Mivel, oyan korszakba lépett az osztály, hogy a lányok szeretnének nagyon csinosak lenni, így rengeteget szoktunk beszélgetni a helyes táplálkozásról. Nagyon örültünk ennek a feladatnak, úgyhogy hozzá is láttunk. Igyekeztünk a gyümölcstálat különleges gyümölcsökkel megtölteni. Annyira tetszett ez a feladat, és olyan jól éreztük magunkat, hogy többen összefogtak és csapatokat alkotva otthon is elkészítették az egészségtálat. A fiúk meglepték a lányokat. Egészséges hozzávalókból (méz, zabkeksz, kakaó) kókuszgolyót készítettek, mert tudják, hogy a lányok imádják az édességet. 🙂
Nagyon nagyon jól éreztük magunkat!!!!! Köszönjük ezt az élményt. 🙂
Testmozgás
Mivel, oyan korszakba lépett az osztály, hogy a lányok szeretnének nagyon csinosak lenni, így rengeteget szoktunk beszélgetni a helyes táplálkozásról. Nagyon örültünk ennek a feladatnak, úgyhogy hozzá is láttunk. Igyekeztünk a gyümölcstálat különleges gyümölcsökkel megtölteni. Annyira tetszett ez a feladat, és olyan jól éreztük magunkat, hogy többen összefogtak és csapatokat alkotva otthon is elkészítették az egészségtálat. A fiúk meglepték a lányokat. Egészséges hozzávalókból (méz, zabkeksz, kakaó) kókuszgolyót készítettek, mert tudják, hogy a lányok imádják az édességet. 🙂
Nagyon nagyon jól éreztük magunkat!!!!! Köszönjük ezt az élményt. 🙂
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A gyerekek boldogan oldották meg ezt a feladatot . Ők találták ki , hogy mik legyenek a sorversenyben, és önfeledten szurkoltak egymásnak. Fergeteges volt a hangulat!
Mozgás-május
1.Koshival köszöntöttem az osztályt. 2-3 kört mentem és csend lett, nagy csend.
Frontális köszöntés
Majd csoportokra kerültek a diákokat.
2.Az 5 fős csoportban itt az volt a feladat, hogy kinek melyik idézet tetszik, és miért, majd válasszanak egy csoportmondást az alábbiakból. A 3. lett a csoport kedvence. (Boldogságóra 10-14 éveseknek c. kézikönyvből)
1.Ha nem repülhetsz, fuss! Ha nem futhatsz, menj!
Ha nem mehetsz, csússz! De bárhogy is legyen mozogj!- ifjabb dr. Martin Luther King
2.Ha nem érzel vágyat arra,
hogy egy hógolyót elguríts – öregszel. Dough Larson
3.A sport nem csak testnevelés, hanem a léleknek is az egyik legerőteljesebb nevelőeszköze.
Szent Györgyi Albert
4.A legfontosabb, amit a győzelemből megtanulhatunk, hogy képesek vagyunk rá! Dove Weinbaum
5.A sportban és az életben is arra kell összpontosítanod, amit akarsz. Andrew Matthews
6.Aki tisztességesen edz, az mindig elfárad! Tom Noakes
3.Válassz egy kártyát az alábbi sportágakra! Ennél a feladatnál 2 ember dolgozott együtt, Maci-kártyákból válogatták ki, hogy milyen érzés fűzi őket az adott sportághoz. Minden sportág kapott 1-1 kártyát, majd a 2 tanuló összeállított egy közös sorrendet.
A többiek közül sokan odamentek hozzájuk és ők is kiraktak egy sorrendet.
testnevelésóra
gyógytestnevelés
foci
lövészet
úszás
4. Nyolc fő vállalta, hogy kitölt egy tesztet. A tesztet a Boldogságóra 10-14 éveseknek c. kézikönyvből (243. oldal) vettem.
Teszt: Egészségesen élek?
Mennyire igaz rád a megállapítás?
0. soha 1 esetenként 2 gyakran 3 rendszeresen
1. sok édességet eszem
2. van súlyfeleslegem
3. elalvás előtt telefonozok
4. naponta 1 óránál többet gépezem
5. később fekszem le
6. éjjelente felébredek
7. hétvégén délig alszom
8. gyorsétteremben eszem
9. szeretem a szénsavas üdítőket
10. keveset mozgok
5.Egy 2 fős csoport OH Mythos kártyával dolgozott: csoportosították, hogy melyik fejez ki a kártyák közül mozgást, melyik nem. Illetve a nem mozgást kifejezőből hogyan lehetne mozgást csinálni.
6.Egy újabb 2 fős csoport idézeteket válogatott ki, amelyik mozgást fejezett ki.( Pozitív Plusz kártyák alapján).
7.Hat fős csoport mozgott. Körben álltak. Az első lány bemutatott egy mozgást, a következő fiú ezt megismételte, és hozzátette a sajátját. A 6. fiú megismételte az egészet és hozzátette a sajátját. Én zártam a sort, sikerült nem kihagynom egy mozgást sem.
8.Két fő vállalta, hogy felírja a táblára, hogy mit jelent számukra a mozgás. A többiek szívesen kiegészítették ezt az ábrát.
9. Egy lány nagyon rajzolni akart, ő rajzos feladatot kért és készített is, amit a fotók közé be is tettem.
Reflexióim: Sajnos több tanuló hiányzott az oltás miatt. Egész órán mindenki lelkes volt és mosolygott. A koshi hangjára mindenki felfigyelt, tetszett nekik.
A tanulók érdeklődőek voltak, más csoportokhoz is odamentek érdeklődni. Tetszett, hogy senki nem akart más tantárgyat tanulni vagy olvasni. A telefonok is eltűntek a koshi hangjára. A Maci-kártyát mindig megnézik a tanulók, és meg is mutatják, hogy mi tetszik nekik. Ebből én következtetni tudok, hogyan érzik magukat. A Mythos- kártyával 2 tanulóval dolgoztunk óra után, mindkét tanuló problémát hozott, de az idézetes kártya segített nekik.
Meglepődtek a tanulók, hogy beálltam a mozgásba, jót nevettünk ezen együtt. Örülök, hogy nem rontottam el. Jó volt nekem is kipróbálni a gyakorlatokat.
Tesztet is megcsináltam, kaptam magamra is ihletet. A tanulók a tesztes feladatban 9-20-ig terjedő ponthatár között voltak.
A táblakép a korosztályuknak megfelelő szavakat tartalmazta. Fontos nekik a vadászat, mert vadászvizsga felkészítőre is járnak.
A mese maradt el, nem találtam ide mesét. Talán a tegnapi Boldogságóra képzés békás meséje ide illene.
A rajz is tetszett az osztály tanulóinak.
Jó volt újra együtt lenni fél év után, mert csináltuk a boldogságórákat, de nem egységesen. De most újra együtt volt a csapat és lelkesek voltak. Még aki, az óra elején a padon feküdt, ő is lelkesen pakolta a Maci-kártyákat.
Mozgás-május
1.Koshival köszöntöttem az osztályt. 2-3 kört mentem és csend lett, nagy csend.
Frontális köszöntés
Majd csoportokra kerültek a diákokat.
2.Az 5 fős csoportban itt az volt a feladat, hogy kinek melyik idézet tetszik, és miért, majd válasszanak egy csoportmondást az alábbiakból. A 3. lett a csoport kedvence. (Boldogságóra 10-14 éveseknek c. kézikönyvből)
1.Ha nem repülhetsz, fuss! Ha nem futhatsz, menj!
Ha nem mehetsz, csússz! De bárhogy is legyen mozogj!- ifjabb dr. Martin Luther King
2.Ha nem érzel vágyat arra,
hogy egy hógolyót elguríts – öregszel. Dough Larson
3.A sport nem csak testnevelés, hanem a léleknek is az egyik legerőteljesebb nevelőeszköze.
Szent Györgyi Albert
4.A legfontosabb, amit a győzelemből megtanulhatunk, hogy képesek vagyunk rá! Dove Weinbaum
5.A sportban és az életben is arra kell összpontosítanod, amit akarsz. Andrew Matthews
6.Aki tisztességesen edz, az mindig elfárad! Tom Noakes
3.Válassz egy kártyát az alábbi sportágakra! Ennél a feladatnál 2 ember dolgozott együtt, Maci-kártyákból válogatták ki, hogy milyen érzés fűzi őket az adott sportághoz. Minden sportág kapott 1-1 kártyát, majd a 2 tanuló összeállított egy közös sorrendet.
