Megbocsátás ☺️
Megbocsátás
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
A gyermekeknek elmondtam, hogy milyen feladatok közül lehet választani. A legtöbb gyereknek a virágos feladat tetszett, így azt igyekeztünk megvalósítani.
A foglalkozás nagyon tetszett mindenkinek. A gyerekek felszabadultak lettek és elmondták érzéseiket. Kicsit beszélgettünk a negatív érzésekről is.
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
A gyermekeknek elmondtam, hogy milyen feladatok közül lehet választani. A legtöbb gyereknek a virágos feladat tetszett, így azt igyekeztünk megvalósítani.
A foglalkozás nagyon tetszett mindenkinek. A gyerekek felszabadultak lettek és elmondták érzéseiket. Kicsit beszélgettünk a negatív érzésekről is.
Szegedi Fekete István Általános Iskola
Kavicsokat gyűjtöttünk. és szívecskéket festettünk rá. Elsőseink még nem tudnak igazán írni, ezért csak szóban mondták el, hogy kinek és miért bocsátanak meg.
Szegedi Fekete István Általános Iskola
Kavicsokat gyűjtöttünk. és szívecskéket festettünk rá. Elsőseink még nem tudnak igazán írni, ezért csak szóban mondták el, hogy kinek és miért bocsátanak meg.
Két feladatot tárgyaltunk ki.
Beszéljünk róla! című egységben a megbocsátás, a hála, a szeretet, a belső béke és a pozitív mintaadás kapcsolatát tekintettük át. Az online tér okozta nehézségeket leküzdve sok okos ötlettel, gondolattal lettünk gazdagabbak. A másik feladat az Értel-mező volt. Nagyon ötletes megoldások születtek, de nagyjából csak a csapat fele dolgozott megfelelő aktivitással.
A választható feladatként a versillusztrációt választottuk.
Maci csoport
A „Tündéri bocsánat” című mese meghallgatása kapcsán beszélgettünk a gyermekekkel arról, hogy kerültek-e már olyan helyzetbe, amikor megbántottak valakit. Mindenki elmondhatta azt is, mit érzett akkor, amikor őt érte sérelem. Az érzések felidézése tudatosította mindenkiben, milyen fontos, hogy úgy viselkedjünk, ne bántsunk meg másokat.
Maci csoport.
Arcizom lazítás játékosan relaxációs gyakorlatot játszottuk.
A hét folyamán többször meghallgattuk a megbocsájtás dalát, mozgást improvizáltunk hozzá. a dal meghallgatása után meggyújtottuk a mesegyertyánkat és bábok segítségével előadtuk a Prücsök és a harag című történetet. A legtöbb gyerek megbocsájtott a kutyusnak, nagyon szeretik az állatokat. volt olyan is aki meg akarta verni, hogy megtanulja, hogy mit szabd mit nem szabad tennie. Beszélgetés közben a gyerekek párhuzamot vontak a saját „rosssz cselekedeteik” és annak következménye között. Nekik se jó ha kikapnak, jobb megbeszélni és megbocsájtani.
Erzsébethelyi Általános Iskola
A gyerekek ezt a feladatot is örömmel vették. A kavicsok megfestése után szívesen adták át a bocsánatkérő köveket, és megbeszélték, mi is történt. Úgy érzem, hogy megértették ennek fontosságát az életükben, és remélem, ezután is fogják alkalmazni.