Májusi szabadtéri mozgásos társasozás és kertészkedés
A májusi egyik boldogóránkat együtt tartottuk a 3. c osztállyal a szabadban, akik szintén boldogságórások. Először az iskolaudvaron elhelyezett sport akadálypályán ügyeskedtek, majd futóversenyen vehettek részt. Utána elsétáltunk Gödöllő főterére, ahol az ott felállított játékeszközökön mozoghattak.
Egy virágládába növényeket ültettünk, szebbé téve ezzel iskolánk belső udvarát.
Testmozgás
Májusi Boldogságóránk megvalósításához ismét a Szülők segítségét kértem. Most nem a pandémia miatt, hanem mert bokatörés miatt kényszer pihenőre szorultam. Ennek ellenére fontosnak tartottam, hogy ebben a hónapban se maradjunk Boldogságóra nélkül . A szülős zárt csoporton keresztül kértem a szülők segítségét. Megosztottam néhány fontos gondolatot a Testmozgással kapcsolatban pl: A rendszeres mozgás és sportolás nagymértékben hozzájárul a mentális egészségünkhöz. A boldogságfokozó technikák közül ez az egyik legalapvetőbb, legfontosabb technika, amely segítségével elkerülhetők a leggyakoribb mentális problémák , a szorongás, a stressz, a depresszió és az agresszió kialakulása. A rendszeres , ritmikus mozgások (futás, aerobik, biciklizés stb )hatására a szervezetünkben örömhormonok termelődnek.
Aztán négy feladatot ajánlottam fel számukra, amelyek közül szabadon, tetszés szerint választhattak:
1.Lehetőség szerint a gyermekek/gyermekekkel mozogjanak minél többet. Legyen az akár közös zenés torna, futás, biciklizés, akadálypálya, bármi. Készítsenek fotót a gyerkőcökről mozgás közben.
2.Rossz idő esetén, vagy pihenésként nézzék meg a következő mesét https://www.youtube.com/watch?v=QUzIf77JfHU Bogyó és Babóca : Erdei tornaverseny. Aztán beszélgessenek a meséről .A gyerekek készítsenek rajzot a meséhez.
3.”FOG-ADOM”- plakát készítés . Különböző újságokból keressenek egészséges és kevésbé egészséges ételeket, élelmiszereket. Vágjanak, ragasszanak ,készítsetek tablót (mosolygó fog -egészséges ételek/ szomorú fog-kevésbé)
4.”SALÁTÁZÓ” Receptgyűjtő . Ha van olyan saláta recept, amelyet szívesen megosztanának akár fotóval is, akkor azokat is küldjék el.
Lehetőség szerint , hallgassák , énekeljék a hónap dalát https://youtu.be/jeeYf-pcnLM
Hihetetlen motiváltságot és együttműködést , együttgondolkodást tapasztaltam a megvalósítás során, amelyekért nagyon Hálás vagyok. Rengeteg ötletes fotót küldtek, mellyel óriási örömet okoztak nekem is .
Köszönettel 🙂
„Semmi sem lehetetlen…”
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Nagykereki Tagóvoda
A testmozgás gyakorlása havi boldogságóra témájának feldolgozására a mindennapos óvodai tevékenységeken túl, az ajánlott játékokat is kipróbáltuk. Nagy sikere volt a „Gombolyag” játéknak, mely nemcsak testmozgást, hanem nyelv-és beszédkészséget is igényelt, hiszen a gombolyag átadás közben érzéseiket is megfogalmazták a gyerekek. Élményt jelentett az ügyességi játék, a fonalon való egyensúlyozó járás is. Fokozta a hangulatot az „Átkelés a mocsáron”, a tégláról téglára való lépkedés. Ezt a játékot nehezítéssel, kiegészítő mozgásokkal bővítettük, így nagyobb koncentrációra volt szükség a végrehajtáshoz. A „Mutasd a fogad!”játékhoz volt előzetes ismeretük a gyerekeknek, mert az év során az „Ép testben ép lélek” projekt keretében már foglalkoztunk a témával. Most csak felelevenítették a foggal kapcsolatos tapasztalataikat, ismereteiket és változatosságként gyurmából készítettük el a szájat és a fogsort. A mozgásos játékok vidámmá, kellemessé tették a boldogságóránkat, mely jó hangulatban telt el.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
A foglalkozás megkezdéséhez B. Emőke relaxációs gyakorlatai közül választottam néhányat majd meghallgattuk a hónap dalát. Az új mondókára tornáztunk egy kicsit, majd beszélgettünk a mozgás fontosságát. Tükörjátékot játszottunk, majd a Tűz, víz, repülő című játékot. Sorversenyeztünk, végül kiszíneztük a cicákat a munkafüzetben.
A foglalkozást relaxációval kezdtük majd elénekeltük a Jól érzem magam című dalt. Elmondtuk az egy, kettő, három, négy mondókát. Elolvastam a gyerekeknek A lusta király című mesét. Játszottunk Tűz, víz, repülőt című játékot és a lufik a magasban játékot. Jó hangulatban telt a délelőtt. A foglalkozást énekléssel zártuk.
