Témafeldolgozás: Tündéri bocsánat mesével
Bábjáték: Süni és barátai (elemeztük a szereplők viselkedését)
A megbocsátás erdejében a szeretet gyümölcseit számoltuk.
A megbocsátás szavait interaktív játék keretében gyakoroltuk.

Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
Témafeldolgozás: Tündéri bocsánat mesével
Bábjáték: Süni és barátai (elemeztük a szereplők viselkedését)
A megbocsátás erdejében a szeretet gyümölcseit számoltuk.
A megbocsátás szavait interaktív játék keretében gyakoroltuk.
A könyvben talált mese nagyban segítette a hónap témájának a feldolgozását. A gyermekek a mese után megsimogatták a süni tüskéit. Majd a megbocsátásról beszélgettünk közben pillangókat és szíveket színeztek. A pillangók, szívecskék segítségével gyakorolták azokat a kifejezéseket, amit bocsánat kéréskor használunk.
Beszédes József Általános Iskola
A gyerekek kitöltöttek egy kártyát, amelyen be kellett fejezni a mondatokat: Sajnálom, hogy…, Bocsáss meg azért, …, Köszönöm, hogy… és Szeretlek mert…
Év vége felé azt kértem tőlük, hogy gondolják át, hogy mi az, amit úgy éreznek, az idei tanévben máshogy kellett volna csinálniuk, és mi az, amit köszönnek, amiért hálásak és írják le, miért szeretik vagy az osztályt, vagy egy személyt.
Először én mondtam el, hogy az osztállyal kapcsolatban hogyan fejezném be a mondatokat, aztán miután végeztek, aki akarta, felolvashatta a mondatait.
Az általuk írtakból állítottam össze a táblázatot.
Bátai Pitypang Óvoda és Bölcsőde
A mese hallgatás után minden gyermek elmesélt 1-1 történetet, amikor valakit megbántott. Elmondta, hogyan érezte magát egészen addig, míg bocsánatot nem kért, és ki nem békült a sértett féllel. Megtanultuk a bocsánatkérő „varázsszavakat” is.
Kecskeméti Bekvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Ezt az órát is a KIP módszerrel dolgoztuk fel 3 csoportban. Miután meghallgatták a mesét és a hónap dalát, beszélgettünk a megbocsátásról. Az első csoport feladata volt, hogy készítsen egy plakátot, amely a megbocsátás fontosságát hirdeti. A második csoport feladata az volt, hogy rajzoljanak egy 3 képből álló történetet. Az első kép az összeveszést, a második a bocsánatkérést, a harmadik a helyreállt barátságot ábrázolta. A harmadik csoport feladata a Megbocsátás erdejének megrajzolása volt, ahol egy-egy fa koronájában, törzsén bocsánatkérő és megbocsátó szavakat kellett a gyerekeknek rajzolni. Nagyon közel állt hozzájuk ez a téma, hiszen mindennaposak a viták, összeveszések, és bizony tanulni kell a konfliktusok kezelését.