A gyerekek kártyákat készítettek a ‘varázsszavakkal’ kapcsolatban, illetve a könyv feladata szerint mondatokat fejeztek be ezekkel a szavakkal.
Megbocsátás
Speciális Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy
Az áprilisi tematika kapcsán a Megbocsájtás és a Föld napja volt a gyerekek feladata.Szülői segítséggel próbáltunk Boldogságórás gyakorlatokat küldeni / kivitelezni.
Könnyebb feladatokat kaptak a gyerekek.Beszélgetniük kellett otthon a szülőkkel a megbocsájtásról és meghallgatták a Hoponopono dalt.
Továbbá természetfotókat készítettek a szülők segítségével (minden gyerek egyet), melyből egy közös fotómontázs készült.Meghallgatták az „Énekelj a Földért” című dalt is.Mindenki otthon együtt ünnepelte a Föld napját.
Az áprilisi Boldogságóra nehézségekbe ütközött a téma nehézsége valamint a jelenlegi helyzet miatt.Három feladatot tudtunk elvégezni a szülők segítségével.
Sebre tapasz tabló : a gyerekek előre megszerkesztett feladatlapot kaptak melyen összetört és bekötözött szivek találhatók.A feladat az volt, hogy színezzék ki, majd minden egyes szivecskéhez társítsanak egy-egy személyt, aki megbántotta őket vagy akit ők bántottak meg.Erről kellett otthon a szülőkkel beszélniük és a négy varázsszót (Sajnálom – Kérlek bocsáss meg – Köszönöm – Szeretlek) is felelevenítették.Meghallgatták Youtubon a Hoponopono dalt.
Megbocsátás (átkarolás) : a segédanyagban kapott minta segítségével oldották meg a feladatot.
Föld napja : az online feladatbank gyakorlataiból ezt választottuk, mivel ez tünt kivitelezhetőbbnek, mivel sérült gyerekek csak segítséggel tudnak bármit is elkészíteni.Igy szülők bevonásával természetfotókat készítettek.Olyan növényt, virágot (…) fotózhattak, ami a közvetlen környezetükben is megtalálható.A begyűjtött fotókból a pedagógus fotómontázst készített.
Nehezen, de jobb volt velünk a világ áprilisben is !
Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Április hónapban a megbocsátás témakörét online tudtuk feldolgozni a gyerekekkel. Készítettem nekik diasort, feladatlapot, készítettek rajzokat és írásokat is. Úgy gondolom a nehézségek ellenére sikerült ebben a hónapban is alaposan átvenni ezt a nagyon nehéz, de érdekes témát. Gyönyörű, különleges rajzok születtek. A rajzolás közben kértem tőlük, hogy hallgassák Bagdi Bella- hooponopono című dalát, mely segít a ráhangolódásban és az elmélyülésben. A gyerekek azt írták miközben hallgatták a dalt megnyugodtak. A gyerekek rajzaiból készítettem egy fotókollázst, amit nagy örömmel fogadtak. A hónap feladataként pedig a „Megbocsátok” című feladatot választottuk, amelyben minden tanuló leírta, hogy ő hogyan szokott megbocsátani. Ezekben az írásokban leginkább a család, barátság, szerelem témaköre jelenik meg.
Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor általános Iskola és AMI
Több mint egy hónapja vagyunk „karanténban”. Igyekszünk nagyon optimistán, szeretettel megélni a minden napjainkat. De az összezártság okoz konfliktusokat, feszültségeket a kapcsolatokban. Sokan vagyunk otthon, mást akarunk csinálni, és hosszasan sorolhatnám a feszültségek forrását. A gyerekek olyan képeket készítettek, amiben lerajzolták, leírták, hogy ők hogyan bácsátanak meg, hogyan éreznek amikor megbántják őket ezekben a napokban.
Nehéz időszakot élünk, minden megváltozott körülöttünk.A gyerekeknek és nekem is egyre jobban hiányzik az óvoda.
Hiányzik a kis csacsogásuk, az ölelésük, a kedves szavaik.Tehát minden, ami ovi.Zárt csoporton, telefonon, videón tartom a kapcsolatot a szülőkkel, gyerekekkel.Nagyon örültem, amikor sorban küldték az otthon készített boldogórás feladatokról készített képeket.
Ebben a hónapban a megbocsátás gyakorlása volt a fő téma. A boldogság egyik legfontosabb forrása ha meg tudunk bocsátani, még ha nehéz is. Beszélgettünk arról a megbocsátás mindenkit szolgál, békét és nyugalmat hoz. Nagyon fontos, hogy mások felé tudjuk kifejezni az érzelmeinket. Megbeszéltük mindenki hibázhat, de fontos hogy mi is tudjunk bocsánatot kérni.
