A megbocsátást „A három csibe” történetén keresztül vezettem be és ezzel kapcsolatban készítettük el a témához kapcsolódó rajzainkat is. Az életünkben adódhatnak kellemetlenségek, amikor valaki fájdalmat okozhat nekünk. Ilyenkor próbáljuk úgy alakítani a helyzetet, hogy ne mérgelődjünk. Tisztázzuk a helyzetet, mert ha nem rendezzük a problémát bennünk marad a méreg és akár meg is betegedhetünk.
Megbocsátás
A megbocsátást „A három csibe” történetén keresztül vezettem be és ezzel kapcsolatban készítettük el a témához kapcsolódó rajzainkat is. Az életünkben adódhatnak kellemetlenségek, amikor valaki fájdalmat okozhat nekünk. Ilyenkor próbáljuk úgy alakítani a helyzetet, hogy ne mérgelődjünk. Tisztázzuk a helyzetet, mert ha nem rendezzük a problémát bennünk marad a méreg és akár meg is betegedhetünk.
A boldogságórák célja a tanulók erkölcsi érzékének fejlesztése, a cselekedeteikért és azok következményeiért viselt felelősségtudatának elmélyítése, igazságérzetük kibontakoztatása, társadalmi beilleszkedésük elősegítése. A program módszertani tárháza támogatja olyan, a tanulók életében nélkülözhetetlen készségek megalapozását és fejlesztését, mint a kötelességtudat, a mértéktartás, az együttérzés, segítőkészség és a tisztelet, megbocsájtás. A felsorolt beállítódások kialakítása kihat egész felnőtt életükre, és elősegíti kapcsolataik eredményes alakulását.
Az elmúlt tanévben, ebben a hónapban, mindenki elkészítette a saját megbocsájtás fáját. Most lehetőségünk volt egyéni esetek megbeszéléseivel élményt szerezni arról, hogy mit jelent és mit nem jelent a megbocsájtás. Valamint arról, hogy mi segíthet a helyzetek során akaratlanul megjelenő rossz érzések elengedésében.
Megismerkedtünk az empátiajáték lényegével: fontos, hogy bele tudjuk élni magunkat a másik ember lelkivilágába.
Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Mint ahogy legtöbbször, ehhez a témához is mesével közelítettünk: Vadkan Vendel története nagyon tetszett a gyerekeknek. Tanácsokat fogalmaztunk meg Vendelnek, hogyan tudna jobban beilleszkedni az új osztályába, miért és hogyan lehetne bocsánatot kérnie a többi állatkölyöktől. Ezeket el is játszottuk, majd a mozgás után rajzokat készítettünk a meséhez.
Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Mint ahogy legtöbbször, ehhez a témához is mesével közelítettünk: Vadkan Vendel története nagyon tetszett a gyerekeknek. Tanácsokat fogalmaztunk meg Vendelnek, hogyan tudna jobban beilleszkedni az új osztályába, miért és hogyan lehetne bocsánatot kérnie a többi állatkölyöktől. Ezeket el is játszottuk, majd a mozgás után rajzokat készítettünk a meséhez.
Elsősorban magának tesz jót, aki megbocsát, ezen volt a hangsúly az órákon. A kövek festésével az összetartozást, az egymás iránti szeretetet, együttérzést, a feszültségek megszüntetését akartuk szimbolizálni.
Elsősorban magának tesz jót, aki megbocsát, ezen volt a hangsúly az órákon. A kövek festésével az összetartozást, az egymás iránti szeretetet, együttérzést, a feszültségek megszüntetését akartuk szimbolizálni.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A boldogságóra havi témája a megbocsájtás. A megbocsájtás pozitív érzelmeket idéz elő. A megbocsájtás az őszinte bocsánatkérés nagyon fontos a közösség formálásban, építésben. Ebben a korcsoportban gyakran fordul elő, hogy a gyermekek konfliktusba kerülnek, csak saját érdekeiket szeretnénk érvényesíteni. Bizony néha csúnyábban szólnak társaikhoz vagy erővel veszik el egymástól a játékot. Megtapasztaltuk, hogy az erőltett bocsánat kérés a “kérj bocsánatot”, vagy a „ne vedd el” figyelmeztetés, nem működik. Ezek helyett játékos helyzetekkel, szerepjátékokkal arra neveljük a gyermekeket, hogy amikor haragot éreznek, ne mondjanak vagy tegyenek olyat, amiért bocsánatot kell kérni. Ha mégis megtették, tudjanak őszintén megbánni és bocsánatot kérni. Ebben a sajátos helyzetben, amikor a gyermekek nagy része még otthon van, nagy szükség volt a kooperációra a szülőkkel, igazán nagy feladat hárult a boldogság órát tartó pedagógusokra. Igyekeztünk a családok mindennapjait megkönnyíteni, olyan feladatok adásával, ami humort és sok-sok pozitív élményt ad az otthon töltött napokra, ugyanakkor javaslatokat tettünk a következetes nevelés megvalósítására.
A gyerekek kört alakítva feküdtek le a tornateremben. Az összetartozást, -egy közösség vagyunk – a megbocsátást jelképezte.
A karantén idején e-mailen küldte el az intézményvezető a szülőknek a Tündéri bocsánat c. mesét, a mese végén található kérdések átbeszélését, illetve a mf. 61. oldalán található feladatlapot. 🙂