A gyerekekkel hétfőtől leszünk újra együtt, végre megszűnik az online tanulás. Testnevelő tanárként fontos feladatomnak tartottam, hogy az otthon lévő gyerekeket is a minden napos sportra, a jótékony hatására ösztönözzem. Éppen ezért olyan feladatokat találtam ki a számukra, melyek leginkább játékosak voltak, hogy még inkább „bebiztosítsam magam”, biztosan elvégzik. Ez a téma: a testmozgás öröme, az én kedvenc témám is, nem volt nehéz feladat felkelteni a gyermekek érdeklődését iránta! A feladatok közül azt választották, hogy lerajzolják melyik sportágat próbálnák ki szívesen.
Testmozgás
A testmozgás öröme hónap témája a legkedveltebb a tanulóink körében. Hiszen , szerintem a legtöbb gyermek számára az egyik kedvenc tantárgy is a testnevelés és sport óra.
A feladatok közül az élő társasjátékot választottuk. Szerencsére az alsó tagozatos gyerekkel már 3 hete jelenléti oktatásban vagyunk. Már nagyon hiányoztunk “egymásnak”
Ez a feladat is teljes közösség erősítő, építő hatással bírt. Mivel sajnos kint esett az eső, így az aula, folyosó területét használtuk fel a társasjáték helyszínének!
Ide szigetelő szalagokat használtuk, azzal alakítottuk ki a társasjáték pályáját! Minden percét élvezték a tanulóink, már a pálya elkészítésénél is! Az nyert, aki minden akadályt teljesített és hamarabb élt a célba! A dobókocka egy nagy méretű, szivacsból készült volt, a bábuk a gyerekek!
A témát a már ismert relaxációval kezdtük. Megbeszéltük a lustaság fogalmát, hogy milyen egy lusta ember. Elmeséltem a Lusta király című mesét. Irányított kérdésekkel visszakérdeztem a mese cselekményére, mondandójára. A témát színezéssel folytattuk, majd az óvoda játszóudvarán mozoghattak a gyermekek.
A témát a már ismert relaxációval kezdtük. Megbeszéltük a lustaság fogalmát, hogy milyen egy lusta ember. Elmeséltem a Lusta király című mesét. Irányított kérdésekkel visszakérdeztem a mese cselekményére, mondandójára. A témát színezéssel folytattuk, majd az óvoda játszóudvarán mozoghattak a gyermekek.
Fazekas József Általános Iskola
A mozgás boldogságfokozó hatása minden gyerek számára egyértelmű volt. A legnagyobb öröm számukra az iskolában, ha szabadon mozoghatnak. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy iskolánkhoz hatalmas füves játszótér és focipálya, kosárpálya, fűszer- és pillangókert tartozik, ahol sok időt töltünk a gyerekekkel.
Az online feladattárból válogatott feladatokkal dolgoztuk fel a havi témát.
A Mondókázz és mozogj! című feladat gyakorlataival bemelegítettük az izmainkat egy kis közös mozgáshoz. Hajladoztunk, nyújtózkodtunk, felhúztuk a térdünket, leguggoltunk, felugrottunk. Néhányszor elvégeztük a gyakorlatokat. Különösen mókás volt és sokat nevettünk már azon is, amikor egy-egy fénykép miatt például egy lábon, felhúzott térddel kellett megállni néhány másodpercig, persze az egész osztálynak egyszerre. A boldogságóra – ami most egyben testnevelés óra is volt – hangulatát már ezek a gyakorlatok is megalapozták.
Második feladatnak a Társasozz a szabadban! nevű játékot választottuk. Játszóterünk játékai, mászókái különösen alkalmasak akadálypályás feladatokra, gyakran játszunk a már megszokott feladatsorokkal, amiket mindig kiegészítünk egy-egy újabb állomással. Szökdelések, mászások, függeszkedés, csúszás, futás és falmászás is szerepelt a feladatok között.
Az órát szabad játékkal zártuk. Voltak, akik fociztak, mások hintáztak, csúszdáztak, mászófalon másztak, szaladgáltak.
Következő alkalommal az elméleti hátteret tekintettük át a gyerekekkel. Megbeszéltük, hogy a mozgás hogyan fokozhatja boldogságérzetünket, mi minden szükséges ahhoz, hogy egészségesek, és így boldogok legyünk. Beszélgettünk az egészséges táplálkozásról, az aktív pihenésről, és természetesen a sportolásról is.
Mindenki lerajzolta a kedvenc sportját, illetve saját magát sportolás közben. Ezekből a rajzokból Mozogj a boldogságodért! címmel tablót készítettünk.
Megállapítottuk, hogy az nem elég, ha minderről beszélünk, az egészséges életmódot meg kell élni. Így mindenki kapott egy almát, és amíg ezt elropogtattuk, lesétáltunk a játszótérre, és újra a mozgásé volt a főszerep!
Heti témánk egészségünk megőrzése, az egészséges életmód volt. A gyermekekkel beszélgettünk arról, mi magunk mit tehetünk azért, hogy egészségesek maradjunk. Nagyon fontosnak tartom a prevenciót, s az egészséges életmódra való ösztönzést, melyet már az óvodás korú gyermekek esetében el kell kezdenünk. Ennek érdekében hetünkön minden olyan témát érintettünk, melyből már óvodásaink is kamatoztathatják az egészséges életmódra való ráhangolódást: beszélgettünk a rendszeres testmozgásról, melynek nagyszerű példája a gyalogos közlekedés, mellyel egészségünk óvása mellett még környezetünket is védhetjük; az egészséges illetve egészségtelen ételekről, a szűrővizsgálatok fontosságáról: miért kell minden évben meglátogatnunk a vedőnénit és doktorbácsit, miért kapunk szurit. Beszélggettünk a megfelelő mennyiségű zöldség és gyümölcsfogyasztás fontosságáról, s erre a következőképpen hívtuk fel a gyermekek figyelmét: együtt zöldség és gyümölcsbábokat készítettünk, melyeket a nap végén el is fogyasztottunk. A különböző bábformájú zöldségeket, gyümölcsöket a gyermekek jóízűen fogyasztották el, s így olyan zöldségeket és gyümölcsölet is fogyasztottak, melyet egyébként talán nem is kóstoltak volna meg.