A feladatlap elkészítése, megbeszélése. Tündéri bocsánat c. mese meghallgatása. Zenehallgatás.
Megbocsátás
Mágikus erővel bíró köveket készítettünk, amik segítségünkre lehetnek ha haragosak vagyunk.
A foglalkozást ” A haragom kifújom, mint a cica nyújtózom” mondókával kezdtük, majd meghallgattuk Bagdi Bella Ho’oponopono c. dalát.Boldog Dóra babánk csengettyűvel csalogatta a gyerekeket mesehallgatásra, éspedig a „Tündéri bocsánat” mesére. Mesehallgatás után megbeszéltük, hogy kitől kell bocsánatot kérni, mikor köszönünk meg dolgokat. A szőnyegen elismételjük a varázsszavakat- Köszönöm, Sajnálom, Kérlek bocsáss meg, Szeretlek. A foglalkozást a „Szép nap, ölelj most át engem” c. dallal zártuk, megölelve egymást, majd szivecskéket dekoráltunk kis virágokkal.
Szikszai György Református Általános Iskola
A megbocsátás témáját többek között szituációs játékokkal dolgoztuk fel. A gyerekek párokban játszottak el különböző helyzeteket az osztály előtt. Megbántották egymást, majd bocsánatkérés után megbocsátottak társuknak. Volt, amikor meghatódtunk, volt, amikor jót nevettünk.
A megbocsájtás az egyik legnagyobb lecke, amit meg kell tanulnunk életünk során.
Az április hónap feldolgozandó témája a megbocsátás volt.Az óvodás gyermekek mindennapjaiban gyakoriak a konfliktusok,összetűzések.A konfliktushelyzetek megoldása nem könnyű a számukra.Meg kell tanulniuk megoldani a keletkezett problémát,bocsánatot kérni,ha valami rosszat tettek és megbocsátani,ha valaki bántotta őket.A megbocsátás hatására „felszabadulunk” a haragtól,rossz érzésektől.A játékok közül a „Varázsszavak” volt a legkedveltebb.Körbenülve elmondhatták,hogy kerültek-e olyan helyzetbe,hogy megbántották őket,vagy volt-e olyan,hogy ők bántottak meg valakit.Végül Bagdi Bella:Édes élet,boldog élet című dalára táncoltunk.
A havi témák közül talán ez a legnehezebb téma, mivel a gyerekek szinte nap-mint nap kerülnek olyan helyzetbe, amikor összekapnak, megharagudnak egymásra. Ha haragszunk valakire, és nem bocsátunk meg neki, nemcsak neki okozunk fájdalmat, de saját magunknak is. Az órát tanmesével kezdtük, majd elmondták véleményüket a mesében szereplő két jóbarátról. Összegyűjtöttünk olyan kifejezéseket, mondatokat a témával kapcsolatban, amelyekkel kifejezhetjük megbánásunkat, illetve megbocsátásunkat. Felírtuk a leggyakrabban használt bocsánatkérő szót és e köré a szó köré alkottunk egy szórejtvényt.
H I- B- Á Z T A M !
M E G G O – O- N D O L A T L A N V O L T A M !
N E M A K A R T A M – C – S A L Ó D Á S T O K O Z N I !
F E L E J T -S – Ü K E L!
M E G B – Á – N T A M!
N – E M A K A R T A L A K M E G B Á N T A N I !!
N E H – A – R A G U D J !
S Z E R E – T – L E K !
Bevezető gyakorlat: A gyerekek gondolatébresztő idézetetket kapnak a megbocsátásról. Közös beszélgetés, a diákok gondolatmenetének és morális gondolkodásának megismerése. 10 perc
Ötletbörze: hogyan kell megbocsátani vagy hogyan lehet a legegyszerűbben túllépni sérelmeken, tippek a megbocsátó viselkedéshez. 10 perc
Dokumentumfilm részlet a kitartás és a hit erejéről https://www.youtube.com/watch?v=bA7Jygexja0 6 perc és 4 perc megbeszélés
A megbocsátó tippek egyéni alkalmazása 7 perc
Meditációs gyakorlatok a könyvből 8 perc