Sportcsarnokban volt lehetőség.
Testmozgás
A téma feldolgozása során építettünk a falusi környezet adta lehetőségekre: ház körüli állatok tartása és gondozása, kertes ház adta lehetőségek, falusi udvar. Kollektív munkában történt a rajzolás,melyet ráhangoló beszélgetés előzött meg.Ezek után történt a rajzolás: kutyával való kergetőzés, fára mászás a cica után, lovaglás, tyúkok kergetése, horgászás és fürdés-úszás. Közösen címet is adtunk:testmozgás a falusi ház körül.
Nagyon jó téma! Sok ismeretük van az egészséggel kapcsolatban! Megbeszéltük a táplálkozással, alvással, mozgással, folyadékfogyasztással kapcsolatos tudnivalókat. Lerajzolni már kicsit nehezebb volt!
Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Májusi hónap az egészséges életmódról szólt.A téma szorosan kapcsolódott a környezet és a testnevelés óráink anyagához.Környezet órán az egészséges táplálkozás fontosságáról beszélgettünk.Megbeszéltük, miért jó, ha egészséges ételeket fogyasztunk.Majd testnevelés órákon bizonyítottuk, mennyire vagyunk fittek.Játékos feladatokon keresztül próbáltuk minél jobban visszaszokni a mindennapos mozgáshoz. Az online oktatás alatt ez hiányzott a legjobban a gyerekeknek.Végre újra együtt játszhattunk, mozoghattunk!
Az egészséges életmód egyik fontos része a mozgás. A jó idő beköszöntével egyre többet tartózkodunk kint a friss levegőn a délutáni foglalkozások előtt, ahol a gyermekek szabadon szaladgálhatnak és játszhatnak, és nem utolsó sorban levezethetik a tanórákon felgyülemlő feszültségeket is. Az egyik alkalommal tornaeszközöket is vittünk ki, mint ugrókötél, hullahopp és focilabda. Megrendeztünk egy mini futómaratont, ugrókötélversenyt lány és fiú kategóriában. A győztesek jutalomban részesültek.
1. Relaxációs gyakorlat: Közös légzés
2. Egészségvirág: mi szükséges ahhoz, hogy egészségesek legyünk, a tanulók ráírják a virág szirmaira és kiragasztják (előre elkészített virágszirmok, gyurmaragasztó, filctoll) Melyik szirom táplálja a lelki és melyik a testi egészséget?
3. Megbeszélés körben ülve
Miért fontos a testmozgás?, Mit jelent a mentális probléma, melyek a leggyakoribb mentális problémák?, Miért fontos a mentális egészség?, Mennyi testmozgásra van szükség?, Melyek a sport jótékony hatásai?, Miért tesz boldoggá a testmozgás?, Ki, mit sportol vagy sportolt?, Melyik sporttevékenységet próbálnátok ki a jövőben?
4. Az út – motivációs videó megtekintése
Kiben milyen érzéseket keltett a videó?
A WHO fizikai aktivitásra vonatkozó alapelveinek ismertetése (Tk. 164.)
A rendszeres testmozgás élettani hatásai (Tk. 171.)
5. Gyakorlatok elvégzése (Tk. 171.)
6. Teszt kitöltése: milyen sporttág való neked?
Tankönyv: 167. oldal (fénymásolatok)
7. Sportágak elmutogatása
Cetlik, tasak
8. Zenehallgatás
Bagdy Bella: Jól érzem magam boogie gimiseknek
Májusban a kertészkedésé és a mozgásé volt a főszerep.Mi nem fűszernövényeket, hanem szép, színes virágokat ültettünk az osztályommal. A gyerekek nagyon ügyesen elültették a szebbnél- szebb színes virágokat! Látszott az arcukon, hogy mennyire élvezik , hogy saját virágládájuk van, amit csak ők fognak gondozni! Csapatmunka volt a javából. Nagyon jó volt látni, hogy ilyen szépen tudnak a harmadikosaim együtt munkálkodni! A virágos növényekkel nemcsak az iskola udvarát szépítettük, hanem a gyerekek lelkét is, azáltal, hogy még-jobban megszerették a természetet!
Köszönettel: Szilvike néni!