Ennek 4 lépése:- elismerés
– megindoklás
– kifejezés
– helyrehozatal
Ha megtudunk bocsájtani erősebbek, bölcsebbek, egészségesebbek és boldogabbak leszünk.
Figyelnünk kell arra soha ne cipeljünk sok dolgot magunkkal, mert a boldogság elveszhet a „csomagok” között. Szépen leírták a gyerekek ők hogyan bocsátanak meg egymásnak. Az átölelem feladatban pedig minden a „helyére” került.
Április 1-én fordított napot tartottunk, ahol a gyerekek láttak el érdekes feladatokkal minket! Nagy öröm volt számomra, hogy boldogságórát is tartottak a gyerekek, beszélgetőkört is indítottak, pont úgy mint az iskolában.
A Föld napja alkalmából különböző érdekes feladatokat hajtottunk végre, és bekapcsolódtunk „Énekelj a Földért” akcióba. Együtt énekeltünk( persze csak online).
Boldogan csatlakoztunk a Boldogságóra csapatának felhíváshoz, akik a Kowalsky meg a Vega Lehetetlen nincs című dalukra készítenek egy olyan klipet, ami a boldogságórás gyerekek bátorító üzeneteiből áll össze.
Az egészségügyi és szociális dolgozók, azok akik a frontvonalban küzdenek a járvány ellen értünk, szeretteinkért és jövőnkért! Ők A MI HŐSEINK!
Elkészítettük a saját kis klipünket a kis fehér virágoknak!
„ A boldogság kulcsa engedni, hogy minden helyzet az legyen, ami, ahelyett, amiről azt gondoljuk, hogy lenni kellene! „
Kecskemét Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája
Készítettem egy képnézegető ppt-t a gyerekek hozzám elküldött bocsánatkérő kártyáikból. Zoom órán beszélgettünk a megbocsátás fontosságáról, arról, hogy tudni kell elnézést kérni!
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Megbocsájtás reflexió
Áprilisi boldogságóránk témája: A megbocsájtás gyakorlása volt.
A gyerekeknek ebben a hónapban is online küldtem el a feladatokat.
A szülők nagyon együttműködőek és sokat segítenek abban, hogy a gyermekek tényleg át tudják érezni a téma lényegét.
Először Bagdy Emőke relaxációs gyakorlataival kezdtük a gyakorlatot. Meseként a Tündéri bocsánat című mesét olvasták el a szülők.
Meghallgatták a megbocsájtás dalát Bagdi Bellától.
A Zombis játékot a gyerekek nagyon élvezték. Szívesen játszottak édesanyjukkal a varázsszavak gyakorlásával.
Megbocsájtás jeléül kis virágokat rajzoltak annak, akit megbántottak.
Külön öröm volt, hogy a gyerekek szülei kikérték segítségemet, hogy minél jobban áttudják adni a témát.
A szivecskés feladatlap külön élmény volt számukra.
Sok visszajelzés érkezett vissza gyönyörű munkákkal. Remélem a következő boldogságóránkat remélem már a csoportunkba tartom, mert nekem is nagyon hiányoznak a gyermekek!
Bóné András Alternatív és Augmentatív Kommunikációs és Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Intézmény
Áprilisban a megbocsátás témakörével ismerkedtek meg csoportunk tanulói. A témát a hibázás felismerése és a bocsánatkérés felől közelítettük meg.
Bár a csoportunkba járó tanulók az élet számos területén nehézségekkel élnek, a huncutkodás, csintalanság (szerencsére) bennük is megvan. Ezekre szerettük volna felhívni ebben a hónapban a figyelmet.
A megbocsátás témakörének feldolgozásához, az általunk kidolgozott feladatok megvalósításához elengedhetetlen volt a csoportba járó tanulók szüleinek segítsége.
Ebben a hónapban A három csibe meséjét dolgoztuk fel, ehhez egy animált prezentációt küldtünk a csoportnak, amiben megismerhették a mesét, majd ehhez kapcsolódó feladatokat kellett megoldaniuk és a kézműves feladatuk is a meséhez kapcsolódott.
A mesén kívül azt a feladatot kapták, hogy amikor valami rosszaságot csinálnak, utána kérjenek bocsánatot. Ez a feladat talán a szülőket is próbára tette, hiszen a megszokottnál szigorúbbnak kellett lenniük gyermekeikkel.
A tapasztalatokat egy online boldogságóra keretében video chatan összegeztük. A tanulók saját kommunikációs eszközeik segítségével mesélhették el társaiknak, hogy ők hogyan szoktak rosszalkodni és utána bocsánatot kérni.