A gyerekek örömmel vettek részt a kertészkedésben.
Nagyon gondosan és alaposan készítették elő a talajt az ültetendő növényeknek.
Jókedvűen ültették el a külömböző fűszernövényeket.
Szeretettel gondozzák a palántákat.
A gyerekek számára nagy sikerélményt jelent, hogy az általuk elültetett és gondozott fűszernövények egytől – egyig megmaradtak és szépen növekednek.
Testmozgás
Május hónapban a Plugor Sándor Művészeti Líceum 5-dik osztályos tanulói sportnapokat szerveztek az Egészséges életmód népszerűsítésére. A gyerekek nagyon élvezték az együtt töltött időt , hiszen csak nemrég térhettek vissza az iskola padjaiba! Ennek a tevékenységnek nemcsak az volt a hozadéka, hogy a gyerekek felszabadultnak érezték magukat, találkoztak egymással , hanem az is, hogy redszeressé vált számukra a mozgás.Minden héten legalább 2 alkalommal elmennek együtt a stadionba szaladni! Egészséges életmód-Boldog gyerek!
TESTMOZGÁS FONTOSSÁGA
3-6 évesek részére
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
1’ Relaxációs gyakorlat „Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj egyéni munka Az almaszedésre egyenes állásban felfelé nyúlva úgy teszünk, mintha magas ágon el akarnánk érni a gyümölcsöt, majd a szőlőt szedj… mondókára előre hajolva úgy teszünk, mintha egy vödörbe raknánk a szőlőfürtöket. Fél perc almaszedés, fél perc szőlőszüret.
5’ A téma bevezetése Jól érzem magam boogie tánc „Jól érzem magam boogie” zenére táncoljunk együtt!
10’ Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek részére 187-189. oldal alapján beszélgetés Mit gondoltok, miért fontos a testmozgás? Mennyit kellene mozognunk egy nap, egy hét alatt? Tudtok sorolni mozgásformákat?
10’ A téma feldolgozása Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek részére 198. oldal csoport munka Tükörjáték: különböző mozgásformákat mutatok, és próbáljátok meg kitalálni és utánozni őket. (például: futás, úszás, lovaglás, tollasozás, karate) Kinek lenne kedve bemutatni egy olyat, ami még nem volt?
10’ Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek részére 198. oldal csoport munka/egyéni munka Tűz, víz, repülő:
tűz- guggolás, mintha a tűznél melegednénk
víz- fel kell mászni, hogy ne legyenek vizesek
repülő- le kell hasalni, mert alacsonyan száll a repülő
5’ Boldogságóra munkafüzet 65. oldal egyéni munka Tedd zsákba azokat a sporteszközöket, amelyeknek van párjuk!
4’ A téma lezárása Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek részére 201. oldal egyéni munka Testmozgás jelének színezése és elhelyezése a boldogságvár lépcsőfokán!
A gyerekeknek nagyon tetszett a „Jól érzem magam boogie” című dal, amit a foglalkozás elején lejátszottam és próbálták megtanulni.Majd meghallgatták a lusta király meséjét. A gyerekek a közös mesehallgatás után elmondták, hogy ők milyen mozgásokat szeretnek, majd közösen megalkottuk a „Testmozgás házát”. A foglalkozás végén újra meghallgattuk a „Jól érzem magam boogie”-t.
A mozgás a játékkal együtt a gyermek legtermészetesebb megnyilvánulási formája. Csoportunkban a mozgásfejlesztést tágan értelmezzük. Az aktív nagymozgástól kezdve a finommotoros manipulációig mindent magába foglal, és az egész személyiség fejlődését elősegíti. Kedvezően befolyásolja az értelmi és szociális képességek alakulását is.
Célunk a játékok során:
• A mozgás megszerettetése, a mozgásigény kielégítése
• A harmonikus, összerendezett mozgás kialakulásának elősegítése
• Az egészséges küzdő- és versenyszellem kialakítása
• A mozgás szeretetére építő életvitel, életmódszemlélet megalapozása
Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola
A Boldogságóra program májusi témája a „Testmozgás” volt.
A fizikai élénkség, testi aktivitás jó hatással van lelki jólétünkre. Az egészséges életmódhoz, egészséges szokások kialakításhoz is segítséget kaptak a gyerekek.
A téma feldolgozása során a 2.a osztályosok párban olyan plakátot terveztek, ahol azt ábrázolták, hogy milyen parkot szeretnének maguknak – ahol öröm a testmozgás.
Az órát a témához kapcsolódó dallal zártuk.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Nemcsak lerajzoltuk, de el is készítették többen valódi gyümölcsből, zöldségből az egészségvárukat.
Aktuális hónapunk témája a testmozgás volt. A gyerekek általában nagyon szeretik a mozgásos játékokat, s ez az én csoportomba járó gyerekekre is igaz. A foglalkozás kezdéséhez a könyvben található relaxációs gyakorlatokból választottam a Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom címűt. Ezt követően a szőnyegen körbe ülve hallgatták meg a Lusta király című mesét. Közösen megbeszéltük a mese tartalmát, lényegét, mondanivalóját. Kérdéseket tettem fel az egészségről, egészséges életmódról, sportról, testmozgásról, s e témán belül beszélgettünk. Később az asztalnál ülve kiszínezhették a Lusta királyt, a mese szereplőjét. Végezetül – ami nagyon tetszett a gyerekeknek – kisebb csoportokat alkotva, minden csoport kapott 1-1 lufit, és az volt a feladatuk, hogy azt minél tovább a levegőben tartsák.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Megbeszéltük, milyen fontos a táplálkozásban a friss zöldség, gyümölcs fogyasztása. Elképzelte mindenki az egészségvárát. Volt, aki még magát is odarajzolta, mint várúrnőt.
Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
I. Einstein idézet megbeszélése : ” Az élet olyan, mint a biciklizés. Ha megakarod tartani az egyensúlyt, mozgásban kell maradnod.”
Mit jelent az egyensúly? Miért fontos?
II.Testmozgás és ami még mellé kell
Testmozgás – örömhormon
Miért fontos?
Jótékony hatásai
Miért tesz boldoggá?
Dr Bagdy Emőke gondolatai a könyv 233.oldaláról
Nem mozgás – túlsúly; nem helyes táplálkozás – túlsúly Ördögi kör
Egészséges táplálkozás
Metafora-játék: Mi lennél, ha sport lennél?