Cél: A mozgás örömének és pozitív hatásának megtapasztalása.
Eszközök: Labda, zenés tornaanyag, akadálypálya
Felépítés:
• Bevezetés (5 perc): Miért fontos mozogni?
• Fő rész (25 perc): Játékos torna, mozgásos akadálypálya. Váltóverseny, tánc.
• Megosztás (10 perc): „Hogyan éreztem magam mozgás közben?”
• Levezetés (5 perc): Nyújtás, relaxáció zenével.
Testmozgás
1. „Az élet olyan, mint a biciklizés. Ha meg akarod tartani az egyensúlyt, mozgásban kell maradnod.” – megbeszéljük, mit jelent az idézet, és ki az, aki egyetért vele.
2. Megbeszéljük, milyen pozitív előnyökkel jár a rendszeres testmozgás.
3. Kapnak 10 állítást, amiket 0-3 pont között kell pontozniuk, aszerint, mennyire gyakran végzik azt a cselekvést. A végén összeszámolják a pontokat, és eszerint kapnak egy-egy értékelést, hogy mennyire egészségtelen az életmódjuk. Erre az értékelésre reflektálhatnak, és azt is megfogalmazhatják, milyen terveik vannak a pontszámuk „csökkentésére”.
4. A gyerekek a hét minden napjára leírják, hogyan és milyen egészséges programot tudnak betervezni.
5. Különböző sportokról kapnak a gyerekek felsorolást, és be kell jelölniük, melyiket szeretik, nem szeretik, és melyiket szeretnék kipróbálni.
6. Közös szófelhő készítése a mozgással kapcsolatos asszociációikról
Testmozgás
Ez a téma nagyon közel áll a gyerekekhez.A testmozgás nemcsak a fizikai egészségünkre van jó hatással, hanem a lelki jóllétünket is jelentősen javítja. A rendszeres mozgás segít csökkenteni a stresszt, növeli az önbizalmat, és boldogsághormonokat szabadít fel a szervezetben. A mozgás során a gyerekek megtanulják, hogyan figyeljenek a testük jelzéseire, miközben játékos módon fejlődik az állóképességük, kitartásuk és csapatszellemük is. A testmozgás örömforrás lehet, amely segít kiegyensúlyozottabbá válni, és hozzájárul a pozitív életszemlélet kialakításához.
A mindennapos mozgás mellett,minden héten tartunk testnevelés foglalkozást,és az udvar is remek lehetőségeket biztosít a szabadban való mozgáshoz.
A gyerekek nagyon ügyesen hozzászóltak ahhoz,miért fontos a mozgás,kinek mi a kedvence.Boldog Dóra is elmesélte miért volt boldog a hétvégi kiránduláson.
Relaxáció után,mindenki kapott egy szalagos pálcát,és a Tavasztündér dalra táncoltak,kitaláltak saját koreográfiát követve a zene áramlását.
Utána elmondhatták mit éreztek tánc közben.
A lusta király meséje tetszett a gyerekeknek,értékes gondolatokat fogalmaztak meg a mese mondanivalójáról.A munkafüzet 65.-oldaláról oldottunk meg feladatokat.Természetesen felkerült a Testmozgás jele a Boldogságvár lépcsőjére.
Egész héten figyeltünk arra hogy minden nap legyen valamilyen mozgásos feladat egyéni és csoportos szinten is!
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
A lusta király története után a gyerekek önmagunkat is kipróbálhatták különböző mozgásos tevékenységekben.
A kihívás napja éppen jó lehetőséget adott erre.
Egy csodálatos kiránduláson vettünk részt., ahol a lovaglás, ügyességi játékok, lebegő hinta, séta, lovasszekerezés a mozgás és természet szeretetét mutatták meg.
A gyermekek által egyik legfontosabb tevékenység a mozgás, amelynek öröme felszabadító.
A nap folyamán finom frissitoket, gyümölcsöket is fogyasztottunk.
Maci csoport
A mozgás szerves része mindennapjainknak. Segít felfrissülni ha fáradtnak érezzük magunkat, feldob ha szomorkodnánk, segít kikapcsolódni, feltöltődni. Egészségünk megőrzésének fontos része. Több mozgásos játékunk is van amit tudatosan használunk bizonyos szituációkban. Ezt a Mondókát is beépítettük a csoport életébe.
A hónap témája nem áll távol az ötödikesektől. Fotómontázst készítettünk közösen, majd arra kértem őket, hogy képzeljék el, milyen sportágakkal bővítenék a tesiórák témáját. Színezők, mandalák formájában küldtek képeket, majd miközben bemutatták a választott sportágat, és elárulták választásuk okát, ki is színezték azokat.
2025. május 28-án az óvodánk is csatlakozott a Kihívás Napjához. Minden csoport részvételével 8.30-tól zenére különböző gimnasztikai gyakorlatok végeztünk az óvoda udvarán. A gyerekek teljes odafigyeléssel próbálták utánozni egy kolléganő, majd egy apuka által bemutatott mozgásformákat. Örömmel mozogtunk gyerekek és felnőttek egyaránt.
Ezután, mi, Méhecske csoportos boldogságórás gyerekek, megtanítottunk a többieknek egy mozgásos mondókát, többször mondtuk el, így kicsik és nagyok is megtanulták.
Közös mozgásunkat szoborjátékkal zártuk. Jelre készítettek álló, ülő, guggoló, egy lábon álló, páros szobrokat. Ezt a játékot mi már többször játszottuk, most már egyre jobban és ügyesebben válnak „igazi szobrokká”.
2025. május 28-án az óvodánk is csatlakozott a Kihívás Napjához. Minden csoport részvételével 8.30-tól zenére különböző gimnasztikai gyakorlatok végeztünk az óvoda udvarán. A gyerekek teljes odafigyeléssel próbálták utánozni egy kolléganő, majd egy apuka által bemutatott mozgásformákat. Örömmel mozogtunk gyerekek és felnőttek egyaránt.
Ezután, Méhecske csoportos boldogságórás gyerekek megtanítottunk a többieknek egy mozgásos mondókát, többször mondtuk el így kicsik és nagyok is megtanulták.
Közös mozgásunkat szoborjátékkal zártuk. Jelre készítsenek álló, ülő, guggoló, egy lábon álló, páros szobrokat. Ezt a játékot mi már többször játszottuk, most már egyre jobban és ügyesebben válnak „igazi szobrokká”.
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
A mozgásos tevékenységek az óvodai élet elengedhetetlen részei, amelyek örömforrást jelentenek a gyermekeknek. A téma kapcsán felidéztük a legkedveltebb, mozgással kísért mondókáinkat és dalainkat, majd arról beszélgettünk, hogyan éreztük magunkat ezekben a tevékenységekben, és miért jó dolog a mozgás. Megbeszéltük azt is, milyen hatással van a testmozgás a szervezetünkre.
A felolvasott mondatok alapján mindenhová jutott valaki bal és jobb oldalra is.