Az online órák után nagyon jó volt végre fizikailag is találkozni mindannyiunknak! Az első órán sokat beszélgettünk arról, hogy ki hogy érzi magát, mit tanult önmagáról, hogyan tudott megküzdeni az elmúlt időszak nehézségeivel, ki vagy mi segített nekik ebben. Az eddig megismert boldogságfokozó technikák közül több szóba is került emiatt, mivel volt aki azzal tartotta magát, hogy igyekezett az élet apró örömeire koncentrálni, voltak, akiket a céljaik elérése motivált, és volt aki tudatosan figyelt arra, hogy mi az, amiért hálás lehet. A második órán a feladatok közül végül a plakát készítést választották a diákok, és közösen, utána olvasva készítették azt el. A keresgélés közben sok érdekes, és új ismeretet szereztek a helyes testtartásról, a mozgásszegény életmód következményeiről, és a mozgás fontosságáról.
Testmozgás
Májusi téma a testmozgás fontossága.
Mi sem egyszerűbb, mint kedvet csinálni a sporthoz. Nagyon szeretnek a gyerekek mozogni, mindig örömet okoz nekik.
A torna mellett a lélekápolásra is nagy figyelmet fordítottunk.
Megbeszéltük a karanténból való visszazökkenés nehézségeit, az új helyzetekhez való alkalmazkodást,örömeinket, nehézségeinket.
Tartjuk a kapcsolatot a betegekkel, küldjük nekik a leckét, üzeneteket.
Megünnepeljük a szülinapokat , örülünk egymás sikereinek, mi is büszkék vagyunk rájuk.
Sokat kézműveskedünk, nagy erőssége van ebben az osztálynak. Szép munkák születnek,s az alkotás mindig nagy örömet okoz nekik.
Próbálunk a szépre, a jóra, a sikerekre fókuszálni ebben a nehéz időszakban.
A gyermekekkel a hét a gyermeknapi hetünk volt.
Sokat sportoltak, versenyeztek, táncoltak. A gyerekek nagyon jól érezték magukat és megértették milyen fontos is az életben a mozgás.
Beszélgettünk még sportágakról, azok jellemzőiről. Képek által vezettem rá őket milyen sportágak is léteznek.
Az egészségkárosító és egészségvédő hatásokról.
A gyermekekben próbáltam tudatosítani az egészséges életmód fontosságát.
Ez a téma a gyerekek kedvence mivel nagyon szeretnek mozogni, állandó mozgásban vannak. A témát relaxációval kezdtük, az állatok mozgásnak utánzásával. Ezt követően Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie dalát hallgattuk meg és mozgással kísértük. A téma mondókával került bevezetésre, könnyen megtanulható, és természetesen ez is mozgással egybekapcsolva.
A témát játékkal dolgoztuk fel, a gyerekek számára ismert Tűz, víz, repülő játékkal. Ez egy jól ismert játék, amit nagyon szeretnek játszani és jól megmozgatja a gyerekeket. A mozgás a gyerekek számára nélkülözhetetlen az egész személyiségfejlődésükre kihat. Nemcsak fizikai állapotukra van hatással, hanem segíti az észlelést, a tapasztalatszerzést, a gondolkodást, és a beszéd egyik feltétele. De magában a mozgás nem elég az egészséges élethez, a táplálkozás is fontos szerepet játszik az ember életében. Ehhez kapcsolódik a munkafüzet 66. oldalán található feladat: Minden gyerek mást eszik, de vajon mit? Találd meg! A témát a testmozgás jelének a kiszínezésével zártuk, majd Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek dalának meghallgatása, ami a gyerekek számára nem ismeretlen. A dal szövege könnyen megtanulható, cselekvéssel összekapcsolható. A cél a mozgásban rejlő örömszerzés átélése.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Végre!!!!!!!!!!!!! Kisütött a nap, s mi is kiszabadulhattunk a tornateremből! Nem maradhatott el a foci, nagy kedvencünk, a kidobó, a kötélhajtás, sorverseny és a hullahopp karikázás! Már régen mozoghattunk a szabadban, úgyhogy óriási volt az öröm!
„Sok kis ember
sok kis helyen,
miközben sok kis dolgot megtesz,
megváltoztathatja a világ arcát.”
A gyermeki élet mindennapjaiban összefonódik a tanulás és a mozgás. A mozgás a gyermekek alapszükséglete, ezen keresztül fejlődik az egész személyiségük.
A napközis foglalkozások a testmozgás, a sokoldalú mozgásfejlesztés színes ötlettárát rejtik magukban.
Az osztály egy napsütéses tavaszi délután útnak indult az iskolától a művelődési központig. Az örömkereső sétát összekapcsoltam egy tavaszi kincsvadászattal. A gyerekek párban vitték magukkal a feladatlapokat, izgatottan pipálták a lista elemeit.
A szeszélyes időjárás zordabb képét mutatta az előző héten. A tantermi szabadidős tevékenységek között meghirdettem a mesehősök olimpiáját is. A nyuszi és a teknős történetét olvastuk, feldolgoztuk. Majd a minta alapján önállóan is készítettek nevezési lapot.
A téma továbbgondolása egy udvari futóverseny lebonyolításával történt.
A testmozgás és önfeledt játék a gyerekek életében elengedhetetlen. Nagy szükség volt már a bezártság után ilyen felhőtlen, boldog kikapcsolódásra, egy „Boldogelsős” piknikre! A képek magukért beszélnek!
A mozgás hónapja
Ebben a hónapban a mozgáson volt a hangsúly. Mivel csoportom tagjai nagyon szeretnek sportolni, ennek a hónapnak a témája különösen kedvelt volt a gyerekek között. A motivációs dalt már korábban is sokat hallgattuk. Nekem személy szerint ez a kedvencem. Otthon is szívesen hallgatom és tornázok rá. Kiválóan ellazít és nagyon jó mind bemelegítőnek mind pedig levezetőnek is. A gyerekekkel együtt végezve pedig óriási élmény volt mindenki számára. Nem kevésbé a lufival való tánc, amihez kiváló alkalmat adott az egyik kislány születésnapja. A születésnapi dalocskát hallgatva megpróbáltuk minél tovább a levegőben tartani a lufikat. A tűz, víz, repülő című játékot nagyon sokszor játszottuk már az évek alatt, de most valahogy az is élvezetesebb volt a gyerekek számára. Általában én szoktam mondani a vezényszavakat, de most szabad utat adtam a gyerekeknek, és aki akart egy kis ideig lehetett a játék vezetője. Örömmel tapasztaltam, hogy még a csendesebbek is szívesen vállalkoztak a feladatra.
A mese elmondása után megbeszéltük, hogy ki mit szeret sportolni, ki miben jó, miért fontos a rendszeres testedzés. Sokan meséltek arról is, hogy milyen mozgásos tevékenységeket végeznek otthon a szüleikkel, testvéreikkel.
Közösen elkészítettük a boldog sünök kalandparkját, amit együtt kitettünk a boldogságfalunkra.
A Mozgás jelképe is felkerült a 9. lépcsőfokra.
Összeségében elmondhatom, hogy ez a hónap is nagyon jó telt a boldogságóra keretében.