Üzenet a Földnek!
Megbocsátás
Körbeszélgetést folytattunk a megbocsátás témában. Elmondták sérelmeiket, megbeszéltük bánatukat, majd jött a kibékülés, megbocsátás.
A csoport egyik kedvenc témája a megbocsátás volt. Rengeteg élményt meséltek, és játékokból sem volt hiány.
Az elméleti hátteret megbeszéltük, majd sok szituációs gyakorlatot végeztünk.
Meditációs zenét hallgattunk, és társasjátékot is játszottunk.
A levél megírása nagyon tetszett a csoportom tagjainak, párban írtak meg egy levelet.
A csoport egyik kedvenc témája a megbocsátás volt. Rengeteg élményt meséltek, és játékokból sem volt hiány.
Az elméleti hátteret megbeszéltük, majd sok szituációs gyakorlatot végeztünk.
Meditációs zenét hallgattunk, és társasjátékot is játszottunk.
A levél megírása nagyon tetszett a csoportom tagjainak, párban írtak meg egy levelet.
Áprilisban, a Megbocsátás gyakorlása hónapjában, a Boldogító levelek feladatot választottuk. A kedves sablont színes papírra nyomtattuk és kézzel megírtuk a levelet. A diákok versengtek, hogy mindenkinek jusson egy-egy sor.
A levélírás szempontjai a következők voltak: – Én azt szeretem legjobban a Boldogságórákban… – A legkedvesebb emlékem a Boldogságórákról… – A legviccesebb Boldogságórás pillanat… – A legemlékezetesebb Boldogságóra az volt, amikor… – A legmeghatóbb élményem a Boldogságórával kapcsolatban… .
Nagyon fontosnak érzem és örülök, hogy a tanulókkal ezek alapján rendszerezhettük és áttekinthettük az eddigi Boldogságórás élményeiket, amely feltöltött pillanatokról képernyőfotót is készítettünk.
Jó volt újra visszanézni és felidézni a sok-sok örömteli, pozitív impulzust. Köszönjük!
Furtai ÁMK Bakonszegi Zöldliget Óvoda
Nem könnyű a megbocsátás, de nehéz súly nehezedik a szívünkre ha ezt nem tesszük meg!
A gyerekek körében ezt még nem könnyű megérteni, viszont érdekes játékokkal, mozgással, énekléssel, zenehallgatással, mesékkel közelebb vihető ez a téma és igen elgondolkodtató lehet számukra miért is jó megbocsátani. Van pozitív eredménye a mindennapokban, hisz érzékelhető, hogy tudnak a másik negatív tettére jól reagálni, újra mosolyogni és játszani velük közösen.
A megbocsátás gyakorlása
Bagdi Bella: Gyújts egy gyertyát a Földért! című dalával indítottuk az órát, hisz a Föld napját ünnepeljük ma. Beszélgetéssel folytattuk, hogy mivel bántjuk mi emberek a Földet. Áttértünk arra is, hogy egymást ki mivel bántotta meg ma reggel. A közösségünk életében milyen fontos szerepe van a megbocsátásnak (nem felejtés, nem elnézés, nem mentegetés!!!) Az idézet Jampolskytól nagyon megérintett: „Elhozza az örömet oda, ahol bánat volt, a békét a zűrzavarba, a boldogságot a haragvó felek közé, és mindenkinek visszaadja önmagát”. A megbocsátóban jön a jóérzés, megkönnyebbülés, hisz elmegy a harag, megoldást talál a nehéz súly letevéséhez.
Az elmúlt hónapok képeit nézegettük közösen, felidéztük a legszerethetőbb, a legkedvesebb, a legviccesebb, a legemlékezetes, a legmeghatóbb pillanatokat, élményeket. Közösen fogalmaztuk meg a gondolatainkat. Kommunikáció órán ezt begépeltük és használtuk az eddig tanult szövegszerkesztő eszközöket. Így készült el A boldogító levél, mely a hónap fő feladatnak készítettünk el.
A három csibe történetét hallgatták a tanulók tőlem. Közösen kigyűjtöttük, hogy az egyes szereplőt milyen bosszúság, sérelem érte a történet során.
Szósorokból mondatot raktunk ki kiscsoportos formában. Átbeszélgettük a mondanivalóját, mit üzen számunkra.
A rejtvény különösen kedvenc feladata az osztálynak, így pillanatok alatt meglett a megfejtés: SAJNÁLOM. A hónap dalát hallgattuk meg levezetésnek többször is. Kigyűjtöttük az elhangzott szavakat és mindenki elkészítette a saját bocsánatkérő kártyáját. Házi feladat az, hogy a hétvégén kigondolja ki kinek fogja átadni és miért. A kártyák további díszítése, átadása a következő ra feladata.
A gyerekeknek a flashmob ötlete tetszett meg legjobban, s a többi osztály is egyet értett ebben, így nagyban vittük véghez a feladatot. Zöld póló volt a kérésünk, hogy a Földet szimbolizáljuk. A Fenntarthatósági hetünkbe is jól illeszkedett ez a program! 🙂
Az április hónap a megbocsátás gyakorlásáról szól. Egy történetet hallgathattunk meg A megbocsátás jele címmel. Megbeszéltük, miért fontos az életünkben különösen ez a téma. Két csoportot alkotva szituációs játékban a gyerekek eljátszották az általuk kitalált konfliktushelyzetet, melyek vége megbocsátással zárult. Majd képregény elkészítése következett a Bölcs Betti bonyodalmáról.