Óránkat két mozgásos gyakorlattal kezdtük. Először eltornáztuk a Fújja a szél a fákat, majd az Esik az eső, kopog a jég című mondókára mozogtak a fiúk. Ha már a szél és az időjárás elemeinél tartottunk, megbeszéltük, milyen fajtái vannak a szélnek, fújásokkal érzékeltettük a szél erősségeit. Újságokból különféle méretű darabokat téptek, amiket egy padra rajzolt körbe próbáltak fújással bejuttatni. Ezzel a gyakorlattal értettem meg a gyerekekkel, hogy milyen egyszerű a megbocsátás. Elég egy lágy szellő és elfújja a gondokat, a másik iránt érzett mérget. Megbeszéltük, mit jelent a megbocsátás, miért kell megbocsátanunk másoknak. Mindenki elmondhatta, milyen sérelmek érték, azokat meg tudták-e bocsátani az elkövetőnek. Illetve arról is beszéltünk, hogy ők kit bántottak már meg, és kaptak-e bocsánatot. A beszélgetés után megfejtettük a tankönyvben szereplő rejtvényt, aminek kulcsszava a SAJNÁLOM szó lett. Gyakoroltuk szituációs játékokkal a szónak a használatát.
Meghallgattuk a hónap dalát Bagdi Bellától az óra végén, ami lezárta a hónap témáját.
Megbocsátás
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A témához kapcsolódó mese után tartottunk egy megbocsátásnapot, felnőttek és gyerekek is keresték az alkalmat a bocsánatkérésre és megbocsátásra. Ezután a varázsszavakat gyakoroltuk. Ez volt a gyerekek kedvence. Utána elénekeltük a kis dalunkat, „Összevesztünk, hajba kaptunk”, ezzel pecsételtük meg a kibékülést.
Nyelvtörős játékkal kezdtük, amit nagyon élveztek a gyerekek. ” Te tetted e tettet, te tettek tettese, te?”
Ezután beszélgettünk, arról, hogy minden tettnek van következménye. Ha valami olyasmit tettünk, ami másnak rossz, vagy megbántottuk vele, akkor annak mi lehet következménye, folytatása. Eljutottunk oda, hogy ha a „tettes” megbánja és bocsánatot kér, akkor a másik fél, ha teheti bocsásson meg.
Ekkor kértem meg a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyen állat lenne szerintük a megbocsátás. Több nyuszi, maci és cica is született, de előfordult unikornis is. Amit elkészültek a rajzok, körbejártunk és megnéztük az állatokról készült rajzokat.
A foglalkozás végén pedig mindenki kapott egy levélpapírt és leírhatta, hogy miért jó a boldogságóra vagy mi volt a legkedvesebb emléke. Ezekből szemezgettünk egy párat.
Nyelvtörős játékkal kezdtük, amit nagyon élveztek a gyerekek. ” Te tetted e tettet, te tettek tettese, te?”
Ezután beszélgettünk, arról, hogy minden tettnek van következménye. Ha valami olyasmit tettünk, ami másnak rossz, vagy megbántottuk vele, akkor annak mi lehet következménye, folytatása. Eljutottunk oda, hogy ha a „tettes” megbánja és bocsánatot kér, akkor a másik fél, ha teheti bocsásson meg.
Ekkor kértem meg a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyen állat lenne szerintük a megbocsátás. Több nyuszi, maci és cica is született, de előfordult unikornis is. Amit elkészültek a rajzok, körbejártunk és megnéztük az állatokról készült rajzokat.
A foglalkozás végén pedig mindenki kapott egy levélpapírt és leírhatta, hogy miért jó a boldogságóra vagy mi volt a legkedvesebb emléke. Ezekből szemezgettünk egy párat.