Rajz
Testmozgás
Gennaro Verolino Általános Iskola Szakiskola és Kollégium
Az egészséges életmódról már nagyon sokat beszéltünk a fiatalokkal. Tudják, melyek az egészséges ételek, italok, hogyan kell tisztálkodni, környezetünket és magunkat rendben tartani. Ismernek több relaxációs technikát, tudják, hogyan kezeljék az indulataikat (néha sikerül is). A testmozgás fontossága is központi téma nálunk. A karantén előtt sokat sétáltunk, kertészkedtünk, játszottunk együtt a szabadban.
Most arra kértem az osztályt, küldjenek nekem fotókat, videókat arról, hogy a jelenlegi helyzetben hogyan oldják meg a testmozgást.
A mozgás öröme nem múlt el a karantén alatt sem. Mindenki, bárhol lakjon is kihasználja a lehetőségeket a mozgásra, sportolásra.
Az egészségmanók ezáltal kiegyensúlyozottak és boldogok maradtak.
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
Az olimpiai sportágak közül lenyűgözőnek találta a csoport az öttusát, ezért ezt szeretnénk ajánlani az egész iskolának. Reméljük, hogy egyszer lehetőségünk is lesz mindezt kipróbálni.
Szeretnék kipróbálni egy szép sportágat,
az öttusa, ami igazán elkápráztat.
Vívás, úszás, lovaglás, lövészet,
ez aztán igazi nagy művészet.
Jónak lenni bármi áron,
ez lesz az én igazi álmom.
A kép az internetről származik, inspirációként került ide.
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
A labdával kapcsolatos játékok közül különösen érdekesnek és izgalmasnak találom a teniszt. Pár évvel ezelőtt az iskolánkból is szerveztek tenisz foglalkozásokat, ezt elmeséltem a diákoknak is, akik teljesen fellelkesültek. Jó lenne őket újra elvinni, remélem lesz lehetőségünk még rá. A csoportból egy kislány írta meg ezt a kis versikét, és ajánlja mindenkinek, aki szeretné kipróbálni ezt a szép sportágat.
Pattan a labda, fent a háló,
tele már az egész lelátó.
Teniszezni de jó is lenne,
ha a párom Federer lenne.
Párosban is szeretnék játszani,
Nadallal egymást váltani.
A kép az internetről származik, inspirációként került ide.
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
Nagyon szeretem nézni a tévében a korcsolya közvetítéseket. Nagy öröm lenne, ha az iskolából meg tudnák szervezni nekünk, hogy télen elmehessünk az osztállyal korcsolyázni. Ezért ez a rövid kis költeményt az osztályomnak ajánlom most itt írásban.
Szeretnék siklani a jégen,
tündökölni a fehér fényben.
Dupla Axel és Dupla Lutz,
a jégen már gyorsan futsz.
Csillogó ruha, csoda smink,
Katarina Witt is ebben hitt.
A kép az internetről származik, inspirációként tettük ide.
Kétegyházai Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
A rendszeres testmozgás egészségünk legjobb karbantartója: az egész szervezetre kedvező hatással van. Erről beszélgettünk online formában a BoldogLégy csoport tagjaival.
A fiatalok elmondták, hogy sokakat talán eltántoríthatnak a testmozgásban a kezdeti nehézségek. Miért? Ugyanis a számára szokatlan intenzív fizikai aktivitást testünk először stresszként éli meg, de ha kitartunk, fokozatosan hozzászokik, erősebbé válik, közben életfunkciói is javulnak, és hamarosan nagyobb terhelést is elbír.
Mindemellett általános közérzetünk is javulni fog, energiával töltődünk fel, jobban kezeljük a mindennapi stresszhelyzeteket, teljesítményünk növekedését pedig igazi sikernek érezzük. Bármilyen mozgásformát is választunk és végzünk, tegyük ezt rendszeresen, sok esetben „keverve”. Kedvelt és egyszerű mozgásforma a séta, a kerékpározás, a kertészkedés. Nem kell tehát feltétlenül tornaterembe mennünk vagy drága fitneszterembe járnunk, hiszen a szabad levegőn végzett tevékenység még jobb hatású is lehet. Erre mondtak személyes példákat az eltelt két hónappal kapcsolatosan a 10.B osztályosok.
Szó volt arról is, hogy a mozgás jótékony élettani hatásai széleskörűek: hatására több munkára lesznek képesek, és az adott feladatot könnyebben el tudják végezni a diákok.
A „Felajánlom” című vers egy olyan mozgásformáról szól, amelyben járatlanok a tanulók, de lenyűgözőnek találják azt.
