
Testmozgás


Tompa Mihály Alapiskola -Rimaszombat
A Bogyó és Babóca osztály minden tanulója imádja a torna órákat.Legszívesebben egész nap kint lennének a szabadban és futkosnának megállás nélkül!Különösen boldogok ,amikor uszodába megyünk.Nagyon szeretnek a vízben pancsolni, ha megengednénk nekik, akkor az egész vízterületet magukénak tekintenék.Így elhatároztuk,hogy az általunk megálmodott kalandpark nemcsak szárazföldi,hanem vízi lehetőségeket is kínál.Nagyon élveztük a tervezést!
Különféle mozgásformák, sportolási lehetőségek jelennek meg osztályunk képzeletbeli kalandparkjában.
Kiskunfélegyházi Darvas Általános Iskola
Mit tehetünk,hogy egészségesebb legyünk?Elsétáltunk a helyi horgásztóhoz.Foci,peca,friss levegő!
Szabadszállási Petőfi Sándor Általános Iskola
1.Bevezető rész: Előző anyagok átismétlés .
Hangulati előkészítés- zenére-mozgás bemelegítés . (Guggolás-törpe vagyok. Kar magasba emelése-óriás vagyok- Mindent legyőzök!)
Helyben járás. – Jókedvűek lettünk! Jól érezzük magunkat!
2.Fő rész: Milyen mozgásokat ismerünk? (Tantárgyi koncentráció-környezetismeret.)
Állatok mozgása.(Repülés, ugrás, mászás, futás,úszás.) Képen.
Az emberek mozgásaira gondoljunk. (Mozgásformák felidézése.) Hol tudunk mozogni? Testnevelés órán mit tudunk mozogni? Sportok felsorolása. A sportok felsorolása után gyűjtött képek felhasználásával .– Közösen PLAKÁT készítés. Közben olimpia említése, versenyeken való részvétel.
A sport élményt nyújt. Örömérzés. Célkitűzés: A sport örömforrás. Egészségünk megőrzésében fontos.
Differenciált feladatmegoldás.
Kisebbek (páros munkában). Piktogrammok a sportágakról. A sportágakról szavak- ezek fölé a megfelelő piktogrammok elhelyezése.
Ezután mindenki kiválaszt magának egy képet egy adott mozgásformáról, és kiszínezi.
Nagyobbak önálló (munkában) feladatlap megoldása. Feladatok: Szóhálóban sportágak neveinek kikeresése. Plakáton elrejtett mozgásformák kikeresése.
Piktogrammok alá a megfelelő sportágak nevének lejegyzése. Rajzoljon oda szívecskét amelyik sportágat szívesen művelné.
3. Bejezés: A testedzés fontosságának kiemelése. Egészségünk megőrzése, örömforrás megerősítése. Jutalom kiosztása, egészséges életmódra nevelés-egészséges táplálkozás- müzliszelet.
Szent Imre Katolikus Általános Iskola Mórahalom
Építsünk szivárványt!
,,Az észlelés a nézőponton múlik, nem csak azon, amit látsz. A fehér fényben benne van a szivárvány minden színe, de nem látod, hacsak nem változtatsz azon, ahogyan nézed.”
Isteni sugallat c. filmből
A problémák, a nehézségek a minden napjaink részei. Amikor a képregényt rajzolták a gyerekek, pontosan meg kellett nevezzék azt, hogy egy adott napjukban, mi az amit nehéz feladatnak, kihívásnak tekintenek. Ez volt a legnehezebb számukra. Ahogy haladtak a képsorokkal, úgy vált igazán belső élménnyé a megoldás kulcsa.
Az elkészült rajzokat mindenki egy szabadon választott színes lapra ragasztotta fel, majd közösen helyeztük el a szivárványunkat a faliújságon.
Izgatottan hallgatták végig a képregények történeteit.
Makói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Almási Tagintézmény
Az osztályunkban a kedvenc mozgásainkból készítettünk plakátot.
Köszönjük, hogy ebben a hónapban nem csak a szellemünk és lelkünk jobbításáért tehettünk,hanem testi fittségünk is terítékre került.Mi már április hónapban is hangolódtunk erre a témára,hisz egészséghét keretein belül több oldalról is megközelítettük életünk eme területét. Nem csupán mozogtuk, tettünk lelki egészségünkért, étkezésünkre is odafigyeltünk. Saját kiskertünkben termett zöldségekkel turbóztuk fel étkeinket.Hatalmas élmény azon növények betakarítása,amelyeket hónapokon keresztül figyelhettünk, gondozhattunk.S mindez egy kis testedzéssel teljesebbé tette életünket.Nálunk a labdajátékok voltak a nyerők!
Esterházy Móric Nyelvoktató Német Nemzetiségi Általános Iskola
Elkészült a tablónk, amely azokat a mozgásformákat mutatja be, melyek a gyerekek körében a legnépszerűbbek az osztályban, amelyek a leginkább örömet szereznek nekik.