Beszélgettünk a testmozgás fontosságáról.
Meghallgattuk a hónap dalát.
A gyerekek elmondták, hogy mit sportolnak és ezt le is rajzolták.
Kérdőívet töltöttek ki a testmozgásról.
Testmozgás
Beszélgettünk a testmozgás fontosságáról.
Meghallgattuk a hónap dalát.
A gyerekek elmondták, hogy mit sportolnak és ezt le is rajzolták.
Kérdőívet töltöttek ki a testmozgásról.
Már a jelenléti oktatás idején, A testmozgás gyakorlása hónapban, nagyon szép időre ébredtünk május 20-án. Az udvaron az állomásvezetőkkel, kollégákkal, kialakítottuk a terepet, az előzőekben megtervezett és összegyűjtött eszközöket (zsákok, pingpong ütők és labdák, kézi-, foci- és kosárlabdák, bóják, zsámolyok és a kötél) kiraktuk, a fertőtlenítő szerekkel együtt. A „Menetlevelet” az osztály tagjai készítették el. A 6 állomás mindegyikén mozgásos, játékos feladatokat végeztek a diákok, melyeket nagyon élveztek. Tartalmas és hasznos időt tölthettünk együtt, hiszem, hogy sikerült tanulóink figyelmét felhívni a testmozgás hasznára és fontosságára.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Testmozgás megszeretése
A 9. boldogságunk a testmozgás volt. Beszélgettem a gyermekekkel, hogy miért is fontos, hogy sokat mozogjunk. Relaxációs gyakorlatokkal folytattuk. Úgy gondoltam, hogy ezt a boldogságórát egy kicsit másképp csinálom. Próbáltam a feladatokat a változatos mozgásra összpontosítani. Táncoltunk Bagdy Bella Boldog vagyok c. számára, ahol a gyermekek felszabadultan nagyon beleélték magukat a táncba. Elbáboztam nekik A lusta király c. mesét.
Szuper játékötletem támadt:
Kezdésnek kártyákat rajzoltam egy-egy képpel, ami egy mozgásformával kapcsolatosan rajzoltam.
A gyermekek körben állnak és valaki mindig húz egy kártyát abból, ami a kezemben van.
Szobor kártya a „Szobrososdi”játékot
Lufi kártya a „Lufi a magasban „c. játékot
Tűz-víz-repülő kártya a „Tűz-víz-repülő” játékot
Vonat kártya a „Vonatozás c. játékot jelenti
Bagoly kártya a „Jön a bagoly c. játékot takarja.
Ezeket a játékokat úgy válogattam össze, hogy a futójátékokon kívül a csapatmunkát az egymáshoz tartozást is erősítse.
Kedvencük azok a játékok voltak, ahol együtt kellett dolgozni a cél érdekében. A gyermekek nagyon élvezték ezt a napot és én is.
Úgy gondolom a testmozgás örömét átérezték.
A Fog-at-lan téma nagyon sok vidám perccel ajándékozta meg a csoportot. Folyamatosan viccelődve készítették el saját fogprofiljukat. Minden gyermekben kialakulóban van az egészséges életmód jelentése. Mit lehetne tenni, enni, inni ahhoz, hogy egészséges felnőtté váljanak. Tudják, hogy a naponta elvégzett mozgásos tevékenységek segítik a későbbiekben is a helyes életvitel kialakulását.
Nagyboldogasszony Egyházi Alapiskola és Óvoda
Ebben a hónapban kerti növényeket és fűszereket ültettek a kis Zümikék. Megismerkedtünk különféle fűszerfajtával: citromfű, zsálya, kakukkfű, bazsalikom…Zöldségeket ill.eperpalántát is nevelgettünk. A gyerekek az ültetés után gondosan felcímkézték(saját rajzolt matricákkal)mindegyiket. Naponta figyelték a fejlődésüket. Mindig van egy napos, aki szükség esetén meglocsolja a növénykéket. Tízórai alkalmával a metélő hagymából és a petrezselyemből eszegettek. A mentát is megkóstolták.
A gyerekek örömmel vettek részt a kertészkedésben.
Nagyon gondosan és alaposan készítették elő a talajt az ültetendő növényeknek.
Jókedvűen ültették el a külömböző fűszernövényeket.
Szeretettel gondozzák a palántákat.
A gyerekek számára nagy sikerélményt jelent, hogy az általuk elültetett és gondozott fűszernövények egytől – egyig megmaradtak és szépen növekednek.
Május hónapban a Plugor Sándor Művészeti Líceum 5-dik osztályos tanulói sportnapokat szerveztek az Egészséges életmód népszerűsítésére. A gyerekek nagyon élvezték az együtt töltött időt , hiszen csak nemrég térhettek vissza az iskola padjaiba! Ennek a tevékenységnek nemcsak az volt a hozadéka, hogy a gyerekek felszabadultnak érezték magukat, találkoztak egymással , hanem az is, hogy redszeressé vált számukra a mozgás.Minden héten legalább 2 alkalommal elmennek együtt a stadionba szaladni! Egészséges életmód-Boldog gyerek!
TESTMOZGÁS FONTOSSÁGA
3-6 évesek részére
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
1’ Relaxációs gyakorlat „Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj egyéni munka Az almaszedésre egyenes állásban felfelé nyúlva úgy teszünk, mintha magas ágon el akarnánk érni a gyümölcsöt, majd a szőlőt szedj… mondókára előre hajolva úgy teszünk, mintha egy vödörbe raknánk a szőlőfürtöket. Fél perc almaszedés, fél perc szőlőszüret.
5’ A téma bevezetése Jól érzem magam boogie tánc „Jól érzem magam boogie” zenére táncoljunk együtt!
10’ Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek részére 187-189. oldal alapján beszélgetés Mit gondoltok, miért fontos a testmozgás? Mennyit kellene mozognunk egy nap, egy hét alatt? Tudtok sorolni mozgásformákat?
10’ A téma feldolgozása Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek részére 198. oldal csoport munka Tükörjáték: különböző mozgásformákat mutatok, és próbáljátok meg kitalálni és utánozni őket. (például: futás, úszás, lovaglás, tollasozás, karate) Kinek lenne kedve bemutatni egy olyat, ami még nem volt?
10’ Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek részére 198. oldal csoport munka/egyéni munka Tűz, víz, repülő:
tűz- guggolás, mintha a tűznél melegednénk
víz- fel kell mászni, hogy ne legyenek vizesek
repülő- le kell hasalni, mert alacsonyan száll a repülő
5’ Boldogságóra munkafüzet 65. oldal egyéni munka Tedd zsákba azokat a sporteszközöket, amelyeknek van párjuk!
4’ A téma lezárása Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek részére 201. oldal egyéni munka Testmozgás jelének színezése és elhelyezése a boldogságvár lépcsőfokán!
A gyerekeknek nagyon tetszett a „Jól érzem magam boogie” című dal, amit a foglalkozás elején lejátszottam és próbálták megtanulni.Majd meghallgatták a lusta király meséjét. A gyerekek a közös mesehallgatás után elmondták, hogy ők milyen mozgásokat szeretnek, majd közösen megalkottuk a „Testmozgás házát”. A foglalkozás végén újra meghallgattuk a „Jól érzem magam boogie”-t.