Csatoltan küldöm a gyerekek véleményeit, érzéseit a Boldogságórákról. Szerintem imádják ezeket a feladatokat. 🙂
Megbocsátás
Csatoltan küldöm a gyerekek véleményeit, érzéseit a Boldogságórákról. Szerintem imádják ezeket a feladatokat. 🙂
Csatoltan küldöm a gyerekek véleményeit, érzéseit a Boldogságórákról. Szerintem imádják ezeket a feladatokat. 🙂
Április hónap számtalan program adódott a csoport számára.
A megbocsátás témakörének feldolgozását tartottuk elsődlegesnek, emellett intézményi szinten kapcsolódtunk a Föld-napi rendezvénysorozathoz, illetve az iskolánk névadójáról elnevezett IV. Béla napok eseményein is részt vettünk. A projektmunkánkkal ebben a hónapban az egészség világnapjára emlékeztünk, tehát számtalan tanórai és tanórán kívüli feladatot hajtottunk végre.
A megbocsátással kapcsolatos feladatok közül a munkafüzetből válogattunk, illetve az „Érzések játéka” című szituációs játékot játszottuk el. A „Nyelvtörőnél” igen jókat derültünk, ugyanakkor nehéznek bizonyult a feladat a gyerekek számára.
A rajzos feladatban szuper „bocsánat-állatkák” születtek.
A hónap témája nagyon sokat segített a mindennapi konfliktusok kezelésében is, sokszor emlegettük a személyes beszélgetések alkalmával is.
A manócska csoport meditációval kezdte a foglalkozást. A meditáció alatt elképzeltük magunk elé azt a személyt,akinek szeretnénk megbocsátani, hiszen tudjuk,hogy a megbocsátásnak gyógyító hatása van.
A meditáció után lerajzoltuk a bocsánat-állatkánkat.
A manócska csoport meditációval kezdte a foglalkozást. A meditáció alatt elképzeltük magunk elé azt a személyt,akinek szeretnénk megbocsátani, hiszen tudjuk,hogy a megbocsátásnak gyógyító hatása van.
A meditáció után lerajzoltuk a bocsánat-állatkánkat.
A munkák elkészítését megelőzőleg sokat beszélgettünk a megbántásról és megbocsátásról. Csoportunk kisgyermekei a bocsánatkérésüket a szavak mellett legtöbbször öleléssel fejezték ki. Alkotáshoz viszont ki kellett találnunk szimbólumokat, amelyek a gyermekek szerint leginkább kifejezhetik a bocsánat kérést illetve megbocsátást. Így a ,,Bocsánat állatkák” óriási fantáziával készültek, minden gyermek egyedi alkotást hozott létre és a szívéhez közel álló bocsánat szimbólummal ruházta fel állatkáját. Kinek a szív, kinek egy piros virág jelentette a megbocsátást, majd megállapítottuk, hogy a lényeg végül mindig az emberi jó szív megbocsátó győzedelme!
Megbocsátás gyakorlása
Ráhangolódást követően áttekintettük a téma elméleti hátterét.
Kétfajta játékot játszottunk:
1. A szabadulás útja
2. Szófelhő játék
Hallgattuk a hónap dalát.
1-ES SZÁMÚ NAPKÖZIOTTHON, NAGYKÁROLY
A megbocsátás gyakorlása fontos érték és készség az óvodáskorú gyerekek számára.
A megbocsátás fogalmának megértéséhez Ferenczei Éva bábjátékát használtuk fel.
A mesejáték után megbeszéltük, elemeztük Süni Simi viselkedését és barátai megbocsátását.
A foglalkozás által lehetőség nyílt arra, hogy a gyerekek megtanulják, hogyan kell bocsánatot kérni és hogyan kell megbocsátani másoknak.
Csoportbeszélgetés keretén belül a gyerekek megosztották egymással, ha valaki megbántotta őket, vagy ha ők maguk bántottak meg valakit.
A megbocsátás mezejére a gyerekek elvinnék a ragyogó napocskát, a virágokat, a kismadarat, a pillangót, a méhecskét.
A nap folyamán a foglalkozások, játékok segítették a gyerekeket abban, hogy megértsék, miért fontos a megbocsátás és hogyan lehet általa erősíteni az emberi kapcsolatokat.
Vidáman csendült fel a mesében is elhangzott ének: „Süss fel nap, fényes nap, tágas mezőn a barátok rád várnak.”