A gyerekekkel megismerkedtünk a hónap témájával.
Sokat mozogtunk mivel a testmozgás és egészséges életmód gyakorlása a téma.
Megtanultuk a mondókát amire mozogtunk is. Eljátszottuk a tükör játékot amit nagyon élveztek.
Már a napi rutinjukká vált hogy minden nap mozogjunk kicsit.
Testmozgás
Gátéri Liget Óvoda és Szociális Szolgáltató.
Vegyes csoport.
A bátorság nyila és bátorság íja elkészítése.
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: Testmozgás
A foglalkozás célja: A mozgás örömének átélése
1. Motiváció: Bagdi Bella jól érzem magam c. dalára mozgásutánzás
2. Mozgásalapú bevezetés: Ha jó a kedved üsd a tenyered c. dal éneklése és mozgásutánzás
3. Téma feldolgozása mondókával: 1,2,3,4, nézd a kezem égig ér…
4. Tűz, víz, repülő, mókusok ki a házból játék
5. Lezárás: Lufizás zenére
Reflexió:
A csoportomnak ez a téma volt a leginkább testhezálló, de azt hiszem ezzel nem vagyunk egyedül, hiszen az óvodás gyerekek nagyon szeretnek minden féle mozgást. Mi minden nap gyakoroljuk is a mindennapos mozgásfejlesztéssel, a játékmotorok, pótkerekes biciklik, traktorok és rollerek hajtásával. A testmozgás nemcsak a testnek, de a szellemnek is jót tesz. Nagy örömmel vágtunk hát bele a Boldogság foglalkozásba, aminek a témája a testmozgás volt.
Bagdi Bella jól érzem magam c. dalára mozgásutánzást végeztünk ami nagyon jól motiválta a gyerekeket a további játékos feladatokra. A kedvenc dalunkkal folytattuk: Ha jó a kedved c. dallal. Az új versikét örömmel hallgatták a gyerekek, és ki-ki tudása szerint utánozta is a mozdulatokat.
„Egy-kettő-három-négy, nézd, a kezem égig ér! (magastartásban nyújtva a kéz) Forgatom a fejemet, (fejforgatás jobbra-balra) mozgatom a testemet. (magastartásban, törzsdöntés előre) Megnézem a lábamat, (lábérintés) dobbantom a talpamat. (topogás) Ugrok hármat: hopp, hopp, hopp, (csípőn a kéz, három ugrás) Boldogan tapsolgatok. (taps)”
Ezt követően két játékot játszottunk: A tűz-víz-repülőt, és a mókusok ki a házból játékot. Mindkettőt ismerik és szeretik a gyerekek, így már előre garantálható volt a jó hangulat.
Lezárásképpen zenére lufit fújtunk, és igyekeztünk a lufikat a levegőben tartani. Egy szuper, mosolygós Boldogság foglalkozásunk volt.
A május,a testmozgás gyakorlása a boldogságprogramunk 9. hónapja.
Miután megölelgettük a boldogságminyonunkat, relaxációval kezdtük el boldogságóránkat.
A hervad már a virágom, éled már a virágom… relaxációval lazítottunk, feszítettünk.
A hónap dalára- a Jól érzem magam dalra, vidáman, önfeledten mozogtunk, ugráltunk.
Ezek után felelevenítettük a Lusta király mesét, mellyel elkezdődött a témafeldolgozás is.
Megbeszéltük, hogy a testmozgás boldoggá tesz. A ritmikus, egyenletes mozgás, a futás a szervezetünket örömhormon termelésre ösztönzi. Ezáltal erősebbek, terhelhetőbbek lehetünk. A gyermekek részére elengedhetetlen a mozgás!
Együtt gondolkodva nagyon sok fajta mozgásformát soroltunk fel.
