A diákok kulcsszavakat mondtak a megbocsátás témához, kiemeltük a sajnálom, kérlek bocsás meg, köszönöm, szeretlek szavakat.
Meghallgattuk a hónap dalát.
Megnéztük a néma filmet, csoportokat alkottunk és minden csapat történetet talált ki a filmhez, majd rámondták a szöveget a némafilmre. Jobbnál jobb sztorik születtek.
Elkészült a megbocsátás tabló és kifüggesztettük az osztályterembe.
Megbocsátás
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
Megbocsátásról beszélgettünk, meghallgattuk a hónap dalát, majd egy szeretetgombócot készítettünk.
A Halacska csoport áprilisban foglalkozott ezzel a témával. A hónap dala inspirálta a tablónkat.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Miután elmondták sérelmeiket, ,,megbocsátás gombócot” formáltak.
Megajándékozták azokat a társukat, felnőtteket, akikre valamiért neheztelnek.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A gyerekek a megélt konfliktusaikat, majd az azt követő megoldásokat rajzolták le.
Gyulai Implom József Általános Iskola
Rendhagyó anyáknapi műsorunk a Boldogságórák tematikájához ( hála, társas kapcsolatok, boldogító jócselekedetek, megbocsájtás) és szimbólumrendszeréhez igazodva nyúlt Janikovszky Éva örkérvényű klasszikusához: Kire ütött ez a gyerek?
Az anyukák és nagymamák megbocsájtó mosolyát és könnyes szemét látva elmondhatjuk, a szív szava mindennél erősebb kötelék, még kamaszkorban is.
A megbocsátás gyakorlása:
érzelmek ábrázolása arcon tükör felhasználásával.
Az arckifejezéseket képesek voltak ábrázolni gyurma felhasználásával, érzelmekkel párosítva. leginkább a vidám és a szomorú az ijedt és a csodálkozó arcot és érzelmet párosították. A harag elengedésének gyakorlása, a harag kifújásával, mint a mérges cica.
Terveztünk egy tavaszi bakancslistát, amibe igazán jól megfért a szabadban túrázás, a társasozás a családdal, a növényültetés, egy csodahely meglátogatása és a megbocsátás jelei, a bocsánatkérés.
A másikra való pozitív ráhangolódást segítette az újraolvasó. A meseolvasás, melyben varázsütésre történt a megbocsátás örök tanulságként.
A zenehallgatás és a meditáció segített rögzíteni a kulcsszavakat: sajnálom, kérlek, bocsáss meg, köszönöm, szeretlek.
A papírmadarak a szeretet, az érzések és gondolatok szárnyalásának jelképei .
A megbocsátás hónap keretében, mivel volt náluk dekorkavics arra gondoltunk az osztályommal, hogy ezeket a kavicsokat díszítve ajándékozzuk meg azt a személyt, akitől szeretnénk megbocsátást kapni. A táblára felírtuk a neveket, hogy ki kitől szeretne bocsánatot kérni és adni ennek jelképeként egy ő általa díszített kavicsot.