
Megbocsátás


Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola
Az áprilisi témánk a „Megbocsátás gyakorlása” volt. A boldogság egyik legfontosabb forrása a megbocsátás, ami nélkülözhetetlen a testi-lelki-szellemi harmóniához. A 3.a osztályos diákok a téma bevezetése után meghallgattak egy tanmesét, elmondhatták véleményüket, beszélgettünk a megoldási módokról. Ezután mindenki elkészítette a „bocsánatkérő kártyát”. Írtak, rajzoltak annak, akit megbántottak, akinek sérelmet okoztak.
Zentai Úti Általános Iskola, Székesfehérvár
Nemcsak a megbocsátottnak, hanem a megbocsátónak is fontos, hogy jól érezze magát!
Speciális Alapiskola Hurbanovo
A megbocsátást nehezebben értették meg a gyerekek.Szituációs játékokkal alakítottunk ki olyan helyzeteket,ahol a megbocsátást gyakoroltuk. Ezekből a helyzetekből rajzoltunk a plakátunkra néhányat.
Kis ürge csoport ,Horváth Tímea – Boldogságóra oktató
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Az órán beszélgettünk az emberi kapcsolatokról. Megbeszéltük, hogy mindenkinek van valakije akit szeret. Ezt jelképeztük egy nagy piros szívvel.Ezután mindenki mesélt arról, hogy kiben csalódott, ki sértette meg. Volt aki azt mesélte el hogyan csúfolta öt a barátnöje, más arról beszélt, hogy a fiú aki a párja megverte és hazakergette. Megint mást az apukája megvert mert rosszalkodott.Jelképezve a csalódásokat a szeretett embertöl minden tanuló szétszaggatta darabokra a szívet. Ezek után a megbocsátás erejéröl kezdtünk beszélgetni. Arról hogyha megbocsátasz annak aki elkövetett valamit ellened mennyire megkönnyebbülsz. Minden egyszerre megoldódik. A teher lekerül a válladról.Nagyon jól érzed magad. Ezekután összeragasztottuk a széttépett szivet ami által megbocsátottuk az ellenünk elkövetett vétket. Mindenki megkönnyebbült és helyeselte ezt a fajta magatartást, amivel végül is mindenki saját magát szabadította fel a teher súlya alól.
Napsugár csoport ,Pásztó Katalin -Bologságóra oktató
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
Áprilisban a megbocsátás témáját dolgoztuk fel a boldogság órákon. Igyekeztük definiálni magát a fogalmat, majd példákat kerestünk mindannyiunk életében azokra a helyzetekre, amikor megbocsátottunk valakinek, vagy valaki más bocsátott meg nekünk. Ebből kifolyólag kategorizáltuk a kisebb-nagyobb bűnöket, majd arról beszélgettünk, kinek nehezebb megbocsátani, egy idegennek avagy egy közeli hozzátartozónak, barátnak. Többen olyan régi és számukra értehetetlen vagy ismeretlen családban lévő mai napig tartó haragról számoltak be, amelyekről oly keveset tudnak, vagy éppen teljes titok övezi az okokat.
Összességében az eddigi témák közül, ez volt az, amiről legnehezebben nyíltak meg a gyerekek.
Kecskeméti Belvárosi ZrínyiIlona Általános Iskola VárosföldiÁltalános Iskolája
Ebben a hónapban a megbocsátás volt a témánk. A témafelvetés is rögtön tetszett az osztálynak. Nem szeretik a haragot a veszekedést,így nagyon közel állt ez a téma hozzájuk. Elkészítettük a bocsánatkérés szívét is, melyből mindenki meríthet, ha éppen olyan élethelyzet előtt áll, ahol a bocsánatkérés megoldhatja a problémát, helyzetet.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI 1.a