Eper szedés együtt.
Testmozgás
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
A családok beszámolói alapján megtudhattuk, hogy a mese nagyon elgondolkodtatta a gyermekeket. Másnap egyből biciklire pattantak és a megmutatták, hogy nem olyanok, mint a lusta király. Sokat tettek az egészségükért. Egy anyuka szerint nagyon tanulságos kis történet volt, jó volt olvasni. az egyik kisfiú lerajzolta a királyt és elmondása alapján jobban tette volna ha sokat mozog. A csiga csoportba járó gyerekek sokat mozogtak ebben az időben otthon. Fontos volt számukra a jó levegő. Örülünk, hogy sikerült átadni a téma fontosságát.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
A Szitakötő csoportba visszatérő gyerekek szívesen hallgatták A lusta király történetét. Igyekeztek megrajzolni, képi világban megjeleníteni a történetet.Játékos mozdulatokkal mutatták be a király útját. Fontos volt számunkra a visszajelzés az egészségről. A beszélgetés, játék, rajzolás után gyümölcssaláta készítéssel gazdagítottuk a tevékenységet.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Az elmúlt hónapokban elmaradtak az iskolai testnevelés órák és a szabadtéri játékok a barátainkkal, ezért más, újabb formáit igyekeztünk megkeresni a testedzésnek.. Olyan, mozgásra ösztönző videókat kaptunk a testnevelés tanárunktól, amiket a lakásban is könnyedén elvégezhettünk pl. erősítő gyakorlatok, ugrálókötelezés, kézenállás, fejenállás.. Összegyűjtöttük, hogy milyen jótékony hatása van a szervezetünkre és a lelkünkre, ha karban tartjuk a testünket. A fiúknak leginkább a foci hiányzott. Bízunk benne, hogy nyáron sokat mozoghatunk a szabad levegőn a barátainkkal együtt.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Az elmúlt hónapokban elmaradtak az iskolai testnevelés órák és a szabadtéri játékok a barátainkkal, ezért más, újabb formáit igyekeztünk megkeresni a testedzésnek.. Olyan, mozgásra ösztönző videókat kaptunk a testnevelés tanárunktól, amiket a lakásban is könnyedén elvégezhettünk pl. erősítő gyakorlatok, ugrálókötelezés, kézenállás, fejenállás.. Összegyűjtöttük, hogy milyen jótékony hatása van a szervezetünkre és a lelkünkre, ha karban tartjuk a testünket. A fiúknak leginkább a foci hiányzott. Bízunk benne, hogy nyáron sokat mozoghatunk a szabad levegőn a barátainkkal együtt.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Az elmúlt hónapokban elmaradtak az iskolai testnevelés órák és a szabadtéri játékok a barátainkkal, ezért más, újabb formáit igyekeztünk megkeresni a testedzésnek.. Olyan, mozgásra ösztönző videókat kaptunk a testnevelés tanárunktól, amiket a lakásban is könnyedén elvégezhettünk pl. erősítő gyakorlatok, ugrálókötelezés, kézenállás, fejenállás.. Összegyűjtöttük, hogy milyen jótékony hatása van a szervezetünkre és a lelkünkre, ha karban tartjuk a testünket. A fiúknak leginkább a foci hiányzott. Bízunk benne, hogy nyáron sokat mozoghatunk a szabad levegőn a barátainkkal együtt.
Utolsó előtti feladatunk, ami legnagyobb kincsünkre, egészségünk megőrzésére, az egészséges életmód elsajátítására fekteti a hangsúlyt, nem lehetne aktuálisabb. A kedves kis manók pedig örömtelibbé tették ezt a feladatot. Köszönet érte.
A szülőktől nagy összeszedettséget igényelt, hogy a karantén idején biztosítsák gyermekeik számára a napi tanulás lehetőségét. Volt aki ez idő alatt dolgozott, s munka után ült le tanulni a gyermekével, volt aki otthon tudott maradni, ám a család jövedelme lecsökkent. A helyzet lehetőséget adott arra, hogy felfedezzük, hogy mennyi mindenben tudjuk egymást segíteni, támogatni. A szülők és gyermekek együttes és nagyszerű hozzáállása tette igazán széppé a munkánkat a karantén idején. A május havi munkánkkal az Anyukákat köszöntjük.
„A sport nemcsak testnevelés, hanem a léleknek is a legerőteljesebb és legnemesebb nevelő eszköze. A sport fogalma azonban nem tévesztendő össze puszta testi ügyességgel, a rekordhajhászással, a nyereségvadászással. […] Az utóbbiaknak nemcsak hogy a sporthoz semmi közük, de a sportnak egyenesen ellenségei. A sport elsősorban szellemi fogalom. Egy sportcsapat a társadalomnak kicsinyített képe, a mérkőzés az életre való nemes küzdelem szimbóluma.” (Szent-Györgyi Albert „Az iskolai ifjúság testnevelése” című előadásának nyomán, 1930, részlet)
A sportolás két legfontosabb területe a versenysport és a szabadidősport. A versenysport célja lehet az élsport is, ami sok sportoló számára foglalkozás, esetleg karrierlehetőség. (Az élsporthoz tartoznak sportszakemberek, szakmai stábok, szponzorok és szurkolók is – így az élsportnak van gazdasági, szórakoztató szerepe is.) A szabadidősport az egészséges életmódra, a betegség megelőzésére, örömszerző tevékenység végzésére irányul.
A gyerekek versenysportolóvá válásával kapcsolatban sokféle vélemény, álláspont fogalmazódhat meg. Ön miben látja a fiatalok versenyszerű, rendszeres, szervezett sportolásának előnyeit vagy hátrányait? Fejtse ki erről álláspontját 3-5 érvvel 120-200 szó terjedelemben! Érvei kapcsolódjanak a felvezető szöveg gondolataihoz!
Abonyi Montágh Imre EGYMI Óvoda és Általános Iskola
A hónap dalát meghallgatták. Elolvasták az elméleti hátteret. Kitöltötték a tesztet a munkafüzetből. Listázták,hogy milyen sportot, mozgásokat végeznek rendszeresen.