.
Megbocsátás
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
A hónap feladatai közül a „Történelmi levél” írását választottuk. Petőfi Sándor levele szeretett Júliájához.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
A megbocsátás hónapjában egy történetet hallgattunk meg a megbocsátásról.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
A hónap feladataként a „Szívtervezőt” választottuk. 3D-s papír szívekből álló faliképet készítettünk.
A foglalkozást egy relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd meghallgattuk Bagdi Bella dalát. Először is elmeséltem nekik egy pici, általam kitalált történetet, bábok segítségével a megbocsátás fontosságáról. Ezután pedig a gyermekek megkeresték a barátaikat, illetve azokat, akiket szeretnének megölelni. Egymásnak adták jelképesen a „szívüket”. A mi varázsszőnyegünkkel egy mesebeli helyre érkeztünk, ahol meghallgatták a Tündéri bocsánat című mesét. A varázsszavak meghallgatása után pedig visszaérkezünk a csoportunkba.
Elsőskéimnél a megbocsátás témakörét beszélgetőkör keretében nyitottuk meg. Meseolvasással kezdtük, (Franklin: a bocsánatkérés), majd megbeszéltük, Franklin a teknősbéka hol hibázott, mit tehetett volna másképp. Hogy érezte magát, mikor Medve a barátja megharagudott rá. Medve szerepébe is belebújtunk: eljátszottuk, ki hogy érezte volna magát, mit reagált volna. Megbeszéltük azt is, mi kellett ahhoz, hogy Medve meg tudjon bocsátani Franklinnek. Majd később, rajzóra kertében arra kértem Őket, hogy gondolják végig, ők voltak-e már hasonló helyzetben, mint a hibát elkövető teknősbéka. Kis gondolkodás után mindenki talált hasonló emléket. Gyűjtöttünk ötleteket, hogyan lehet kiengesztelni vkit. Végül pedig arra kértem őket, készítsenek bocsánatkérő kártyákat, ha úgy érzik, hogy valakit megbántottak. Ha az osztályban történt ilyen, megbeszéltük, hogy át is adhatják , de ha félénkebbek, akkor be is rejthetik a másik tolltartójába. Aranyos kibékülések, kézrázások, mosolyok születtek a bocsánatkérő kártyák célba jutása után. A hónap végén beszélgetőkör keretében pedig az osztályban lévő kibékülők mesélték el, milyen érzés volt bocsánatot kérni és adni.
Elsőskéimnél a megbocsátás témakörét beszélgetőkör keretében nyitottuk meg. Meseolvasással kezdtük, (Franklin: a bocsánatkérés), majd megbeszéltük, Franklin a teknősbéka hol hibázott, mit tehetett volna másképp. Hogy érezte magát, mikor Medve a barátja megharagudott rá. Medve szerepébe is belebújtunk: eljátszottuk, ki hogy érezte volna magát, mit reagált volna. Megbeszéltük azt is, mi kellett ahhoz, hogy Medve meg tudjon bocsátani Franklinnek. Majd később, rajzóra kertében arra kértem Őket, hogy gondolják végig, ők voltak-e már hasonló helyzetben, mint a hibát elkövető teknősbéka. Kis gondolkodás után mindenki talált hasonló emléket. Gyűjtöttünk ötleteket, hogyan lehet kiengesztelni vkit. Végül pedig arra kértem őket, készítsenek bocsánatkérő kártyákat, ha úgy érzik, hogy valakit megbántottak. Ha az osztályban történt ilyen, megbeszéltük, hogy át is adhatják , de ha félénkebbek, akkor be is rejthetik a másik tolltartójába. Aranyos kibékülések, kézrázások, mosolyok születtek a bocsánatkérő kártyák célba jutása után. A hónap végén beszélgetőkör keretében pedig az osztályban lévő kibékülők mesélték el, milyen érzés volt bocsánatot kérni és adni.
Elsőskéimnél a megbocsátás témakörét beszélgetőkör keretében nyitottuk meg. Meseolvasással kezdtük, (Franklin: a bocsánatkérés), majd megbeszéltük, Franklin a teknősbéka hol hibázott, mit tehetett volna másképp. Hogy érezte magát, mikor Medve a barátja megharagudott rá. Medve szerepébe is belebújtunk: eljátszottuk, ki hogy érezte volna magát, mit reagált volna. Megbeszéltük azt is, mi kellett ahhoz, hogy Medve meg tudjon bocsátani Franklinnek. Majd később, rajzóra kertében arra kértem Őket, hogy gondolják végig, ők voltak-e már hasonló helyzetben, mint a hibát elkövető teknősbéka. Kis gondolkodás után mindenki talált hasonló emléket. Gyűjtöttünk ötleteket, hogyan lehet kiengesztelni vkit. Végül pedig arra kértem őket, készítsenek bocsánatkérő kártyákat, ha úgy érzik, hogy valakit megbántottak. Ha az osztályban történt ilyen, megbeszéltük, hogy át is adhatják , de ha félénkebbek, akkor be is rejthetik a másik tolltartójába. Aranyos kibékülések, kézrázások, mosolyok születtek a bocsánatkérő kártyák célba jutása után. A hónap végén beszélgetőkör keretében pedig az osztályban lévő kibékülők mesélték el, milyen érzés volt bocsánatot kérni és adni.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A gyerekek igen sokszor konfliktusba kerülnek egymással. Jelmondatunk, hogy „Mindent meg kell beszélni!” Az esetek többségében ez jól működik és a gyerekek azt is megtanulták, hogy aki hibázik vagy megbántja a másikat az kérjen bocsánatot. Azt is kihangsúlyoztuk, hogy fontos a bocsánatkérés elfogadása. Egy varázsjáték során a szívecske segítségével minden konfliktust sikerült elsimítanunk. a témához kapcsolódóan részt vettünk egy Mini Manó interaktív mese előadásban, mely szintén a megbocsájtásról szólt.