Majd megismertük a Szóperenciás tenger történetét. Megtudtuk, hogy ez a tenger beszélni is tud. Elképzeltük közösen, hogy miket is mondhat ez a tenger. Elmentünk Szív szigetre is ahol a szívmanók élnek, és megismerkedtünk a barátaikkal, és életre keltettük őket( hangyák, pókok, rákok, óriások, törpék, varázslók, sellők, boszorkányok)
Eljutottunk egy varázslatos szoborparkba is ahol csodás buborékok keltek életre.
A boldogságóra végén Szív Szávának is tanácsot adtunk, hogy mit tegyen, hogy ne legyen lusta! -Mozogjon sokat-
A gyerekek meghallgaták a A természet varázsa vímű történetet. Beszélegettünk a szereplőkről, a kert lakóiról, miért jó kertészkedni, milyen mozgásokat végezhetünk a kertészkedés közben, milyen állatokkal találkozunk, illetve ők milyen mozgásokat végeznek. Mepróbáltuk ezen állatok mozgását utánozni. Játszottunk ki vagyok én? című játékot, ahol egy állatot a mozgása alapján kellett felismerni. A kertben élő növények és állatok fontosságáról is szó eset. Végül pedig rajzott készítettek a meséhez.
A gyerekek meghallgaták a A természet varázsa vímű történetet. Beszélegettünk a szereplőkről, a kert lakóiról, miért jó kertészkedni, milyen mozgásokat végezhetünk a kertészkedés közben, milyen állatokkal találkozunk, illetve ők milyen mozgásokat végeznek. Mepróbáltuk ezen állatok mozgását utánozni. Játszottunk ki vagyok én? című játékot, ahol egy állatot a mozgása alapján kellett felismerni. A kertben élő növények és állatok fontosságáról is szó eset. Végül pedig rajzott készítettek a meséhez.
Átbeszéltük a gyerekekkel mennyire fontos a fittség megőrzése, a megfelelő fizikai állapot elérése. Hogyan tud segíteni lelki egyensúlyunk megtartásában, a megfelelő koncentrációban, a gerincbántalmak megelőzésében. Az osztály harmada sportol rendszeresen, ki tornázik, edző terembe jár, fut, biciklizik, vagy egyesületben úszik, focizik. Mobil telefonjuk túlzásba vitt használatával mennyit rontanak testtartásukon, a szemük egészségén. Beszélgettünk sportolókról, példaképekről, olimpiáról, a magyarok által kiválóan művelt sportokról. Egyetértettünk abban, hogy sokunknak fejleszteni kell a mozgás aktivitásán. Elmesélték egymásnak, ki -mit érez miközben vagy miután sportol.
” Ép testben , ép lélek! tartja a mondás és én is. A gyerekek szívesen tartózkodnak a szabad levegőn, de a tanteremben is fontosnak tartjuk a testmozgást. A hónap témáját feldolgozva megismerkedtünk az egyes sportágakkal, igaz-hamis kérdőívet töltöttünk ki. Akadálypályát készítettünk a tanteremben a pálya végén pedig egészséges ételeket kellett felsorolniuk a gyerekeknek. Sok mozgásos mondókat tanultunk és természetesen táncoltunk a Hónap dalára is 🙂
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Testmozgás
A 9 Boldogságóránk témája a Testmozgás volt. Megbeszéltük, hogy a mozgás milyen hatással van az életünkre a testi lelki fejlődésünkre. Bagdy Emőke relaxációs gyakorlatain kívül táncoltunk a Világomban minden rendben van c. énekre. Elbáboztam a Lusta király történetét. Majd mozgással kapcsolatos fogó és futójátékokat játszottunk. Pl.: Békák a tóban, Tűz-víz repülő, Jön a gólya!, és versenyjátékokat is játszottunk.
A május iskolánkban az osztálykirándulások hónapja. Idén május 5-7-én a Balaton partján portyáztunk, és a balatonedericsi szállásról kirándultunk Szigligetre, Sümegre, ahol várat másztunk, Gyenesdiásra, ahol kenuztunk és lézerharcoltunk, Keszthelyre, ahol múzeumot és várost néztünk.