A gyerekek a történet meghallgatása után megfogalmazták gondolataikat, majd leírták-megrajzolták, hogy ki miért is bocsát meg. Majd „elengedték”.
Megbocsátás
Ennek a témának a feldolgozása sokat adott csoportunk életéhez. Vannak a gyerekek között apró nézeteltérések a mindennapok folyamán, amiknek feldolgozásában és megoldásában segítettek a felajánlott feladatok. A mesét kedvelték, megértették a lényegét. Miközben színeztek elmondtam nekik a mondókát a megbocsátásról és a hét folyamán többször felidéztük. A megbocsátás szavait gyorsan megjegyezték és a zombis játékban ügyesen alkalmazták. Mindenképp napi rutinunk részeként szeretném a csoportban fenntartani a megbocsátás, bocsánat kérés ezen formáját.
Ennek a témának a feldolgozása sokat adott csoportunk életéhez. Vannak a gyerekek között apró nézeteltérések a mindennapok folyamán, amiknek feldolgozásában és megoldásában segítettek a felajánlott feladatok. A mesét kedvelték, megértették a lényegét. Miközben színeztek elmondtam nekik a mondókát a megbocsátásról és a hét folyamán többször felidéztük. A megbocsátás szavait gyorsan megjegyezték és a zombis játékban ügyesen alkalmazták. Mindenképp napi rutinunk részeként szeretném a csoportban fenntartani a megbocsátás, bocsánat kérés ezen formáját.
Áprilisban még a karantén idején pár gyermekkel kezdtük meg a megbocsájtás hónapját.Megbeszéltük mi is az a megbocsájtás, mikor kell megbocsájtanunk a másiknak.Egész hónapban kiemelet feladatként kezeltük, amit egyébként folyamatosan gyakorolunk a gyermekekkel, ha valaki bánt valakit, akkor bocsánatot kell kérni tőle. Az hogy a másik meg tud e bocsájtani, az azon múlik, mekkora volt a megbocsájtani való tett. Ezt először könnycseppek színezésével fejeztük ki, akit nagyon megbántottak, az több könnycseppet színezett, akit kevésbé, az kevesebbet. S hogy meggyőződjünk a bocsánatkérés teljesüléséről vízre bocsájtottuk a könnycseppeket, és azok elszíneződése jelezte, hogy meg tudunk bocsátani a másiknak. A feladatot színes ceruzával és filctoll színezésével is kipróbáltuk. Már a két eszköz közötti különbség is utalatott a megbántódás fokozatára.Mikor már több gyermek járhatott óvodába, akkor szívre ragasztottuk a megbocsájtás kis szíveit, ha valaki megbántotta a másik gyermeket, és bocsánatot kért tőle, felragsztott egy szívecskét a nagy szívre.
A mozgásos drámajátékokkal könnyen megmutathatjuk a gyerekeknek a megbocsátás erejét.
A tanulók azt a feladatot kapták, hogy keressenek egy számunkra tetsző követ vagy kavicsot. Ezt követően cipelni kellett 24 órán keresztül magukkal.
A kő a haragot,a konfliktust, a megbántást jelképezte, amit teherként cipelünk magunkban. Az idő leteltével gondoltak valakire, aki megbántotta őket, vagy valamire, ami megkeserítette az életüket. A kő elhajításával megszabadultak a bennük dúlt haragtól, megkönnyebbülést éreztek. Megbocsátottak…
A gyerekek kerestek egy lapos követ, és az egyik oldalára festettek egy szívet, amelybe beírták annak a nevét, akitől bocsánatot szeretnének kérni.
A gyerekek szófelhőt készítettek a Megbocsátás témával kapcsolatban