A megbocsájtás fontos dolog, és erről hosszas beszélgetések folytak. Kit, hogyan bántottunk meg vagy ki, hogyan bántott meg, és miképp lehet ezeket a dolgokat megbocsájtani.
Megbocsátás
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A 4. évfolyamos diákjaink is megtanulták a bocsánatkérés formáját és annak jótékony hatásait a pozitív kapcsolatokra és lélekre.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Április havi témánk a megbocsátás volt. Megbeszéltük a kicsikkel, hogy miért fontos, hogy megbocsátsunk egymásnak és ez hogyan hat a számunkra fontos, boldogságot jelentő kapcsolatainkra. Azt is megbeszéltük, hogy hogyan tudunk, olyan módon bocsánatot kérni, hogy az hasson, illetve hogyan fogadjuk a bocsánat kérést. A gyerekek az óra lezárásaként elkészítették a megbocsátás virágait.
Nekünk sajnos az osztályban felmerülő problémák miatt nem volt időnk konkrétan a könyvben lévő feladatokat átnézni. Viszont a megbocsátásról nagyon sokat beszéltünk, mert többen is haragudtak egymásra különböző pletykák és történések miatt, amelyekről kiderült, hogy nem is igazak. Megbeszéltük, hogy mindenkinek kell adni egy második esélyt, és hogy nem jó haragban lenni senkivel, tehát a megbocsátás egy komoly erény a mai világban.
Mindenkinek lehetnek rossz napjai, amikor megbánthatunk másokat. Az osztályommal megismertettem a szeretetgombócot… amely nemcsak, hogy a megbocsátást segíti elő, de mosolyt csal mindenki arcára. Nagyon szeretik, és azóta is alkalmazzák egy-egy haragos helyzet lezárására. 🙂
Mindenkinek van megbocsátanivalója. Mese és beszélgetés utáni ölelés.
Magdolna Teréz Miklósné Biliczki
A relaxációs gyakorlat után megtanultuk a megbocsátás hónap dalát. A „ho’oponopono” szó nagyon tetszett nekik. Ebből kiindulva kerestünk további varázssavakat is a gyerekekkel, amíg eljutottunk a kérlek, köszönöm, bocsáss meg szavakig. Beszélgettünk arról, hogy ki miért kért már bocsánatot, és milyen érzés volt nekik, ha megbocsátás nyertek.
Ezt követően a „Tündéri bocsánat” c. mesére került sor.
Körben ülve megbeszéltük, hogy ha lenne varázspálcánk, mit varázsolnánk vele és végiggondolták, hogy van-e valaki, akitől bocsánatot kellene kérjenek valamiért.
A foglalkozás lezárásaként a nyolcadik lépcsőfokra kerülhetett a megbocsátás jele.
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
A boldogság egyik legfontosabb forrása : a megbocsátás.
Meghallgattuk a Három csibe című mesét, majd megbeszéltük, hogy kit milyen bosszúsás és sérelem ért a történetben. Beszélgettünk a megbocsátó kiscsibéről is, arról is, hogy ki milyen terhet visz. Ezeket a sérelmeket hogyan lehetne letenni (megbocsátani). Beszélgettünk az érzésről, amely akkor alakul ki az emberben, ha megbocsát valakinek. A beszélgetés végére elértünk a szeretet kifejezéséig. Aki szerette volna, annak csoportos öleléssel adtuk át a szeretetünket.
Helyszín: Szapáry utcai óvoda
Csoport: Levendula, vegyes csoport, 3-7éves korosztály
Feltöltő: Katona-Timár Nikoletta, óvodapedagógus, Nagy Zsoltné óvodapedagógus
Április hónap témája: A megbocsátás gyakorlása
„Ha valakit megbántottál akit szeretsz, Meséld el szíved súlyát, könnyebb lesz neked.”
Kire haragszol-gyakorlat!
A mindennapi konfliktushelyzeteket felidézzük, nézeteltéréseket felszínre hozzuk.
-Nevezzék meg azt a személyt aki megbántotta őket.
Jó lenne ha meg tudnánk neki bocsátani.
– Soroljuk el ennek a személynek a jó tulajdonságait.
Mondjuk el hogy mit szeretünk benne és milyen jó lenne, ha a jó tulajdonságaiból többet adna nekünk.
Bábjáték: A süni, a mókus és a mackó története. Boldogságóra kézikönyv 177.old.
Naplezáró beszélgetés során beszélgetünk arról, miért fontos a megbocsátás.
-Mit érzel olyankor?
– Meddig tarthat egy érzés?
Megbocsátás nap kijelölése.
Kimondott és ki nem mondott sérelmek. Minden hónapban kijelölünk egy napot amikor mindenki elmondhatja a sérelmét. Ezen a napon minden szívből jövő bocsánatkérést, megbocsátást elfogadunk. Megkereshetjük azt, akiről azt gondoljuk haragszik valamiért. Öleléssel pecsételjük meg a békét.