Kihívás napja
Testmozgás
A boldogság futást az iskolánk körül teljesítették a gyerekek. Egymás kezét fogva bátorítottak mindenkit a táv megtételére. Ezután a tornateremben megnézték a kisfilmet és együtt jógáztak. Pihenés képpen „Stabil vagyok mint a hegy” gyakorlatokat végezték el.
A mindennapos testnevelés mellett számos alkalmat találunk a testmozgásra. Így volt ez májusban is elméletben és a gyakorlatban is. A Blob foci színezése kapcsán a gyerekek megnyilvánulásai igen elgondolkodtatók voltak, ezért egy hosszabb, közös beszélgetés kerekedett a feladatból. A Stabil vagyok, mint egy hegy gyakorlattal a gyermekek magabiztosságának és stabilitásának megerősítését segítettük. Több világnapról is megemlékeztünk. A Fagylalt napján elmentünk a kedvenc fagyizónkba, és egészséges fagylaltokat kóstoltunk. Iskolánk madárbarát iskola: A madarak és fák napján nemcsak madárhang felismerő vetélkedőt tartottunk, hanem kisétálva városunk utcáira, egy applikáció segítségével fameghatározásokat végeztünk, különösen nagy sikerrel, valamint rajzkiállítást rendeztünk, virágokat ültettünk. Gyermeknapon zumbáztunk. Az európai elhízás elleni nap alkalmából sárga gyümölcsökből és zöldségekből boldog arcot formáltunk. Hogy a testmozgásba a táncot is beleépítsük, rendszeresen táncoltunk. Mivel a boldogságpszichológia támogatja a testi kondíciónkkal való törődést, a fizikai aktivitás valamely formáját, úgy gondoljuk, ezt mi erre a hónapra (is) sikeresen teljesítettük.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Testmozgás az óvodánkban
A 9. Boldogságórát már nagyon várták a gyermekek. Téma a testmozgás volt. Megbeszéltük, hogy miért van szükségünk testmozgásra. Most is Bagdy Emőke relaxációs gyakorlataival kezdtük. Majd táncoltunk a Jól érzem magam c. számra. Elbáboztam nekik a Lusta király c. mesét. Majd a témával kapcsolatban több mozgással kapcsolatos játékot találatam ki. A játékok nevét borítékba raktam és a gyerekek húzták ki, hogy melyiket játsszuk el.
Játékok a következők voltak:
Sport kitalálása, elmutogatása képről
Tűz-víz-repülő játék
Lufi a magasban
Békák a tóban
Csigaverseny
Repülők
Ezekhez a játékokhoz nélkülözhetetlen volt az együttműködés, csapatmunka. Ezeket a gyermekek nagyon ügyesen megoldották.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Ezen a foglalkozáson a gyerekekhez nagyon közel álló témakör került szóba. A mozgás, a sport. Mivel iskolánk kiemelt sport- tagozattal rendelkezik, a gyerekek számára nagyon is érthető volt, miért mondjuk: a mozgás örömet, jó erőnlétet, egészséges szervezetet ad. Mondókáztunk, utánzó mozgást végeztünk, majd a sportolási ehetőségeket vettük számba. Az óra végén „sport-horgászatot” rendeztünk, magunk készítette pecabotokkal, halacskákkal.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Miután elmondták, ki mit és hol sportol és miért fontos ez a számára összekapcsoltuk a Madarak és fák napját a mozgás örömével és erről rajzoltak, színeztek, festettek.
A következő órán Martin Luther King és Arnold Schwarzenegger idézetének és Nagy Bandó András Mendegélő című versének megbeszélése után az aktív agypihentetést 2 perces jógával végeztük. Nagyon tetszett az osztálynak a „Titkos karmester” játék, ezért azt sokáig játszottuk.
Megbeszéltük, hogy a Kihívás napján mit fogunk csinálni. Majd Bella dalára táncoltak felszabadultan. Még a szünetben is zengett tőlük a folyosón a „Jól érzem magam” dallama.
Május 29-én, a Kihívás napján az elsősök és a harmadikosok közösen „boldogságfutottak”. Először a két osztály együtt megnézte Monty Python „Hülye Járások Minisztériumát” és a 2024-ben Kecskeméten megrendezett „Hülye Járás Napját”, majd a harmadik osztályosok választottak maguknak valakit az elsősök közül, akivel párban futottak előre, majd hátrafelé. Az utolsó feladatuk az volt, hogy ők is valamilyen furcsa járással haladjanak végig a kijelölt területen. Mint mindig most is öleléssel/kézfogással zártunk.
Ezt a hónapot minden reggel egy frissítő bemelegítő mozgással kezdtük ösztönözve a mozgásra a gyerekeket.Megbeszéltük miért is fontos számunkra a testmozgás. Elmeséltem a mesét a lusta királyról, és a meséhez kapcsolódóan tettem fel kérdéseket. Meghallgattuk közösen a jól érzem magam c.dalt, és táncoltunk is rá. A testmozás hónapját egy közös sport verennyel zártuk, ahol mindenki győztes volt.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
A foglalkozás elején elmondták, ki mit és hol sportol és miért fontos ez a számára. Az egészséges életmódhoz hozzátartozik az egészséges ételek fogyasztása is. Erről csoportmunkában készültek a rajzok. Az aktív agypihentetést 2 perces jógával végeztük és Bella dalára is táncoltunk. Az anyák napi ajándékot a boldogságórák szimbólumához igazítottuk egy szív-virág kompozícióval. Az agytorna jegyében a Matific Olimpián (matematikai készségfejlesztő program) is részt vett az osztály, melyről oklevelet kaptak.
Május 29-én, a Kihívás napján az elsősök és a harmadikosok közösen „boldogságfutottak”. Először a két osztály együtt megnézte Monty Python „Hülye Járások Minisztériumát” és a 2024-ben Kecskeméten megrendezett „Hülye Járás Napját”, majd a harmadik osztályosok választottak maguknak valakit az elsősök közül, akivel párban futottak előre, majd hátrafelé. Az utolsó feladatuk az volt, hogy ők is valamilyen furcsa járással haladjanak végig a kijelölt területen. Mint mindig most is öleléssel/kézfogással zártunk.
Átbeszéltük a gyerekekkel, hogy miért fontos a rendszeres testmozgás, milyen örömöket nyújthat nekünk. És ahhoz, hogy egészségesek legyünk, megfelelően kell táplálkoznunk, sok zöldséget és gyümölcsöt kell fogyasztanunk. Ehhez elkészítettünk egy plakátot a fogyasztandó gyümölcsökről, zöldségekről.