A többiek közül sokan odamentek hozzájuk és ők is kiraktak egy sorrendet.
testnevelésóra
gyógytestnevelés
foci
lövészet
úszás
4. Nyolc fő vállalta, hogy kitölt egy tesztet. A tesztet a Boldogságóra 10-14 éveseknek c. kézikönyvből (243. oldal) vettem.
Teszt: Egészségesen élek?
Mennyire igaz rád a megállapítás?
0. soha 1 esetenként 2 gyakran 3 rendszeresen
1. sok édességet eszem
2. van súlyfeleslegem
3. elalvás előtt telefonozok
4. naponta 1 óránál többet gépezem
5. később fekszem le
6. éjjelente felébredek
7. hétvégén délig alszom
8. gyorsétteremben eszem
9. szeretem a szénsavas üdítőket
10. keveset mozgok
5.Egy 2 fős csoport OH Mythos kártyával dolgozott: csoportosították, hogy melyik fejez ki a kártyák közül mozgást, melyik nem. Illetve a nem mozgást kifejezőből hogyan lehetne mozgást csinálni.
6.Egy újabb 2 fős csoport idézeteket válogatott ki, amelyik mozgást fejezett ki.( Pozitív Plusz kártyák alapján).
7.Hat fős csoport mozgott. Körben álltak. Az első lány bemutatott egy mozgást, a következő fiú ezt megismételte, és hozzátette a sajátját. A 6. fiú megismételte az egészet és hozzátette a sajátját. Én zártam a sort, sikerült nem kihagynom egy mozgást sem.
8.Két fő vállalta, hogy felírja a táblára, hogy mit jelent számukra a mozgás. A többiek szívesen kiegészítették ezt az ábrát.
9. Egy lány nagyon rajzolni akart, ő rajzos feladatot kért és készített is, amit a fotók közé be is tettem.
Reflexióim: Sajnos több tanuló hiányzott az oltás miatt. Egész órán mindenki lelkes volt és mosolygott. A koshi hangjára mindenki felfigyelt, tetszett nekik.
A tanulók érdeklődőek voltak, más csoportokhoz is odamentek érdeklődni. Tetszett, hogy senki nem akart más tantárgyat tanulni vagy olvasni. A telefonok is eltűntek a koshi hangjára. A Maci-kártyát mindig megnézik a tanulók, és meg is mutatják, hogy mi tetszik nekik. Ebből én következtetni tudok, hogyan érzik magukat. A Mythos- kártyával 2 tanulóval dolgoztunk óra után, mindkét tanuló problémát hozott, de az idézetes kártya segített nekik.
Meglepődtek a tanulók, hogy beálltam a mozgásba, jót nevettünk ezen együtt. Örülök, hogy nem rontottam el. Jó volt nekem is kipróbálni a gyakorlatokat.
Tesztet is megcsináltam, kaptam magamra is ihletet. A tanulók a tesztes feladatban 9-20-ig terjedő ponthatár között voltak.
A táblakép a korosztályuknak megfelelő szavakat tartalmazta. Fontos nekik a vadászat, mert vadászvizsga felkészítőre is járnak.
A mese maradt el, nem találtam ide mesét. Talán a tegnapi Boldogságóra képzés békás meséje ide illene.
A rajz is tetszett az osztály tanulóinak.
Jó volt újra együtt lenni fél év után, mert csináltuk a boldogságórákat, de nem egységesen. De most újra együtt volt a csapat és lelkesek voltak. Még aki, az óra elején a padon feküdt, ő is lelkesen pakolta a Maci-kártyákat.
Foglalkozásterv 9. – Testmozgás
A Boldogságóra vezetője:
Jeney Gabriella
Kaposvári Nemzetőr Sori Központi Óvoda, 2020/2021-es tanév
Bojtocska csoport, 3-4 éves korosztály
A foglalkozás menete
Szervezési feladatok
-csoportszoba előkészítése
-hangulatjelző kártyák elhelyezése
-jelek előkészítése
Ráhangolódás
A mozgás a gyerekek „alap foglalkozása”, így már tudják, hogy az egészséges életmód nélkülözhetetlen része, mint a táplálkozásra való odafigyelés. A mozgásos játékok segítenek az optimális fejlődésben, a szociális beilleszkedésben, az egészséges önbizalom kialakulásában is, valamint a rendszeres, aktív mozgás hozzájárul szervezetünk védekezőképességének, immunrendszerének erősítéséhez is.
