Online beszélgetés a megbocsátásról, majd feladatként:
Megbocsátást jelképező alkotó tevékenység fotózása – Új kezdet címmel!
Online beszélgetés a megbocsátásról, majd feladatként:
Megbocsátást jelképező alkotó tevékenység fotózása – Új kezdet címmel!
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
A megbocsátás gyakorlása témakör jó lehetőséget adott a gyermekek számára, hogy szeretettel forduljanak mindazon személyek irányába, akik fontosak a számukra. A megbocsátás olyan emberi képesség, melynek megélése és megtapasztalása az élet fontos velejárója.
A gyerekek is értik, érzik, hogy ebben a rendkívüli helyzetben különösen fontos a türelem, az elfogadás. Ám a hétköznapokban sem könnyű elismerni, kimondani ezeket a szavakat: Bocsáss meg…., Sajnálom,……, Köszönöm…. és Szeretlek….
Ebben a hónapban a mondatok befejezését választottuk, és az általuk beküldött válaszokból állt össze a kis csapatunk különleges tablója.
Sánta Erzsébet Általános Iskola
Sokszor vitatkoztak otthon a tanulók testvéreikkel, szüleikkel. De a boldogságórákon sok gyakorlat alatt megtanulták, hogy megbocsájtani a másiknak, milyen jó érzés.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A megbocsájtás gyakorlása sajnos már a karanténban történt. A hónapban napi rendszerességgel töltöttünk fel anyagokat, illetve nyomtatott formában juttattuk el azoknak a gyerekeknek akiknek nincs internetjük. Jó volt néhányukkal találkozni, beszélgetni ebben a nehéz időszakban. Beszélgettünk a problémákról , adódó konfliktusokról, megbocsájtásról.Elküldtük,illetve kinyomtatva elvittük a tündéri bocsánat mesét.és kértük a szülőket, hogy olvassák el és beszéljék meg miről is szólt a mese. Ezek után kaptunk képet amin a testvérek együtt gyúrmáznak szeretetben, miután kibékültek.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A megbocsájtás gyakorlása sajnos már a karanténban történt. A hónapban napi rendszerességgel töltöttünk fel anyagokat, illetve nyomtatott formában juttattuk el azoknak a gyerekeknek akiknek nincs internetjük. Jó volt néhányukkal találkozni, beszélgetni ebben a nehéz időszakban. Beszélgettünk a problémákról , adódó konfliktusokról, megbocsájtásról.Elküldtük,illetve kinyomtatva elvittük a tündéri bocsánat mesét.és kértük a szülőket, hogy olvassák el és beszéljék meg miről is szólt a mese. Ezek után kaptunk képet amin a testvérek együtt gyúrmáznak szeretetben, miután kibékültek.
Ezt a témát a járványügyi helyzet miatt, már a gyerekek otthoni környezetükben dolgozták fel. Tanácsoltam, hogy tartsanak otthon megbocsátásnapot, készítsenek varázskártyákat.
Megbocsátás
A gyerekekkel nagyon nehéz a kapcsolatot tartani. Az osztályomban sajnos csak Messengeren tudunk dolgozni. Nagyon nehéz anyagi helyzetben élő családokról van szó. Osztályomba csak roma származású gyerekek járnak. Nem adtuk fel és dolgozunk a boldogságóra keretében.
A megbocsátás gyakorlása a téma az áprilisi hónapban.
Elolvastuk a gyerekekkel „A három csibe” mesét és feldolgoztuk azt. Készítettünk bocsánatkérő kártyákat.
Beszélgettünk arról,hogy milyen sérelmek érték őket és,hogyan tudták azt feldolgozni. Nagyon sokszor ebben a tanévben szóba került a szeretet, a bizalom, szeretet, optimizmus, hála ,társas kapcsolatok ápolása. Ezek mind-mind alapjai a megbocsátásnak.
2020. április 20.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Csukás Istvánra emlékezve Pom-Pom meséihez készítettek illusztrációt a Gyerekek, Gombóc Artúr és a Cipőikrek főszereplésével. Szerették a mesét is, tanulsága pedig egyértelmű.