2.a és 2.b osztály: Májusi boldogságóráink témája “A testmozgás és az egészséges életmód gyakorlása“ volt. A hónap elején osztálykiránduláson voltunk, melynek keretén belül számtalan mozgásformát kipróbálhattunk: ügyességi feladatokban vettünk részt, lovagolhattunk, szalmabálákon ugráltunk …és számtalan egyéb játékot kipróbáltunk. Május 28-án valamennyi alsós osztályunkkal együtt mi is csatlakoztunk a “Kihívás Napjához”. A “Boldogság futás” során körbefutottuk az iskolánk épületét és udvarát, közös mozgásos játékkal teljesítettük a vállalásunkat. Május 30-án került sor az iskolai gyereknapunkra, mely ismét számtalan játékos mozgást kínált az érdeklődőknek: zsákban futás, akadálypálya teljesítése, kötélhúzás, mászókötélen való függeszkedés, just dance…Mindezek mellett természetesen szót ejtettünk az egészség életmódról és annak megőrzésének fontosságáról is.
Testmozgás
Szerencsénkre a Fagyi Napjához az iskolánál található fagyizó is csatlakozott, így a félárú fagyit nem hagyhattuk ki mi sem. De a jól megérdemelt fagyinkat le is mozogtuk. Reggelente a kedvenc Boldogság dalainkat hallgattuk és tetszőlegesen táncoltunk rá. Szépen lassan eggyé vált a koreográfia is. Evvel közben már a kihívás napi táncunkat alapoztuk meg, mely nem csak a többi osztálynak volt meglepetés, hanem magának a csoportunknak is. A végéről nem hiányozhatott a „Kacsatánc” sem. Ha már mozgás és sport, akkor a településünket is érintett Tour de Hongrie-t is megnéztük. Természetesen a madarak és fák napi alkotások sem maradhattak ki. Mely során a madármentésről is beszélgettünk.
A mindennapi mozgásba beépítettem a Boldogságóra havi témáját.
Ráhangolás: Beszélgetés: Miért szeretek mozogni, mozgásos/verseny játékokat játszani, sportolni? Miért fontos a mozgás?
Téma kifejtés: Kitalált interaktív mese a Lusta kisfiúról. Véleménybőrze: a kisfiú helyes/helytelen visekedéséről, mi mit tennénk másképp! Hogyan? Mutassuk meg!
Játék: Tükörjáték: kitalált sport bemutatása mutogatással. A csoport felismeri és bemutatják egyéni mozgással.
Új mondókával ismerkedünk: Egy, kettő, három, négy,
nézd a kezem égig ér!….
-mutogattással egybekötjük
Levezetés: Boldogság tánc: bemutatott koreográfia utánzása.
A T E S T M O Z G Á S
1. A foglalkozást kezdő relaxáció: Az én hangom…
2. A foglalkozást kezdő éneklés: Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie…
3. A téma bevezetése: Egy kettő három….. mondóka mondása és a hozzá tartozó mozgások végzése. Mf. 64. és 65. oldalán lévő feladat megoldása ( tornázó cicák, és ugróköteles nyuszi)
4. A téma feldolgozása mesével: Kerek erdő kalandra hív téged…..
Mese: A nyúl meg a sün
A mese szereplőink kiszínezése, ki melyiket választja, melyik volt a kedvence.
Játék: Tűz, víz, repülő….
5. A foglalkozás lezárása: A testmozgás jelének kiszínezése majd felragasztása a 9. lépcsőfokra.
6. A foglalkozást lezáró éneklés: Bagdi Bella: Ugrálj, ugrálj fel, fel…..
7. A téma továbbadása: Gyereknapon az akadálypálya teljesítése a családdal
Reflexió: Ma a tornaterembe mentünk ki hogy bőven legyen hely a mozgásra. A relaxáció és az ének után elmondtuk a mondókát és végeztük hozzá a gyakorlatokat. Mivel nagyon tetszett a gyerekeknek többször is elvégeztük a gyakorlatsort. Örömmel oldották meg a két témához tartozó feladatot, s a nyuszis feladatból már át tudtam vezetni a figyelmet a mesére aminek az egyik szereplője szintén egy nyúl volt. A tanulságos mese után amit a gyerekek érdeklődéssel hallgattak végig kiszínezhették a kedvenc szereplőjüket. Ezután egy jó kis mozgásos játékot játszottunk a tűz, víz, repülőt amit a gyerekek nagyon élveztek. Majd kiszíneztük a testmozgás jelét és felragasztottuk a 9. lépcsőfokra. Egy jó kis énekkel és tánccal zártuk a mai foglalkozást amin mindenki nagyon jól érezte magát.