Mutasd meg! 🙂
A 3.d osztály így mutatta meg nekem, hogy hogyan vigyáznak az egészségékükre az online oktatás idején is! 🙂
Kétegyházai Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
A rendszeres testmozgás egészségünk legjobb karbantartója: az egész szervezetre kedvező hatással van. Erről beszélgettünk online formában a BoldogLégy csoport tagjaival.
A fiatalok elmondták, hogy sokakat talán eltántoríthatnak a testmozgásban a kezdeti nehézségek. Miért? Ugyanis a számára szokatlan intenzív fizikai aktivitást testünk először stresszként éli meg, de ha kitartunk, fokozatosan hozzászokik, erősebbé válik, közben életfunkciói is javulnak, és hamarosan nagyobb terhelést is elbír.
Mindemellett általános közérzetünk is javulni fog, energiával töltődünk fel, jobban kezeljük a mindennapi stresszhelyzeteket, teljesítményünk növekedését pedig igazi sikernek érezzük. Bármilyen mozgásformát is választunk és végzünk, tegyük ezt rendszeresen, sok esetben „keverve”. Kedvelt és egyszerű mozgásforma a séta, a kerékpározás, a kertészkedés. Nem kell tehát feltétlenül tornaterembe mennünk vagy drága fitneszterembe járnunk, hiszen a szabad levegőn végzett tevékenység még jobb hatású is lehet. Erre mondtak személyes példákat az eltelt két hónappal kapcsolatosan a 10.B osztályosok.
Szó volt arról is, hogy a mozgás jótékony élettani hatásai széleskörűek: hatására több munkára lesznek képesek, és az adott feladatot könnyebben el tudják végezni a diákok.
A „Felajánlom” című vers egy olyan mozgásformáról szól, amelyben járatlanok a tanulók, de lenyűgözőnek találják azt.
Beszámoló
Boldogságóra 9. : Testmozgás
Az óra időpontja: 2020. május 8.
Résztvevők: 2. osztály
A témát online technika segítségével valósítottam meg a koronavírus járvány miatt.( Az iskola bezárások óta folyamatos kapcsolatban vagyok tanítványaimmal és napi szinten a Pozitív gyerek vagyok kártyát használom a lelki megerősítésükre „videócseten „ keresztül.) Kis csoportos formában a testmozgás témáját is a „videócset „ segítségével dolgoztuk fel, így bevonhattam azokat a szülőket is a boldogságórába, akik a gyerekeik mellett otthon voltak. Légző gyakorlattal és relaxációval (Napra forgó a napraforgó, Repül a madár, Dagasztás) kezdtünk. A foglalkozás megtervezésekor próbáltam arra törekedni, hogy minél több mozgást végezzünk. Ezért a hónap dalát többször meghallgattuk és próbáltuk a szöveg alapján mozgással kísérni. A szülők még utólag videó felvételeket is eljuttattak hozzám, s nagy boldogsággal néztem végig, ahogy a táncba bekapcsolódtak a kisebb testvérek is. A mesefelolvasást mindig fontosnak tartottam, s ezúttal is feldolgoztuk A mezei nyúl és a sündisznó történetét. Az olvasó közbelép feladat során megfogalmazták a tanítványaim gondolataikat a mese befejezését illetően. A bocsánatkérés megjelent a gyerekek gondolataiban, ami a két főszereplő további jó kapcsolatára irányult és a közös sportoláshoz vezethetett. Rejtvényt is meg tudtam valósítani. A rendkívüli helyzet miatt lapra az általam tett körülírások alapján felírták a kakas, nap, dob, répa, hátizsák szavakat, melyekben a megadott sorszámoknak megfelelő betű bekarikázása után összeolvasták a megfejtést. Beszélgetést folytattunk a testmozgás fontosságáról, hiszen felfrissít bennünket, oldja a stresszt, javítja a tanulási képességünket és a memóriánkat. Nagyon örültem, hogy eszükbe jutott a megküzdési stratégiáknál említett indulathőmérős feladatra emlékezve a sport, mint feszültség levezető tevékenység. Zárás képpen a „Villámlazítást” megtanítottam nekik, hiszen ezt bármikor-bárhol feszültség kioldásra tudják használni az életük során. Elköszönés előtt a Pozitív gyerek vagyok lapjai közül mindenkinek kihúztam egy lapot, mellyel pozitív gondolatokat erősítettem tanítványaimban a rendkívüli helyzet miatt.
Motivációként saját magamról készült mozgásos videóval is buzdítottam tanítványaimat. A hónap folyamán többször kaptam a gyerekekről olyan videókat, képeket, amelyeken valamilyen mozgást, mozgásos játékot végeznek. Az otthon elkészített egészségmanókról (pl.. fogkefe melletti manó figyelmeztet a fogmosásra), törölközők felhasználásával készített állatokról készült fotókat is a szülők juttatták el számomra.
Szakosné Biczó Marianna (tanítónő, Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola)