Ötletekben nem voltunk szegények. Minél színesebb legyen a játszótér. Minden elfér rajta, amit szeretnének a gyerekek. Az alkotásokat összetéve igazi nagy teret kaptunk.
Testmozgás

A közös sportolás teremtett lehetőséget nekünk ebben a hónapban arra, hogy az egészséges életmódra figyeljünk.

Sokat gondolkodtam, hogy rész vegyünk – e a csoportommal ebben a kihívásban. Igen rész vesszünk elkészítettük a 21 napos táblázatot. Az egészséges életmódhoz hozzátartózik az egészséges táplálkozás amire szintén odafigyelünk. Sok zöldséget és gyümölcsöt iktattunk be a napi étkezésünkben. Reggelente gyalog megyek dolgozni, a negyedeik emeletről gyalog megyek le és a munkahelyemen sem használom a liftet. A gyerekekkel mindennap sportolunk az intézmény sportpályáján, ha rossz az idő a tornateremben sportolunk. Hetente készítünk a gyerekeknek zöldség, illetve gyümölcs salátát. Pihenő napokon pedig mindenki otthon próbál tenni az egészségéért sokat kint vagyunk a szabadban sétálunk, élvezzük a természet szépségeit. A gyerekek is sokat kint lesznek a szabadban és megbeszéltük , hogy hétfőn amikor újra találkozunk mindenki elmeséli hogy telt a hétvége otthon. Ki merre járt mit tett az egészségéért.
Tompa Mihály Alapiskola -Rimaszombat
A Bogyó és Babóca osztály minden tanulója imádja a torna órákat.Legszívesebben egész nap kint lennének a szabadban és futkosnának megállás nélkül!Különösen boldogok ,amikor uszodába megyünk.Nagyon szeretnek a vízben pancsolni, ha megengednénk nekik, akkor az egész vízterületet magukénak tekintenék.Így elhatároztuk,hogy az általunk megálmodott kalandpark nemcsak szárazföldi,hanem vízi lehetőségeket is kínál.Nagyon élveztük a tervezést!
Különféle mozgásformák, sportolási lehetőségek jelennek meg osztályunk képzeletbeli kalandparkjában.
Kiskunfélegyházi Darvas Általános Iskola
Mit tehetünk,hogy egészségesebb legyünk?Elsétáltunk a helyi horgásztóhoz.Foci,peca,friss levegő!
Szabadszállási Petőfi Sándor Általános Iskola
1.Bevezető rész: Előző anyagok átismétlés .
Hangulati előkészítés- zenére-mozgás bemelegítés . (Guggolás-törpe vagyok. Kar magasba emelése-óriás vagyok- Mindent legyőzök!)
Helyben járás. – Jókedvűek lettünk! Jól érezzük magunkat!
2.Fő rész: Milyen mozgásokat ismerünk? (Tantárgyi koncentráció-környezetismeret.)
Állatok mozgása.(Repülés, ugrás, mászás, futás,úszás.) Képen.
Az emberek mozgásaira gondoljunk. (Mozgásformák felidézése.) Hol tudunk mozogni? Testnevelés órán mit tudunk mozogni? Sportok felsorolása. A sportok felsorolása után gyűjtött képek felhasználásával .– Közösen PLAKÁT készítés. Közben olimpia említése, versenyeken való részvétel.
A sport élményt nyújt. Örömérzés. Célkitűzés: A sport örömforrás. Egészségünk megőrzésében fontos.
Differenciált feladatmegoldás.
Kisebbek (páros munkában). Piktogrammok a sportágakról. A sportágakról szavak- ezek fölé a megfelelő piktogrammok elhelyezése.
Ezután mindenki kiválaszt magának egy képet egy adott mozgásformáról, és kiszínezi.
Nagyobbak önálló (munkában) feladatlap megoldása. Feladatok: Szóhálóban sportágak neveinek kikeresése. Plakáton elrejtett mozgásformák kikeresése.
Piktogrammok alá a megfelelő sportágak nevének lejegyzése. Rajzoljon oda szívecskét amelyik sportágat szívesen művelné.
3. Bejezés: A testedzés fontosságának kiemelése. Egészségünk megőrzése, örömforrás megerősítése. Jutalom kiosztása, egészséges életmódra nevelés-egészséges táplálkozás- müzliszelet.
Szent Imre Katolikus Általános Iskola Mórahalom
Építsünk szivárványt!
,,Az észlelés a nézőponton múlik, nem csak azon, amit látsz. A fehér fényben benne van a szivárvány minden színe, de nem látod, hacsak nem változtatsz azon, ahogyan nézed.”
Isteni sugallat c. filmből
A problémák, a nehézségek a minden napjaink részei. Amikor a képregényt rajzolták a gyerekek, pontosan meg kellett nevezzék azt, hogy egy adott napjukban, mi az amit nehéz feladatnak, kihívásnak tekintenek. Ez volt a legnehezebb számukra. Ahogy haladtak a képsorokkal, úgy vált igazán belső élménnyé a megoldás kulcsa.
Az elkészült rajzokat mindenki egy szabadon választott színes lapra ragasztotta fel, majd közösen helyeztük el a szivárványunkat a faliújságon.
Izgatottan hallgatták végig a képregények történeteit.