Megbocsátás
Nagyboldogasszony Egyházi Alapiskola és Óvoda
A szeretetet árasztó fa, mely a megbocsátás gyümölcsét termi várva-várta a kis szigetre a megbocsátást kérő- és a varázsszavakat szállító kis hajókat. 🥰
Bach Katalin idézetével indítottuk online boldogságóránkat: „Egyetlen út van: a megbocsátás. Az ember egyébként vágyik rá, hogy megbocsásson, mert akkor tud szeretettel megtelni.” Beszélgetésünk során az derült ki, hogy a megbocsátás nagyon nehéz, de szép dolog!
Az online foglalkozás sok nehézséget jelentett az óra megtartásában , mivel nem mindenki tudott abban az adott időben felcsatlakozni, így szinte egyénileg párban dolgoztuk fel ezt a témát! Dolgoztunk szófelhővel, feldolgoztuk a költészet napja alkalmából Tihanyi Tóth Kinga: Úgy szeretném című versét. Rajzoltunk, zenét hallgattunk Bagdi Bella: Hooponopono c. dalát!
Forrás: https://nlc.p3k.hu/uploads/2019/03/napi-horoszkop-megbocsatas.jpg linken található képet elemeztük, illetve szavakat gyűjtöttünk, amely a megbocsátáshoz szorosan kapcsolódik! Aki szeretet volna videót is küldhetet, arról hogyan bocsát meg.
Sok nehézség ellenére, ebben a hónapban is bátran jelenthetjük: „JOBB VELÜNK A VILÁG!”
Megbocsátás
Kivárva a személyes találkozást, elméleti ismeretek és éneklés nyitotta meg a hónapot. Megismerkedtünk a Ho’oponopono varázsszavaival és énekeltük őket. Megbeszéltük milyen terhet cipelünk, amikor haragszunk. Miért könnyebb észrevenni más szemében a szálkát…Miből tudom, hogy a másik megbocsátott nekem? Sokat beszélgettünk az udvaron szabadidő alatt is, elmesélték saját élményeiket, rengeteg tapasztalatuk van már 10 éves korra. Készítettünk bocsánatkérő kártyákat, amit át is adtunk. Jó volt látni, hogy a gyerekek lényegesen könnyebben bocsátanak meg, mint mi felnőttek.
Sajnálatos módon ebben a hónapban is nélkülöznünk kellett a személyes találkozást a pandémia miatt, pedig úgy gondolom ennek a témának a feldolgozása nagyon igényli a személyes kontaktust. Egyszerűen látni kell a szempárokat, hiszen azok adnak útmutatást a téma további taglalásában. S mivel a megbocsátás, mint tevékenység gyakorlása és nem csak elméletben való tudása fontos, elengedhetetlen a boldogság tiszta és teljes megéléséhez, én ezt a témát májusban fel fogom dolgozni a gyerekekkel személyesen is.
Addig is szófelhőt készítettünk a gyerekek által megadott hívószavakból és elkészítettük a csak a szív a lényeg nevű feladatot is, Valamint versillusztrációt készítettek a gyerekek Tihanyi Tóth Kinga Úgy szeretném című verséhez.
– Relaxáció – Kövi Szabolcs zenéjére
– Mese: Tündéri bocsánat – Bezzeg Andrea
– Zenehallgatás: Bagdi Bella: „Sajnálom, kérlek bocsáss meg…”
– Bábjáték: Ferenczi Irén
– Visszavezetés a játékba: Bábok simogatása – süni-mókus-mackó-nyuszi
– Lezárás: A megbocsátás jelének színezése, kivágása /a 8. lépcsőfok/
Zajzoni Rab István középiskola
A tartalom feldolgozása után a gyerekek így képzelték el a megbocsájtás hajóját. Ez a hajó sikeresen bejárta a tengerek, óceánok vizét, hogy minél több gyerekhez eljusson.
Taszári Körzeti Általános Iskola
Nehéz téma. Szembenézni a megbántottsággal, elfogadni azt, hogy nekem lesz jobb ha megteszem ezt a gesztust. Tudjuk, hogy fokozatai vannak. Második osztályban azt gondolom, elég, ha eljutunk oda, hogy ezt meg kell tennünk. Hogy mi motiválja, később válhat belsővé. A megbocsátás kövei. Annak a nevét kellett a kőre írni, akinek szeretnének megbocsátani. Érdekes volt, hogy aki mögött stabil családi háttér van, barátja, osztálytársa nevét írta a kőre. Akinek rendezetlenebb a háttere, általában szülő nevét írta a kőre. Nem kértem magyarázatot, de volt, aki szünetben, négyszemközt beszélt arról, hogy miért szeretne a szülőjének megbocsátani.
Kiraktak a kövekből napot, szívet, teknőst, házat.
A foglalkozást mozgásos gyakorlatokkal kezdtük. A témát érzelmeket ábrázoló kártyák nézegetésével kezdtem. Feladat volt az érzelmek felismerése: mérges voltam, nem értem, unatkozom, szomorú voltam, örültem, jól érzem magam. Beszélgettünk arról, mikor éreztünk hasonlót. A beszélgetést úgy irányítottam, hogy szóba került mások megbántása, és az is ha minket minket bántanak meg. Mit érzünk akkor, mit szeretnénk? Érezhet olyat az akit mi megbántunk? Mit lehet tenni a boldogságért? Hangsúlyoztam a „varázsszavakat”: bocsáss meg, kérlek ne haragudj, köszönöm,. szeretlek! Majd ismét mozgás következett: futkároztak a gyerekek. Ezután ismét képeket nézegettünk és beszélgettünk az érzelmekről: szégyen, barátság, szeretet. A foglalkozást a Tündéri bocsánat c. mesével zártam.