A választható feladatok közül a gyerekek az Egészségmanót készítették el.Az egészséges életmód már több tantárgy kapcsán előkerült régebben is, így nem volt nehéz dolguk.
A fejezetnyitó kép ( sportos nyuszi) nagy sikert aratott. Akinek volt eszköze, kinyomtatta, kiszínezte otthon. Megbeszéltük, hogy most különösen fontos szerep jut a mozgásnak, hiszen sokat ülnek a számítógépek előtt.Mindenki elkészítette a heti tervezőt, hogyan élhet egészségesen. S ígérték, igyekszenek betartani azt. Többen futnak, sétálnak, görkoriznak, fociznak , tollasoznak otthon rendszeresen. Reggel tanulás előtt pedig meghallgatjuk Bagdi Bella dalát, így lendületesen indul a napunk.
Testmozgás
Május – Testmozgás
A mozgás nagymértékben hozzájárul a személyiség fejlesztéséhez. A gyermek a mozgás cselekvésén, a játékon keresztül tapasztalja meg önmagát, társait és az őt körülvevő világot. A mozgás élménye segíti énképének formálódását. Fejleszti a gyermekek természetes mozgását, és olyan testi képességeket, mint az erő, ügyesség, gyorsaság, állóképesség. Kedvezően befolyásolják a szervezet növekedését, teherbíró képességét . Fontos szerepük van az egészség megőrzésében Segítik a térben való tájékozódást, a helyzetfelismerést, valamint a személyiség akarati tényezőinek alakulását. A tornát, játékos mozgást teremben és szabad levegőn, eszközökkel és eszközök nélkül, spontán vagy szervezett formában biztosítjuk a tanulóknak. A testnevelésórán lehetőség nyílik a fizikai és érzelmi biztonság megteremtésre, megtanulni az ön-és társértékelést. A játékos mozgás közben elsajátítják a stresszes helyzetek könnyebb elviselését, segíti őket az önbizalom fejlesztésében is.
A tanítási folyamatban integráljuk a mozgást az egyes tantárgyakon belül. Napi szinten beszélgetünk róla pl. olvasás órán a közmondások, szólások feldolgozásánál- Ép testben, ép lélek stb.
A kis kópék jelen időszakban is mozognak, rendszeresen folyik az otthoni testedzés., mint a biciklizés, görkorcsolyázás, futkározás a kutyával, séta a természetben stb .Elmondásuk alapján már nagyon hiányoznak a közös mozgásformák a társakkal és a tanító nénivel.
Néhány gondolat a gyerekektől:
– Szerintem az egészség másik fele a víz. Tartsd magad tisztán, élj tisztaságban!
Találós kérdés : Az illatát szeretem,de ha a szemembe megy nem szeretem. -szappan
– Az egészségmegőrzés alapja a mozgás, a sport. A szabadban, a szobában, az a fontos, hogy ne üljünk folyton a számítógép előtt és ne legyen mindig a kezünkben a telefon. Tudom, ha mozgok jobban megy a tanulás is!
Találós kérdés : Kicsi, kerek és sok barátja van. –labda
– Együtt a testvéreimmel , kinn az udvaron olyan jókat játsszunk, nem is tudom elmondani. Lufi lyukasztó versenyt is rendeztünk , ahol a lufiban víz volt. A testvéremtől hallottam ezt a találós kérdést :
Nagy hidegben jég leszek, nagy melegben pára. szárazságban rálocsolnak, fűre meg a fára. – víz
Egészségmanók is készültek, egyik ötletesebb, mint a másik és a mozgásra , az egészséges táplálkozásra hívják fel a figyelmet.
Tegyünk többet önmagunkért és egymásért! Mozogjunk együtt!
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Digitális oktatás keretein belül a következő feladatot kapták a gyerekek:
Mit jelent neked az egészség? Ehhez kapcsolódóan készítsetek kreatív módszerrel, eszközök segítségével egy „egészségtortát”.(pl. : rajz / paint /festés /otthon található egészséges dolgok tortává való alakítása, stb.)
A tortából egyértelműen ki kell derülnie, hogy milyen szempontból válhat egészségünkre!
Nagyon kreatív, és ötletes megoldások érkeztek a feladatra. Ezekből csatolnék párat.
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
A májust felhasználtuk arra, hogy elmacskásodott tagjainkat kicsit megmozgassuk. Nagy segítségünkre voltak a szülők, testvérek. Köszönjük nekik! 🙂
A videóösszeállítást Bella üzeneteivel (idézeteivel) és dalával fűszereztük meg.
A videó elkészítésében nyújtott segítségét köszönöm kedves barátomnak; Kerepesiné Áginak.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekekkel online megtartottuk a boldogságórát.Felelevenítettük a testnevelés órák hangulatát,sokat beszélgettünk arról,hogy az egészségünk megőrzésében hogyan és miért játszik fontos szerepet a rendszeres testmozgás.Játszottunk többféle játékos,mozgásos feladatot.Mindezek után a gyerekekkel lelkesen álltunk neki tervezni az egészségmanókat.
Boldogságórán résztvevő tanulók közösen, egy-egy szóval jellemezve a testmozgást, készítettek online egy kupát!
A fiatalokkal videochaten az egészségmegőrzés fontosságáról beszéltünk. Megállapítottuk azt, hogy a testi és a lelki egészség egyaránt fontos. Az egyensúlyt is meg kell találni a kettő között, erre hívtam fel a figyelmüket. Megbeszéltük, hogy ebben a korlátozott veszélyhelyzetben, ki hogyan vigyáz az egészségére. Kitalálták a fiúk – a tisztaságon kívül -, az egészséghez vezető útjaikat. Ezek a megoldások születtek meg: lépcsőzés és online színház, futás és virtuális múzeumtúra, biciklizés és zenehallgatás, torna és TV-nézés, valamint séta és viccek hallgatása. Majd elküldték nekem a fotóikat és én elkészítettem az Egészségmanók 9.e kollázsát.
Győri Nádorvárosi Énelk Zenei Általános Iskola
A gyerekek egészségtortát készítettek a könyv ajánlása alapján.
Az ananász nem csak finom, de vitaminbomba. Nyersen a legfinomabb, de grillezve is mennyei! 🙂
Te hogyan szereted?