Ebben a hónapban a testmozgás volt a fő témánk. Minden tevékenységünk e köré fűződött. Nagyon sokat beszélgettünk az egészséges életmód tervezéséről, egészséges szokások kialakításáról és a mozgásról, annak fontosságáról. A téma feldolgozását a Lusta király című mese meghallgatásával kezdtük el. Különféle mozgásos feladatokat játszottunk nap mint nap. A mozgás nagy öröm a gyermekek számára. Próbálom ezt az igényüket teljes mértékben kielégíteni, fejleszteni. A tevékenységekben a feladatok megoldásában mindenki aktívan részt vett. Jó hangulatban telt el ez a hónap.
Csoportunkkal minden nap mozgunk, hogy a vitális érzetet (biztonság, jó közérzet, bizalom, gátlásoldás) erősítsük a gyermekekben. Mesével relaxálni is szoktunk, ami után a gyermekek nyugodtabbak, lecsendesültek lesznek. A Kapjuk el a rablókat című játék, nagy sikert aratott, az udvarunk nagyon kedvező helyet biztosított, hiszen sokféle fajáték, csúzda, vár alkotta az útvonalat. A Vigyázz a várra című játékot is sokszor játszottuk, hiszen a fiúk minden nap építenek várat, amit védeni kellett az őröknek. Cserépbe ültettünk dughagymát, ami gyorsan ki is hajtott, megkóstoltuk a vajas kenyér mellett. Az ÉTELPIRAMIS című társasjátékkal az egészséges táplálékokkal ismerkedtünk, nagy részét a GYÜMÖLCSNAP rendszerünkön belül meg is kóstoltunk.
Ebben a hónapban az óvodáskorú gyerekek mindennapi tevékenységéhez nagyon közel álló tevékenységi formát , a játékot, a mozgást vettük a téma megvalósításához alapul. A különböző mozgásformák gyakorlása mindennapi tevékenység, ezért szívesen vettek részt azokban a játékokban, amikor állatok járásformáit kellett utánozzák, mint a kúszás, mászás, cammogás stb.
Játszottunk Szoborjátékot is, amikor a zöld lapocska felmutatására szabaddá vált a mozgás, és ha pirosra váltott szoborrá dermedtek abban a mozdulatban, ahol éppen tartottak. Éppen ennyire élvezték a Tükörkép játékot is, amikor a társuk által bemutatott mozdulatot kellett leutánozzák.
Talán a legjobban a Gomolyag-ot szerették, mivel itt nem csak mozgás volt, hanem beszélgetés, egymás meghallgatása is sorra került. Nagy örömmel töltött el engem is, ahogyan megfogalmazták, hogy azon a napon éppen miért érezték boldognak magukat. Mindenkinek a gomolya átadásánál elmondtam valami személyes dolgot amiért örülök neki, ők erre válaszul saját érzéseiket fogalmazták meg. Pl., hogy „Nem vagyok beteg”, „Itt lehetek az oviban”, „Együtt játszhatunk”, „Szeret édesanyám” és hasonló szépeket.
Amikor mindenkihez elért a gomolyag kialakult a csoport pókhálója, alatta kúszva helyet cseréltek, úgy, hogy ne sérüljön a pókháló.
A játék végén a „Jól érzem magam” című dalra táncolva az arcuk mindent elárult arról, hogy hogyan is érezték magukat a foglalkozás ideje alatt.
Gyerekeim nagyon szeretik ezeket a foglalkozásokat és nagyon várnak minden ilyen alkalmat, amikor a Boldogságóra ismerősdalai felcsendülnek.
A „testmozgás háza”.
A téma feldolgozását a csoportszobában beszélgetéssel kezdtük,hogyan maradjunk egészségek.
Nagyon fontos a táplálkozás,sok zöldséget,gyümölcsöt enni és a testmozgás.Megbeszéltük kint testmozgással folytatjuk, végre jó idő volt és a gyerekek boldogan vették birtokukba az udvart,hintáztak,csúszdáztak ,lógináztak,fogócskáztak és homokoztak.
-Relaxáció: „Malomkörzés” (Boldogságóra könyv 39.oldal) -Dal:”Jól érzem magam” boogie -Mondóka:”Egy,kettő,három,négy,nézd a kezem égig ér..” Mese: A lusta király (Boldogságóra könyv 193. oldal) Kérdések a meséhez kapcsolódóan,beszélgetés: Te sportolsz-e valamit? Sorolj fel olyan dolgokat,ételeket,stb.amik az egészségedet segítik! Mi az,ami árthat az egészségnek? Tükörjáték:Boldogságóra könyv:198.oldal-pantomim játék. Színező:Munkafüzet 63.oldal Zárókör:Milyen sportot szeretnél megtanulni?