Májusi alkalmunk igazán különleges volt. Több részből állt. Természetesen a szokott módon a Süni csoportnak tartottam Boldogságórát Dórával együtt.
Szokott módon Dórával érkeztem és köszöntöttük egymást. Ezután zenével kísért relaxáció következett, Napimádással folytattuk és a „Totyog a liba…” gyakorlattal. A lusta király című mesével folytattuk és sokat beszélgettünk erről a történetről. Megbeszéltük, hogy mennyire fontos a testünk edzése, mert felszabadító erővel hat ránk. Miután minden átbeszéltünk, következhetett a levezető relaxációval, zenével kísértük a megpihenésünket.
Ebben az évben, az egész intézményünkkel csatlakoztunk a Kihívás napjához. Ennek keretében bölcsis csoportunk is, és óvodánk három csoportja együtt egy időben végzett testmozgást háromszor 15 percet. Csináltunk „Bölcsis Toporgást”, zenés tornát, valamint mi voltunk a „Menő Manók”, amikor a falunkban túráztunk. Ez utóbbi persze 15 percnél hosszabb is volt.
Harmadik részben pedig megrendezésre került szokott Családi napunk, ahol mókás ügyességi és mozgásos feladatokban versenyezhettek a családok. Nagyon sokat nevettünk!
A testmozgás témát dolgoztuk fel, amely során sokat mozogtunk.
A titkos karmester játék után a youtube videóra (Active Literacy – SPAG – Brain Breaks for Kids) mozogtak a gyerekek. Majd mozgással kapcsolatos színezőt kaptak.
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Ez a tanév vége egy kicsit másként alakult tartós betegségem miatt. A foglalkozásokat kollégáim tartották meg helyettem.
Feldolgozták a mesét, beszéltek arról hogy teheti mindenki szebbé otthoni kertjék, erkélyét.
Megünnepelték a Nemzetközi Csirketánc Napot egy szuper hangulatú kacsatánccal. Beszéltek az egészséges táplálkozásról, valamint az egészséges életmódról.
Gyermeknap alkalmából pedig gyönyörű színezők készültek.
Szent Imre Katolikus Általános Iskola Mórahalom
Kihívások
Olyan könnyen mondjuk mi és a ránk bízott apróságok is, hogy elfáradtam.
Minden nekiindulásban erősek a motivációk. Szeretnénk jól csinálni azt, a feladatot, amit elkezdtünk. Nem sikerül egyformán, és ilyenkor a közösségekben előjönnek a bántások. Valahogy ezután már nem tudjuk a feladatunkat olyan erősen magunk előtt tartani.
A kisgyerekek bátrabbak. Tanulhatunk is tőlük, ha jól motiváljuk őket.
A játékos mozgási feladatoknál olyan párok dolgoztak együtt, akik kiegészítették egymást valamiben. Gyorsan felismerték a kicsik, hogy mi az amit átadhat, mi az ami a sajátja egy egy kihívásban.
A játékos feladatok váltak elsődlegessé számukra, és nem a verseny.
Kihívás, ennek az örömnek a felfedezése volt a május hónapban
A szívmanó kártyajátékkal indítottuk az órát, ami a ráhangolódát szolgálta, majd meghallgattuk Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című dalát, ami után nagyon jókedvűen folytatódott a mindig várva várt boldogságóra. Felolvastam a lusta királyról szóló mesét, dramatizálással feldolgoztuk. Ezt követően a munkafüzet feladatait oldották meg a gyerekek.
Beszéltünk a mozgás fontosságáról, mindenki felsorolta kedvenc mozgásos játékát, majd az óra végét mozgással, tánccal zártuk. Újra meghallgattuk az óra eleji dalt.
Ebben a hónapban több napról is megemlékeztünk például a Madarak és fák napjáról, a Méhek világnapjáról és a gyereknapról.
Az iskolai gyermeknapon több mozgásos programon is részt vehettek a tanulók, majd másnap csoportmunkában különböző sportokat kellett a tanulóknak lerajzolniuk.