A foglalkozást relaxációval kezdtük majd elénekeltük a Jól érzem magam című dalt. Elmondtuk az egy, kettő, három, négy mondókát. Elolvastam a gyerekeknek A lusta király című mesét. Játszottunk Tűz, víz, repülőt című játékot és a lufik a magasban játékot. Jó hangulatban telt a délelőtt. A foglalkozást énekléssel zártuk.
Testmozgás
Ebben a hónapban a testmozgás volt a fő témánk. Minden tevékenységünk e köré fűződött. Nagyon sokat beszélgettünk az egészséges életmód tervezéséről, egészséges szokások kialakításáról és a mozgásról, annak fontosságáról. A téma feldolgozását a Lusta király című mese meghallgatásával kezdtük el. Különféle mozgásos feladatokat játszottunk nap mint nap. A mozgás nagy öröm a gyermekek számára. Próbálom ezt az igényüket teljes mértékben kielégíteni, fejleszteni. A tevékenységekben a feladatok megoldásában mindenki aktívan részt vett. Jó hangulatban telt el ez a hónap.
Csoportunkkal minden nap mozgunk, hogy a vitális érzetet (biztonság, jó közérzet, bizalom, gátlásoldás) erősítsük a gyermekekben. Mesével relaxálni is szoktunk, ami után a gyermekek nyugodtabbak, lecsendesültek lesznek. A Kapjuk el a rablókat című játék, nagy sikert aratott, az udvarunk nagyon kedvező helyet biztosított, hiszen sokféle fajáték, csúzda, vár alkotta az útvonalat. A Vigyázz a várra című játékot is sokszor játszottuk, hiszen a fiúk minden nap építenek várat, amit védeni kellett az őröknek. Cserépbe ültettünk dughagymát, ami gyorsan ki is hajtott, megkóstoltuk a vajas kenyér mellett. Az ÉTELPIRAMIS című társasjátékkal az egészséges táplálékokkal ismerkedtünk, nagy részét a GYÜMÖLCSNAP rendszerünkön belül meg is kóstoltunk.
Ebben a hónapban az óvodáskorú gyerekek mindennapi tevékenységéhez nagyon közel álló tevékenységi formát , a játékot, a mozgást vettük a téma megvalósításához alapul. A különböző mozgásformák gyakorlása mindennapi tevékenység, ezért szívesen vettek részt azokban a játékokban, amikor állatok járásformáit kellett utánozzák, mint a kúszás, mászás, cammogás stb.
Játszottunk Szoborjátékot is, amikor a zöld lapocska felmutatására szabaddá vált a mozgás, és ha pirosra váltott szoborrá dermedtek abban a mozdulatban, ahol éppen tartottak. Éppen ennyire élvezték a Tükörkép játékot is, amikor a társuk által bemutatott mozdulatot kellett leutánozzák.
Talán a legjobban a Gomolyag-ot szerették, mivel itt nem csak mozgás volt, hanem beszélgetés, egymás meghallgatása is sorra került. Nagy örömmel töltött el engem is, ahogyan megfogalmazták, hogy azon a napon éppen miért érezték boldognak magukat. Mindenkinek a gomolya átadásánál elmondtam valami személyes dolgot amiért örülök neki, ők erre válaszul saját érzéseiket fogalmazták meg. Pl., hogy „Nem vagyok beteg”, „Itt lehetek az oviban”, „Együtt játszhatunk”, „Szeret édesanyám” és hasonló szépeket.
Amikor mindenkihez elért a gomolyag kialakult a csoport pókhálója, alatta kúszva helyet cseréltek, úgy, hogy ne sérüljön a pókháló.
A játék végén a „Jól érzem magam” című dalra táncolva az arcuk mindent elárult arról, hogy hogyan is érezték magukat a foglalkozás ideje alatt.
Gyerekeim nagyon szeretik ezeket a foglalkozásokat és nagyon várnak minden ilyen alkalmat, amikor a Boldogságóra ismerősdalai felcsendülnek.
A „testmozgás háza”.
A téma feldolgozását a csoportszobában beszélgetéssel kezdtük,hogyan maradjunk egészségek.
Nagyon fontos a táplálkozás,sok zöldséget,gyümölcsöt enni és a testmozgás.Megbeszéltük kint testmozgással folytatjuk, végre jó idő volt és a gyerekek boldogan vették birtokukba az udvart,hintáztak,csúszdáztak ,lógináztak,fogócskáztak és homokoztak.
-Relaxáció: „Malomkörzés” (Boldogságóra könyv 39.oldal) -Dal:”Jól érzem magam” boogie -Mondóka:”Egy,kettő,három,négy,nézd a kezem égig ér..” Mese: A lusta király (Boldogságóra könyv 193. oldal) Kérdések a meséhez kapcsolódóan,beszélgetés: Te sportolsz-e valamit? Sorolj fel olyan dolgokat,ételeket,stb.amik az egészségedet segítik! Mi az,ami árthat az egészségnek? Tükörjáték:Boldogságóra könyv:198.oldal-pantomim játék. Színező:Munkafüzet 63.oldal Zárókör:Milyen sportot szeretnél megtanulni?
A gyermekek többször meghallgatták a hónap meséjét.
Egy ilyen mesehallgatás után levelet kaptak Lótifutitól, Morgó király országának Mozgásügyi Miniszterétől.
A levél tartalma:
Kedves Gyerekek
Morgó király engem kért fel, hogy birodalmában mindig mozgassam meg a népet. Ezt rendszeresen teljesítem. Szuperebbnél szuperebb feladatokat találok ki. Eleinte nehéz volt, mert hamar elfáradtak a királyság lakói, de mára már fittek lettek, és örömmel mozognak.