Relaxáció
„Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok…” című relaxációs gyakorlat
„Összehangoló 1 „… relaxációs gyakorlat
Majd meghallgatjuk Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című számát és természetesen táncolunk rá.
Jelentésteremtés
Mozgásos mondókák:
– Kéz, kéz, láb
– Gyorsan felállni kis gyerekek
Jelentésteremtés mesével
Triangulum hangjára odaröppen hozzánk a boldogság kék kismadara, hogy ő is velünk hallgassa a mesét. Elmondom a „Kerekerdő kalandra hív téged…” kezdetű mondókát, majd elmesélem Bartos Erika: Erdei tornaverseny című meséjét.
A mese végén megbeszéljük, hogy
– miért volt szomorú Bogyó?
– miért nem tudta teljesíteni a feladatokat?
– miben volt a legügyesebb Bogyó és miben a többi barátja?
Reflektálás
Mozgással kísért mondókákra mozgás közösen:
– Biciklire szálltam
– Egy, kettő, három, négy…
Téma továbbadása:
– Gyerekeknek való jógagyakorlatok képekkel – közös otthoni mozgás
– Tájékoztató cikk szülők részére a mozgás, a sport fontosságáról
Május hónapban a boldogságóra program témája a testmozgás gyakorlása. A mindennapos testnevelésnek köszönhetően a gyermekek mozgása előtérbe került, ezáltal fontossága véleményem szerint minden gyermek számára érthetővé vált már a kezdetektől. Ahogyan a mondás is tartja „ép testben, ép lélek”, ez a mai rohanó világban még inkább szükséges. Nem beszélve a digitális oktatás után a mozgás, a közösen eltöltött játék mindenkinek még nagyobb örömet okoz. Ha ezt pedig a szabadban tudjuk gyakorolni, az még élvezetesebbé válik. Mi is, amikor csak tehetjük a szabadban tartjuk a testnevelés órákat. Jó dolog, amikor iskolánk műfüves pályáján tornázunk vagy fel tudunk menni a „nagy” focipályára. Aminek a fekvése azért is jó, mert egy félre eső helyen található, mindenféle forgalomtól, zajtól mentes. Ilyenkor élvezhetjük leginkább a természet közelségét. Egy – egy ilyen tanóra fokozza a gyermekek szeretetét a mozgás iránt.
Boldogságórán megbeszéltük, hogy miért is fontos a mindennapi mozgás, miért fontos az egészséges táplálkozás.
Elmeséltem a nyúl és a sündisznócskák történetét. Bár már több tanuló számára nem volt ismeretlen a mese, mégis izgalommal hallgatták. Érdekes volt néhány gyermek véleménye arról, hogy szerintük a sündisznók csaltak. Ebben is van igazság.
A fennálló vírushelyzet miatt gyümölcssalátát nem készítettünk közösen, hanem én szolgáltam fel gyümölcsöket „saláta tányéron”, amit a szabadban fogyasztottak el. Mindenkinek igazán jól esett a finom és egészséges étel.
„A vidám, egészséges és sikeres holnapért, ma kell tenned. Mivel jelenleg abban a testben élsz, amire azt mondod „Ez lennék én!”, így jól teszed, ha vigyázol rá!” (Carl Bora)
A légző gyakorlat és bemelegítő torna után meseolvasás következett. Ezt követően a szabadon választott csoportok mozgásos társasjáték tervezésébe kezdtek, amit később ki is próbáltak.
Májusban a testmozgás fontosságával és annak jótékony hatásaival foglalkoztunk. Az órán beszélgettünk arról, hogy miért is fontos a mozgás, ki, mennyit szokott mozogni, sportol- e rendszeresen valaki az osztályból. A mozgás jótékony hatásait is összegyűjtöttük, megbeszéltük. Az ülés és a mozgás ideális egyensúlyának kérdését csoportmunkában dolgoztuk fel, majd két csoportban plakátot készítettek a tanulók „Le az üléssel!” szlogennel. Azt tapasztaltam, hogy a tanulók nagyon sokat tudnak a mozgás előnyös hatásairól, de a mindennapokban – kevés kivétellel- mégsem alkalmazzák.
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
Nyolcadikosaink a sport témakörét csasztuskák írásával zárták.