A testmozgás és a mozgásos feladatok rendszeresen szerves részét képezték a csoportfoglalkozásoknak már csak az óvodás gyermekek életkori sajátosságából adódóan is. Azonban a legutolsó alkalmat csakis a mozgás örömének szenteltük úgyhogy egy perc nyugtuk nem volt a kicsiknek. A jól bevált óvódai játékok mellett (pld. tűz-víz-repülő), lufiztunk, és akadálypályát is építettünk.
Testmozgás
Ózdi József Attila Gimnázium, szakgimnázium és Kollégium
Az órát egy kis mozgással kezdtük, pár egyszerű tantermi tornagyakorlattal. A mf. egészséges életmóddal kapcsolatos idézeteit, bölcsességeit beszélték meg a diákok páros munkában, majd közösen. Csoportmunkában összegyűjtötték, elmetérképen rögzítették a sport, testedzés jótékony hatásait, a csoportok közt versenyt rendeztünk. Kitöltöttek egy tesztet az egészséges életmódról (mf.), majd mindenki elmesélte, mit szeret otthon sportolni szabadidejében, és bemutatta a magával hozott kedvenc sporteszközét (fotó!)
Iskolánk csatlakozott a Kihívás napja alkalmából a Mozogj 15 percet! mozgalomhoz.
Az egész iskola összegyűlt az udvaron és közösen táncoltunk, játékos mozgásfeladatokat végeztünk.
Testmozgás témakörben színes ételeink tudatos fogyasztásával foglalkoztunk.
A tanulókkal megneveztük az egészséges étkezéshez tartozó zöldségek-gyümölcsök neveit. Minden
tanuló ezek közül a legkedveltebbet, legfinomabbat ki is színezte, majd ki is nyírta.
Ezekből készítettük el közösen a „Színes ételeink” plakátot.
A hozott zöldségeket a tanulók megmosták, feldarabolták és tízórai során a szendvicsükön
elfogyasztották.
Végezetül közösen meghallgattuk a Jól érzem magam boogie című dalt.
A május hónap a testmozgás hónapja a boldogiskolában, mi egy iskolai sportnapot szerveztünk erre a napra. Közös futás – boldogság – kreatívfutás, röplabda, foci, pingpong versenyek, illetve just dance és egyéb akadálypályák voltak a rendezvényen.
Május 29-e a Kihívás napja, ennek alkalmából Boldogság futást tartottunk. Megkerültek egy épületet különböző feladatokkal sziínesitve a futást, pl kézen fogva, csukott szemmel, hátrafele stb. Érezték milyen vidáman is lehet futni, nem csak egyhangúan.
A téma bevezetésként az ‘Almajáró’ c. mesét olvastam el, majd a reggeli relaxációs gyakorlat keretein belül eljátszottuk, a ‘Hej, a sályi piacon’ c. körjátékot. A gyerekek nagyon élvezik az ehhez hasonló játékokat, így ezt is örömmel fogadták. Sokat beszélgettünk a tudatos élelmiszerfogyasztásról. Megnéztük a linken található videót, végül megbeszéltük milyen színű gyümölcsök és zöldségek voltak a videóban. Hoztak a gyerekek különféle gyümölcsöket és zöldségeket, megbeszéltük előre ki mit fog hozni, és csináltunk egy kóstolót. Voltak olyanok, melyeket még a gyerekek sohasem kóstoltak előtte, pl. avokádó, mangó stb. Csoportosítottuk őket színek és ízek alapján. Majd a feladatlapokat kiszíneztük.
Az önbizalom program keretein belül pedig különféle járásgyakorlatok végeztünk, voltunk óriások, törpék, sánta rókák, pókok stb. Megbeszéltük melyik testhelyzet milyen érzéseket ébtesztett bennünk a végzése közben. Melyik volt a legjobb, kevésbé jó stb.