Még mindig az otthon „fogságában” tartottuk meg a havi Boldogságóránkat. Kezdtünk egy kis zenével, majd megbeszéltük miért jó az egészséges étkezés, a sport, a rendszeres testedzés. Elmondták a gyerekek mi a kedvenc sportjuk és milyen kellemes hatással van rájuk a mozgás. Megállapítottuk, hogy nemcsak a testet, hanem a lelkünket is karbantartjuk a mozgással, a helyes táplálkozással. Ezután mindenki sportolt, edzett egy kicsit, amiről fotókat kaptam.
Testmozgás
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
Az egészséges életmód fontos! Jól tudják ezt a kölcseys óvodások is, épp ezért sokat tornáznak, sok időt töltenek a szabadban, és egészségesen táplálkoznak.
Egy különleges fotóalbumot alkottunk a gyerekekkel. Arra kértem őket, hogy küldjenek olyan otthon készített fényképeket, amelyek valamilyen, a szabadban végzett játékról, munkáról, bármilyen tevékenységükről szól. A lényeg az volt, hogy bemutassuk, a karantén idején is megtalálják azokat a mozgásformákat, amelyek egyszerre az öröm és az aktív kikapcsolódás forrásai.
Sánta Erzsébet Általános Iskola
A jó idő a szabadba csábított bennünket, persze csak kis csoportban, itt a Tisza parton!
Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Mese meghallgatása után a tanulságok levonása után azt kértem a gyerekektől, hogy olyan fotót küldjenek magukról, amikor olyan mozgást, mozgásos játékot, vagy sportot végeznek, ami nekik nagy örömet szerez ebben a koronavírusos, bezárt világban. Olyan sok vidám képet kaptam, hogy nagyon nehéz volt válogatnom közülük.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A hónap mottójául választottam:
„ Ha nem repülhetsz, fuss! Ha nem futhatsz, menj!
Ha nem mehetsz, csússz! De bárhogy is legyen: mozogj! „
A havi témát rendhagyó módon dolgoztuk fel: az osztály zárt facebook csoportjában írtam nekik, először, bevezetésképpen egy kis elmélettel kezdtünk:
„Közismert a mozgás, a sport és a közös, szabadtéri játék jótékony, boldogságot fokozó hatása:
• oldja a szorongást,
• enyhíti, levezeti a stresszt,
• emeli a hangulatot,
• pozitívan befolyásolja az önértékelést,
• növeli az önbizalmat,
• javítja a tanulási képességet,a memóriát, a koncentrációt
• megnöveli a munkakedvet,
• elősegíti a jobb alvást.”
Aztán feladatként adtam nekik:
„A mostani helyzetben még jobban felértékelődik a mozgással, főleg a szabad levegőn töltött idő, a családdal, a testvérekkel, a házi kedvenc állatoddal történő foglalkozás, játék. Arra kérlek benneteket, ezeket az egyébként is végzett tevékenységeket (közös játék, sport az udvaron, a természetben, játék a kutyussal, cicával, fogócska a tesóval, foci apával, biciklizés, túrázás, természetjárás, vagy akár kerti munkában való részvétel, stb.) örökítsétek meg egy fotón, és küldjétek át nekem, és ezekből a fotókból tablót/ fotóalbumot készítünk. A lényeg, hogy mozogj és közben érezd jól magad!”
A gyerekek által átküldött fotókból aztán jómagam számítógépes képszerkesztő program segítségével fotómontázsokat készítettem.(lásd mellékelve)
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
Nagyon nehéz ez a témakör egy nyolcadikos számára. Eléggé nehezen tudták magukat beleélni, hogy mivel tudna egy test fejlődni, hiszen nem biztos, hogy olyan mélységében foglalkoztak otthon ennek a vírusnak a testre gyakorolt hatásával.
Két tanulóm rajzát töltöm fel, az egyik, aki kifejtette, miből kell több, vagy jobb az emberi testnek. A másik tanulóm úgy közelítette meg a témát, hogy ő mit tesz az ellen, hogy a vírus ne támadja meg a szervezetét.
,,A mozgás megváltoztatja a napodat. A rendszeres mozgás pedig az egész életedet!”
Rendszeres mozgással biztosítjuk a testi egészséget, jó közérzetet és hozzájárulunk mentális egészségünk színvonalához. Hisz a mozgás oldja a szorongást, de növeli önbizalmunk és javítja a tanulási képességet.
Május hónap témája a testmozgás. Nekem az egyik kedvenc témám,mert a testmozgás és egészséges életmód életünk minden területére hatással van. A gyerekek gondolom csodálkozva figyelték,hogy jön ez a boldogságórához?Beszéltem arról ,hogy mennyire fontos a mozgás és milyen nagy örömöt tud okozni.Mennyire várták az iskolában a tesi órát,szüneteket,vagy a napköziben kimenni az udvarra focizni,játszani. Tehát a mozgás boldogabbá tesz. Még a felnőtteknek is jót tesz a mozgás mert nagyon jó feszültséglevezető. A táplálkozásról,pihenésről,szabadidős tevékenységekről is mondtam néhány gondolatot. Nem könnyű a digitális világon keresztül „beszélgetni „, de próbálok a videóüzenetben minél egyszerűbben és érthetőbben fogalmazni.
Arra kértem a gyerekeket,hogy készítsenek egészségtortát. Bármilyen technikával alkossanak,kinek mit jelent az egészség? Örömmel tapasztalom,hogy a gyerekek zömének fontos a mozgás és tudják,hogy mi a helyes táplálkozás alapja. Ezen felül természetfotózásra buzdítottam őket. A feladatuk az volt,hogy válasszanak ki egy növényt a közvetlen környezetükben(Lehet szobanövény is vagy egy parkban egy virág.)
Figyeljék meg és fotózzák le 7 napon keresztül lehetőleg ugyanabból a szögből, de más-más időpontban! Majd ebből egy kollázst készítettünk.