Május 22.-n a kellemetlen időre tekintettela kis tornateremben tartottam a Boldogság órát.
Elsőként relaxáció: ,, Malomkörzés Tankönyv: 39.o.
Babzsák dobása hulahopp karikába (alapszínekkel, kis létszám miatt mindenki választhat színt.) mindenki öt darabot dobhat. A jól számoló megszámolja, a többiek vele hangosan kinek
mennyit sikerült bedobni.
Ezt követően szabad mozgás és játék használat.
Végezetül közös éneklés: Bagdi Bella: ,, Jól érzem magam boogie” Tk:191. o.
Testmozgás
A 9. boldogságóránk témája az ,,A testmozgás és az egészséges életmód gyakorlása” volt. Kötetlen beszélgetés kezdeményezésével megbeszéltük, hogy kinek mi jelent az egészséges életmód, kinek mennyire fontos a mozgás. A gyerekeknek nagyon fontos a mozgás, minél több időt töltöttünk a szabadban és kipróbáltunk minél több mozgásformát. Voltunk sétálni, játszótérre, boltban, ahol az egészségvédelemmel kapcsolatban megbeszéltük, milyen zöldségekkel-gyümölcsökkel tudjuk biztosítani a testünk egészségét. A közös élmény lezárása képpen elkészítettük a saját vitamin salátánkat. Ez a havi téma is nagyon hasznos volt a gyermekek számára.
Jánossomorjai Aranykapu Óvoda Újrónafői Tagóvodája
Az óra / foglalkozás menete
Előzmény: Kerékpártúra a természetben
Motiváció:
Tükörjáték Egy sportot, mozgásformát elmutogatok! A csoport utánozza, és megpróbálja kitalálni, mi lehet az. Egyszerű mozgástól haladok a bonyolultabb felé (például futás, úszás, tollasozás, lovaglás, karate stb.)! Önként vállalkozó gyerekek is bemutathatnak mozdulatokat.
A téma feldolgozása: „Árbócra, hajóra, vízre!”
• Árbócra – felmászás imitálása
• Hajóra – feláll egy székre
• Vízbe – lehasal a szőnyegre, úszó mozdulatokat tesz
Autó vezetés – irányok gyakorlásával
Lassú futás a fedővel, jelre feladatok végrehajtása.
• Kanyar jobbra – jobbra kell kanyarodni (fedővel kormányozni!)
• Kanyar balra – balra kell kanyarodni
• Tolatás – hátrafelé kell menni
• Defekt – le kell térdelni
• Totálkár – lehasalni, a fedőt is a földre tenni
A foglalkozás lezárása: Meghallgatjuk a Jól érzem magam c dalt, és követjük a dal instrukcióit először körben állva, azután sorban kígyózva haladva, azután az udvaron összevissza járkálva, végül pedig párosával, úgy, mintha az egyik testrészünk (pl. hátunk) össze lenne ragasztva.
Az első osztály májusi alkotása a „Mozogj szabadon” címet kapta.
A májusi boldogságórát elkészítette: Tamás-Szalai Szintia
Rimóci Szent István Általános Iskola
A gyerekekkel összegyűjtöttük a sportágakat, majd illusztrációk készültek két témában: sport amit szeretek és amit ki szeretnék próbálni.
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
Kihívás napján egész napos testmozgás.
Sporttagozatos iskolaként a diákjaink életében kiemelt szerepet játszik a sport.
A testmozgás témakörön belül, mivel kicsi helyen zajlik az óra, az egészséges táplálkozásra fókuszáltunk. Mindenki megalkotta az okostányért egészséges ételekből. Felmerült a gyerekekben, hogy sajnos az egészséges ételeket sokszor nem szeretik, az édességet, üdítőt viszont nagyon. Így beszéltünk a mértékletességről, testmozgásról, szájhigiéniáról is.
A mozgás minden nap jelen van a gyerekek életében itt az iskolában, az osztályban, és otthon is. A gyermeknapon egy közös flashmobra készült az egész intézményünk, amire többször is gyakoroltunk. Egy tánccal készültünk, így az egyik Boldogságóra is az erre való felkészülés volt. Előtte megbeszéltük, hogy milyen fontos szerepe van az egészséges életmódban a mozgásnak, kinek mi a kedvenc sportja. Nagyon szeretnek amúgy is sportolni, focizni, rollerezni, testnevelésórákra járni a gyerekek.
A közös táncgyakorlások mindig nagyon jó hangulatban teltek.
Május hónap témája a testmozgás, ezért erre a hónapra valamilyen iskolánk kívüli, fizikai aktivitást igénylő tevékenységet találtunk ki a következő boldogságóra programjaként. 2025. május 20-án a 11A osztály két németes csoportja együtt elsétált a városunk központjában található Tourinform-irodába, 2-3 fős csoportokat alkottunk, mindenki kapott egy-egy térképet, egy ceruzát és egy kérdéssort, majd a diákok a térkép segítségével bejárták Csongrád központjának legfontosabb nevezetességeit és megválaszolták a kérdéseket. Miután a csoportok visszatértek az irodába, a város polgármestere által aláírt elismerő oklevelet vehettek át. Ezután minden csapatnak az volt a feladata, hogy a felkeresett nevezetességgel kapcsolatban német nyelvű kérdéseket tegyenek fel, amelyekből összeállítottunk egy újabb feladatsort, amelyet az iskolánkba látogató külföldi diákcsoportok is használhatnak majd. Ezt a kérdéssort eljuttatjuk a Tourinform-irodának is, így a jövőben a Csongrádra látogató németül beszélő turisták is részt vehetnek a városunkat bemutató játékban.