Ezzel töltötték a szabadidejüket.
Testmozgás
Ebben a hónapban is meghallgatták a gyerekek a hónap dalát. Mivel rengeteg előzetes ismeretük volt már a testi és a lelki egészségről, jólétről, így ismét hívószavakat kértem tőlük. A kulcsszavakból szófelhőt generáltam , amit elküldtem a diákoknak is.
Ez a témakör azért állt a legközelebb a gyerekekhez, mert a mozgás minden gyermek lételeme.A beszélgetést azzal kezdtük, hogy kinek melyik a kedvenc sportja, és ehhez ki kellett választaniuk a képek közül, amilyen eszközt kell hozzá használni (ha van). A mozgásos játékok színesítették a foglalkozást. Játszottunk egy ügyességi- gyorsasági játékot, amelynek az volt a lényege, hogy párban játszottuk.Az egyik gyermek volt az egér, a másik az egérlyuk. Jelre, kifutottak az egerek a lyukból, tettek egy kört, majd visszabújtak a lyukba. A leghamarabb visszaérő volt a legügyesebb. A másik játék egy csapatjáték volt, egy nagy abroszba felfújt lufit tettem, először 1, aztán 2, végül 3-at. Nagyon izgalmas volt,ahogy koncentráltak a gyerekek, hogy ne”ugorjanak ki” a lufik.
A tanulók családtagjaikkal rendszeresen mozogtak, tornáztak a karantén időszaka alatt.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
A feladat az volt rajzolják le magukat, olyan arckifejezéssel, amilyen a hangulatuk a karanténban. Majd írják le mit tanultak ebből a helyzetből, illetve mit szeretnének majd csinálni Ha már elmúlik a vészhelyzet.
Még az a szerencse, hogy volt nekünk egy közös főzős projektünk, ahol A-Z-ig megbeszéltük az egészség, betegség témakörét, illetve már a másodikos környezet tananyagban is szerepelt. Ezért most azt a feladatot kapták, hogy otthon készítsenek egyedül vagy szülővel közösen valami egészséges ételt, ennek receptjét írják le nekem.
Gennaro Verolino Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium
Május a testmozgás hónapja volt, amit szintén távoktatásban, a szülők hathatós közreműködésével valósítottunk meg.
A feladatok összeállításánál nem csak az értelmi akadályozottságot, hanem az egyéb társuló betegségeket, a Down szindróma meglétét is figyelembe kellett vennem a csoport egyes tanulóinál, ezért differenciált, egyéni feladatokat küldtem el a szülőknek és gyermekeiknek.
Az iskolában a testnevelő kolléganő elmondása szerint nehéz mozgásra motiválni az osztály néhány tagját. Ezért motivációként és bemelegítésként egy zenével összekötött feladatot kerestem elő, hiszen a zenét mindenki nagyon szereti. A „LippoZoo sárga és zöld medve” feladatát hívtam segítségül, amit a videók tanúsága szerint nagy koncentrációval és képességeikhez mérten ügyesen végeztek el a fiatalok.
A feladatok között szerepelt kinek-kinek az otthoni lehetőségeihez és egyéni képességeihez mérten az ágyazás, törölköző állatkák készítése, kertészkedés, kutyasétáltatás, trambulinozás, mozgásos dobókocka készítése és a vele való játék, kedvenc mozgásformák számba vétele, amit egyedül, a szülőkkel vagy a testvérekkel szeretnek elvégezni.
Végezetül Bagdy Bella „Jól érzem magam” című dalának meghallgatásával, a dalban előforduló mozgásos feladatok megvalósításával zárult a májusi foglalkozás.
Arról, hogy a csoport tagjai mennyire érezték jól magukat a feladatok végzése közben, a képek tanúskodnak. 🙂
A mozgásnak nagy szerepe van az egészséges személyiség alakításában, ez tapasztalható csoportunkban is. Nagy mozgásigény kielégítésére számtalan alkalmat megragadunk, hogy minél boldogabban teljenek napjaink.