A haragrólés a megbocsátás fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel. Majd olyan eseteket írták le, amikor valakivel összevesztek, majd ki is békültek.


A haragrólés a megbocsátás fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel. Majd olyan eseteket írták le, amikor valakivel összevesztek, majd ki is békültek.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
A megbocsátás fontos része az életünknek. Megbeszéltük, hogy mindnyájunkat érnek sérelmek, megbántanak, és mi is vétünk mások ellen, sőt önmagunk ellen is. Vajon bocsánatot kérünk-e, és mit jelent számunkra a megbocsátás? Tisztáztuk, hogy a megbocsátás nem a teljes elfelejtést jelenti, nem elnézést, nem is a tett mentegetését. A sérelmekről való beszélgetés során elmondták egymásnak ki-kit bántott meg, és hogyan kért bocsánatot. Megosztották egymással milyen érzés volt bocsánatot kérni és milyen érzés volt megbocsájtani. A foglalkozást a megbocsátás, a harag elengedésének meditációja zárta.

Kehidakustányi Deák Ferenc Napköziotthonos Óvoda
A következő téma feldolgozását a sors úgy intézte, hogy egyik májusi reggel egy apuka panaszkodott, hogy gyermekeit előző nap egy kisgyerek bezárta a babaszobába, ezért arra gondoltam, hogy épp aktuális lesz a megbocsátásról beszélgetnünk.A motiváció megvolt, békét kell teremtenünk… A meseréten a Tündéri bocsánat című mesét hallhatták a gyerekek, majd megkértem a 3 kisgyereket, hogy meséljék el az előtte nap történteket… Miután elmondtuk együtt a megbocsátó mondókát, a gyerekek egymással kezet fogtak, megölelték egymást, és megígérték, hogy nem játszanak ilyen durván… A napokban még foglalkoztatott minket a megbocsátás kisebb konfliktusok során mindig előjött. Ekkor elmondtuk a mondókát és a varázsszavakat újra és újra. A kisebb gyerekeknek a következő nap egy színezőt, a nagyobbaknak a megbocsátás erdejének számolós összekötős feladatlapját adtuk, és a meséről beszélgettünk.

MESEHÁZ ÓVODA KEREKERDŐ TAGOVODA
Sokáig gyakoroltuk az elfogadás másság jelenlétét a csoportban.A megbocsátás nem a hibák elnézése ,hanem arra törekedünk hogy ne ismétlődjön meg soha .Olyan hibajavítás ami az érzelmek pozitív irányba történő elmozdulását jelenti.A tündéri bocsánat c mese jó példa volt arra hogy akit szeretünk annak könnyebb megbocsátani és a megbocsátás jólesik a testünknek lelkünknek.Az interaktív játékot élvezték a legjobban .Megzenésítettük a négy varázsszót hangszerekkel kísértük és többféle dallamot mozgást találtunk ki rá!A MEGBOCSÁTÁS JELÉT ÉS AZ ÖRÖM JELÉT SZÍVESEN ADTÁK EGYMÁSNAK ÓVÓNÉNIKNEK BARÁTOKNAK AZ UDVARON MÁS CSOPORTOSOKNAK.A megbocsátás napján lezártuk félelmeinket haragunkat ellenszenvünket minden rossz negatív tulajdonságunkat becsomagoltunk egy papírba , összegyűrtük elégettük. A mosoly és a kézfogás valamint az ölelés végleg beköltözött a csoportunkba .Az érzelmek kifejezését a smajlilabdák révén gyakoroljuk még nagyon sokáig .Megkértük a hittanos nénit beszéljen a bibliai megbocsátásról Isten megbocsátása az emberek felé ,szüleink megbocsátása velünk kapcsolatban.Szóba került a barátság szeretet a megbocsájtás kapcsán.Megbeszéltük a rendőri munka nehézségeit ,virággal kértek elnézést egy rosszaság miatt,családi napon a szeret jegyében a megbocsájtást gyakoroltuk elbábozták az Állatok baklövései mesét!

A boldogság órát relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd ezt követte Bezzeg Andrea: „Tündéri bocsánat” c. meséje. Beszélgető kör kialakítása, ” Mit jelent a megbocsátás?” Játék, labda dobásával a varázsszavak gyakorlása „Mondj egy varázsszót!” Ezt követte a munkafüzet 58. oldalán található színező, „Keressük meg a megbocsátás szimbólumát!” annak színezése és kivágása. Játék, jön a szél, a kör közepén valaki felé tart, aki felé tart annak kell mondania egy varázsszót, ha mond, nem fújja el a szél, ha nem tud mondani ő lesz a szél. Majd ezt követte a megbocsátás jelének és tündéreinek színezése, és elhelyezése a boldogság órát jelképező falunkra.. Záró éneklés: ” Bagdi Bella: Ho’oponopono”


A szeretet az alap
Kérj bocsánatot! Bocsáss meg! A neheztelés, a harag megmérgezi az ember életét, de ha megbocsátasz, visszanyered lelki nyugalmad, te magad is felszabadulsz arra, hogy élvezhesd az életet, a mindennapjaid. Tehát bocsáss meg, felejtsd el, és lépj tovább! A gyerekek elmesélték saját történetüket, tapasztalataikat, őszitén beszéltek érzéseikről. A megbékélés formáit rajzban is kifejezték. A felmerült sérelmeket sikerült orvosolni és újraéledt egy-egy baráti kapcsolat.

Szigetszentmiklósi Konduktív Óvoda
A Katica csoportba halmozottan fogyatékos és autizmus spektrum zavarral élő gyermekek járnak. Részünkről fokozottan szükséges a gyermekekre való ráhangolódás, a legfinomabb rezdülések meglátása. Beszédükben,szociális képességeikben akadályozottak, megszokott módon nem képesek szükségleteiket, érzéseiket, gondolataikat közölni. Mindegyikük egy sajátos világ, különböző mértékben elzárva a környezetétől. Aki veszi a fáradságot, nem sajnálja az időt, és a velük való kapcsolatteremtés kulcsának meglelését tűzi ki célul, csodákat élhet át mellettük, velük. A megbocsátás témáját – mint minden más esetben – leginkább érzetek, érzések átadásával dolgoztuk föl.
Mesemanó a „Tündéri bocsánat” című mesét hozta el a gyerekek hívására.
Megismerkedtek a négy varázsszó megfelelő képével, ezután mindenki a maga módján ( szavakat formálva, képcserével, alternatív kommunikációs eszközzel) gyakorolhatta azok használatát valós vagy kitalált szituációkban.
Látásfejlesztés során mindig relaxációs zenét hallgatunk. Ebben a hónapban Bagdi Bella: Hooponopono dalát használtuk aláfestésként.
A gyerekek megtapasztalhatták, milyen érzés ölelést adni, ölelést kapni, s hogy ehhez hozzátartozik a szó: „szeretlek”, vagy megelőzheti egy bocsánatkérés.
Kéznyomattal szívecskét formáztak, az őket szimbolizáló kislányok és kisfiúk ruháját színessé varázsolták. Ezeket egymás köré téve képekkel is kifejeztük érzéseinket.
Április elmúlt, de a megbocsátásról szerzett jóleső érzéseinket tovább visszük, tovább tápláljuk.

Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
A megbocsátás fontos része az életünknek. A kicsit sok mindenért meg tudnak haragudni egymásra foci ,fogócska stb közben, de hamar meg is bocsátanak.

Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek össze szedték sérelmeiket, majd bocsánatkéró cédula segítségével történt a megbocsátás