A tanító néni a elkezdett egy történet mondani Péterről és Juliról és a megbocsátás tündéréről. Mese nehézsége abban rejlett, hogy az elkezdett történetet a gyerekeknek kellett befejezniük.
Megbocsátás

Az óvodában nap, mint nap konfliktusba kerülnek egymással a gyerekek. Nekik is tanulni kell a konfliktus kezelést, s ennek egyik legfontosabb része a megbocsátás. Nekünk felnőtteknek viszont segítenünk kell ebben a gyerekeknek. Nagyon jó volt erre, az Állattanodás mese, amit örömmel hallgattak, s megtanultuk az „igazi megbocsájtó kézfogást”.

Milyen tulajdonságok kellenek a megbocsátáshoz? A mi erdőnkbe nem szokványos fák vannak. ?
Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola
A Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola udvarán, a jó időt kihasználva megismerkedtek az iskola fáival és a fatörzseket hívták segítségül a színezéshez. A fatörzs segítségével színezett lapokra kerültek a kulcsszavak. A párok kiválasztottak egy-egy fát és így alakult erdővé a csoport.
Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola
A Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola 2.A osztálya a megbocsátás erdejét keltette életre. Az iskola udvarán, a jó időt kihasználva megismerkedtek az iskola fáival és a fatörzseket hívták segítségül a színezéshez. A fatörzs segítségével színezett lapokra kerültek a kulcsszavak. A párok kiválasztottak egy-egy fát és így alakult erdővé a csoport.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
A megbocsátás dala után kis történeteket raktunk össze, ezek láthatók rajzos formában.
Debreceni SZC Baross Gábor Középiskolája és Kollégiuma
Nehéz téma volt a csoport számára, mint ahogy maga a megbocsátás is nehéz. Az ebben a témában felolvasott történetek nagy hatással voltak rájuk. Sokat segítettek a plakát elkészítésében is.
Batthyány Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az órán azt a feladatot kapták a diákok, hogy gondolják őszintén végig, hogy kitől miért kellene elnézést, bocsánatot kérniük. Ennek eszköze elsősorban egy kis kártya volt, illetve a hozzáfűzött mondanivaló. Meghitt, aranyos óra kerekedett ez alkalommal.
Batthyány Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A megbocsátás témakör szerepjátékokkal valósult meg a boldogságóránkon. Egy- egy szituáció egy- egy szereplőjét kellett előre elkészített kártyákból kihúzni. A játék közepén egy csengőre hirtelen fordult a menet, hiszen azonnali szerepcsere vált kötelezővé. Fő téma természetesen a harag illetve annak kezelése, a megbocsátás volt. Így minden darab végére úgy kellett alakítani a rögtönzött beszélgetést, hogy boldog zárást tudhassunk magunkénak. Nagyon vidám hangulatban zajlott mindkét óra.