Morgó király új feladatot adott nekem. Kiválasztott 10 óvodai csoportot, akiknek egy-egy feladatos, mozgásos pályát készítek. Ti is a szerencsés csoportok között vagytok.
A pályát elkészítettem, szerettem volna veletek lenni, de sajnos nagy hirtelenséggel vissza kellett mennem a királyságba.
Noémi néninek és Katica néninek elküldtem a pálya feladatait.
Remélem, hogy tetszeni fog nektek, és a mozgás örömmel tölt majd el Titeket.
Szeretettel
Lótifuti, Mozgásügyi Miniszter
A leírt feladatok
1. feladat:
Mocsárjárás
A gyermekek közül egyszerre négyen haladhatnak át a mocsáron. A többiek a mocsár mellett szurkolhatnak. Akik már átértek, azok a mocsár végén várják társaikat.
2. feladat:
Kötéltánc
Az elhelyezett köteleken úgy kell végighaladni, hogy ne lépjetek le róla. Itt nem a gyorsaság a fontos, hanem az ügyesség, a pontosság.
3. feladat:
Ugra bugra
A kihelyezett akadályokban ugráljatok. Itt sem a gyorsaság, hanem a pontosság a lényeg. A létra fokai között úgy ugorjatok, hogy lábatok csak a füvet érje, a létrához ne érjetek, és a hatszögek széleit se érintsétek.
4. feladat:
Először a fiúk fogják meg a szivárványt. A fiúk fel-le lengetik óvó néni segítségével a szivárványt. Amikor felemelik, akkor a lányok alábújnak és leguggolnak, majd a szivárvány betakarja őket. Amikor a fiúk újra felemelik, akkor kiszaladnak alóla. Ezt háromszor játsszátok el, majd a fiúk cseréljenek helyet a lányokkal.
5. feladat
Táncoljatok a már ismert „Jól érzem magam” boogira.
A foglalkozás nagyon jó hangulatban telt, a gyermekek kellemesen elfáradtak, és nagyon vidámak voltak.
A gyermekek többször meghallgatták a hónap meséjét.
Egy ilyen mesehallgatás után levelet kaptak Lótifutitól, Morgó király országának Mozgásügyi Miniszterétől.
A levél tartalma:
Kedves Gyerekek
Morgó király engem kért fel, hogy birodalmában mindig mozgassam meg a népet. Ezt rendszeresen teljesítem. Szuperebbnél szuperebb feladatokat találok ki. Eleinte nehéz volt, mert hamar elfáradtak a királyság lakói, de mára már fittek lettek, és örömmel mozognak.
Morgó király új feladatot adott nekem. Kiválasztott 10 óvodai csoportot, akiknek egy-egy feladatos, mozgásos pályát készítek. Ti is a szerencsés csoportok között vagytok.
A pályát elkészítettem, szerettem volna veletek lenni, de sajnos nagy hirtelenséggel vissza kellett mennem a királyságba.
Noémi néninek és Katica néninek elküldtem a pálya feladatait.
Remélem, hogy tetszeni fog nektek, és a mozgás örömmel tölt majd el Titeket.
Szeretettel
Lótifuti, Mozgásügyi Miniszter
A leírt feladatok
1. feladat:
Mocsárjárás
A gyermekek közül egyszerre négyen haladhatnak át a mocsáron. A többiek a mocsár mellett szurkolhatnak. Akik már átértek, azok a mocsár végén várják társaikat.
2. feladat:
Kötéltánc
Az elhelyezett köteleken úgy kell végighaladni, hogy ne lépjetek le róla. Itt nem a gyorsaság a fontos, hanem az ügyesség, a pontosság.
3. feladat:
Ugra bugra
A kihelyezett akadályokban ugráljatok. Itt sem a gyorsaság, hanem a pontosság a lényeg. A létra fokai között úgy ugorjatok, hogy lábatok csak a füvet érje, a létrához ne érjetek, és a hatszögek széleit se érintsétek.
4. feladat:
Először a fiúk fogják meg a szivárványt. A fiúk fel-le lengetik óvó néni segítségével a szivárványt. Amikor felemelik, akkor a lányok alábújnak és leguggolnak, majd a szivárvány betakarja őket. Amikor a fiúk újra felemelik, akkor kiszaladnak alóla. Ezt háromszor játsszátok el, majd a fiúk cseréljenek helyet a lányokkal.
5. feladat
Táncoljatok a már ismert „Jól érzem magam” boogira.
A foglalkozás nagyon jó hangulatban telt, a gyermekek kellemesen elfáradtak, és nagyon vidámak voltak.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
A gyerekek nagy örömmel álltak neki a kiskert, a zöldségesláda vagy éppen a virágláda beültetésének. Megbeszéltük, miért jó, ha magunk termeljük meg a zöldségeket, fűszereket, gyümölcsöket. Természetesen a virágokkal pedig esztétikusabbá varázsoljuk a környezetünket.
Taszári Körzeti Általános Iskola
Tapasztalataim szerint ez volt a tanévben a legnépszerűbb téma. A mozgásos feladatok közel állnak a gyerekekhez, elvben nagyon jól tudják az egészséges életmódhoz kapcsolódó szabályokat. Aznap rengeteg mozgásos feladatot végeztek. A szabadidő is arról szólt, hogy ki kellett találni nekik mozgásos próbákat, amiket teljesíteniük kellett. Szép nap volt!