Megbocsátás hónapja / 1.osztály.
Osztályunk ebben a tanévben indult ezért is fontos feladat egymás megismerése, elfogadása, az egymáshoz való alkalmazkodás és ennek erősítése.
Boldogságóránkon szituációs játékokat játszottunk, amelyen eljátszottunk egy helyes és helytelen magatartási formát és megbeszéltük a teendőket. Képeket válogattunk a helyes és helytelen viselkedésekről különböző színtereken. Interaktív tábla segítségével megfigyeltünk és válogattunk képeket szituációs helyzetekről. Ezek alapján megbeszéltük, hogy milyen érzelmeket vált ki ha valakit megbántanak és mit csinálunk, hogy megvigasztaljuk.
Az órán tanultunk az érzelmekről. Milyen érzelmeink vannak? Mit jelentenek? Milyen érzelmek jelennek meg, ha valakit megbántanak, illetve mit érez az ha valaki meg tud bocsátani. Tükör előtt utánoztuk az érzelmeket. Érzelmeket kifejező kártyákat válogattunk.
Kiemeltük a megbocsátás fontos szerepét. Gyakoroltuk a bocsánatkérés formáit.
Ezek: szóbeli bocsánatkérés, megölelés, kézfogás.
A tanulók nagyon szeretik Halász Judit dalait, amelyek közül óra végén hallgattunk vidám és szomorúbb hangulatú dalokat. Ezek: Mit tehetnék érted? és a Játszunk együtt! című dalok voltak. Összehasonlítottuk a témájukat és hangulatukat.
Megbocsátás
A megbocsátásról beszélgettünk. Milyen varázsszavakkal tudjuk ezeket a gondokat megoldani és megelőzni.
A megbocsátásról beszélgettünk. Milyen varázsszavakkal tudjuk ezeket a gondokat megoldani és megelőzni.
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Megtapasztaltuk, hogy haraggal nem lehet élni!
A foglalkozás kezdetén meghallgattuk a Sajnálom, kérlek bocsáss meg című Bagdi Bella dalt. Nagy körben álltunk, fogtuk egymás kezét, s így énekeltük. Ezután próbáltunk felidézni olyan helyzeteket, amit ma rosszul tettünk egy társunkkal, s ezért bocsánatot kell tőle kérnünk. Egy jelképes kis virágot adtak át egymásnak a gyerekek. Ezután bábjátékot tekinthettek meg. A bábjáték végén megbeszéltük, hogy Süninek miért kell társaitól bocsánatot kérni, s hogy hogyan kellett volna viselkednie. A foglalkozás végén újra meghallgattuk a Sajnálom című dalt.
1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Ho oponopono dal meghallgatásával hangolódtunk a témánkra
3.Mondóka megismerése(varázsszavakkal)
4.Beszélgetés a témáról
5.Tündéri bocsánat mese feldolgozása
Meghallgattuk Bagdi Bella dalát. Munkafüzetünkből a témához kapcsolódó mondókát ismételgettük, színeztünk és közben beszélgettünk a varázsszavakról – sajnálom, bocsáss meg, köszönöm és szeretlek. Szituációs játékokat játszottunk a gyermekek saját tapasztalataikra alapozva. Közösen a érzelmeket kifejező arcokat rajzoltunk. Végezetül mesével zártunk, Tündéri bocsánat.
A megbocsátás téma bevezetéseképp elrepültünk közösen egy varázsszőnyegen Hawaii szigetére, ahol különleges varázsszavakkal ajándékoztak meg bennünket. A varázsszó jelentését egy rövid történet elmesélésével fejtettük meg. Avégén meghallgattuk Bagdi Bella Ho’oponopono című dalát is.
A gyerekek kiváncsian várták és élvezték ezt a kis játékot. A csoportot egy bennsőségesebb légkör jellemezte a játék alatt. A gyerekek képesek voltak átérezni a téma, illetve a varázsszavak jelentőségét.
Ezután a Tündéri bocsánat című mesét meséltem el nekik, melynek cselekményét, egy-egy fontosabb részeit kiemeltünk és közösen megbeszéltünk.