
Megbocsátás


Megbocsátani nagyon nehéz, felejteni még jobban. A kisebb sérelmeken könnyebb továbblépni, de van amit csak az idő tud begyógyítani.

Kőbányai Komplex Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Az értelmileg akadályozottak tagozata, ahol dolgozom, az idei tanévben formabontó ötlettel állt elő. Boldogság projekthetet terveztünk, mely alkalmával a Boldogságórák témáit dolgozták fel a tagozat osztályai. Az ötlet megvalósítása nagyon sikeresnek bizonyult. Emiatt a következő években is szorgalmazni fogom az ötlet újbóli megvalósítását.
A speciális autista csoport a megbocsátás témával foglalkozott, a témát jól körüljárva készítették el saját ‘tehervonatukat’, melyről aztán ledobálták saját terheiket.

Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Írta:Kedvesek4a
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
Soltvadkert

Az áprilisi Boldogságóra a megbocsátás témáját dolgozta fel. Relaxáltunk, ráhangolódásként mesét olvastam fel, amiből a gyerekek megismerhették, hogyan bocsátanak meg egymásnak a tündérek 🙂
Aztán Bagdi Bella Ho\’oponopono dalát dolgoztuk fel Csőrike segítségével 🙂 A Sajnálom!, Kérlek bocsáss meg!, Köszönöm!, Szeretlek! szavakat és azok jelentését ismerték meg a Gyerekek 🙂



Szikszai György Református Általános Iskola
A makói Szikszai Iskola 6. osztályos „Szőlőszemei” tavaly a megbocsátás gyakorlásával foglalkoztak többet, az idén a hangsúly a bocsánatkérésre tevődött. Miután komolyan átgondolták az elmúlt napokat, bocsánatkérő kártyákat készítettek és adtak át egymásnak. Megbocsátás és mosoly zárta a foglalkozást.

Szolnok Városi Kollégium Tiszaparti Tagintézménye
A foglalkozás elején megnéztünk egy rövid videót, mely igen mélyen érintette a tanulókat. Kiderült, hogy mindenkiben vagy egy kis tüske, ami miatt nem tud megbocsátani. Ezt követően megnéztük a könyv által is hozott szinteket, hogyan is lehet a gyakorlatba átvinni a megbocsátást. Felsorakoztattunk jó pár példát arra is, hogy mihez nem szabad nyúlni, ha sérelem ér minket és miket nem szabad csinálni, mert csak mélyít a problémán. Felolvastam egy történetet a gyerekeknek a megbocsátásról, mely után kértem, hogy gondolkozzanak el a hallottakon és a saját életükben lévő negatívumokról. Ezt követően összeszedtünk három esetet, amit szituációs játékkal előadtak a kialakított csoportok arra ügyelve, hogy az adott eseteket megélők ne a sajátjukat játszák el. Célom ezzel az volt, hogy alternatívát mutassunk egymásnak arra, hogyan is lehet egy-egy esetet, sértettséget kezelni a való életben. A foglalkozást Bagdi Bella: Jobb veled a világ! című dalával zártuk.
