Maci csoport
A mi csoportunk vegyes csoport. Az utóbbi időben érezhetően több a nagyobb gyerekek között az apró konfliktus(ki kit szeret, ne legyél a barátja, csúnya a rajza).
Elolvastuk a Bánatos medve című mesét (a mesét, a mondókákat nagyon élvezték, a hét minden napján elmeséltük), amin keresztül beszélgető kör keretein belül beszéltünk a felmerülő problémákról, ellentétekről.
Anyák napja közeledtével, sokat foglalkoztunk a családdal, hogy kinek milyen szerepe van, hogyan segíthetjük egymást akár valami apró cselekedettel, szóval.
Elkészítettük a gyurmaarcokat és igyekeztünk minél több érzelmet gyűjteni és kifejezni.
Megbocsátás
Rimóci Szent István Általános Iskola
A gyerekek összegyüjtötték és leírták a varázsszavakat.
SAJNÁLOM, KÉRLEK BOCSÁSS MEG, KÖSZÖNÖM, SZERETLEK
Ezek a gondolatok lettek a napindító varázsszavaink, amelyek aztán szeretetgombóccá nőtték ki a hetek elteltével magukat. A gombóc „töltelékét” sokszor megédesítettük, elmondtuk, hogy mit szeretünk benne / Azt szeretem benned, … Azt kívánom neked …/ Bár videó készült, de nem szeretnénk a youtube-ra feltölteni, ezért csak egy képet emelnénk ki belőle.
A gyerekek bocsánatkérő kártyákat készítettek szüleiknek, testvéreiknek, barátaiknak.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Megbocsátás medálokat készítettünk azoknak, akiket akaratlanul megbántottunk.
Áprilisban a boldogság óra keretében a megbocsátás témája került előtérbe. Sokat beszélgettünk egymás megbecsüléséről, elfogadásról az empátiáról, a megbocsátás erejéről. Naponta volt olyan szituáció, amelyben megbocsátottak, ill, megbocsátottunk társunknak. A lelki megtisztulásnak egy lépcsőfoka, ha meg tudunk a másik embernek bocsátani. A SZERETET GOMBÓC jó hatással volt a tanulókra.
Boldogságóra a 6. osztályban
Óravázlat
Téma: A megbocsátás
Az óra cél- és feladatrendszere: – reális énkép
– intuitív szemlélet
– az egészséges alázat
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, rajz, etika
Az órát tartja: Borbás Lászlóné
Helyszín: Tunyogmatolcsi Petőfi Sándor Általános Iskola
Dátum: 2022. 04. 28.
I. Az órai légkör megteremtése: (5’)
– Relaxáció: „Napimádás”
– Közös ének: Hó oponopono
II. A téma bevezetése: (10’)
– Idézetek értelmezése (csoport munka)
Tk. 213-215., szabad választás alapján
III. A téma feldolgozása: (25’)
– Amy Biehl története
– Amy édesanyjának története
– Easy, az egyik elkövető története
– A megbocsátás feldolgozása (érzelmek megélése)
– A szereplők iránti intuitív érzékenyítés
– Értelem, pozitív megítélés
IV. Házi feladat: (3’)
– Szerezz információt olyanokról, akik megbocsátani tudtak!
V. Az órai munka értékelése: (2’)
– Önértékelés
– Csoportos értékelés
A második osztályosokkal gyakoroltuk a megbocsátást. A másikhoz való viszonyulást segítő párbeszédeket. A szeretet gombóc gyakorlatot mutattuk be.
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
A gyerekekkel megbeszéltük, hogy ki miért szokott haragudni, és a megbocsátás és a varázsszavak fontosságát is. A gyerekeknek korukhoz képest meglepően jó meglátásaik voltak a témával kapcsolatban. Nagy lelkesedéssel fújták ki a haragot és gyakorolták a varázsszavakat. A bánatos medvéről szóló mese is nagyon tetszett nekik, különösen, hogy sok mozgással volt kombinálva. Örültünk ennek a témának, mert ezt mindennap alkalmazzuk az óvodában.