” A sport nem csak testnevelés, hanem a léleknek is az egyik legerőteljesebb nevelőeszköze.”
Testmozgás
1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Boldogságmondóka közös elmondása
3.”Repül a madár,szárnyalva száll,mert szabadmadár” relaxációs gyakorlat
4.Jól èrzem magam boogie
5.Mozgás a teremben
A gyerekek kiszínezték a bátorság nyilait, majd mindenki elhelyezte az óriás lapon ahhoz a felirathoz, amelyet nem szeretne átélni, amelytől szeretne távol maradni.
Sok-sok mozgásos játékot próbáltak ki a gyerekek egy kirándulás során. Volt futás, ugrás, célbadobás, versenyek. Nagyon élvezték.
Beszélgettünk a kedvenc sportokról is, hiszen az osztályban van, aki focizik, mások görkorcsolyáznak, úsznak, balettoznak, stb.
Másik napon pedig a közeli erdei parkban tartottunk mozgásközpontú délutánt. Különböző fogó- és népi játékokat terveztem, a szülők is ott voltak.
Alsós sportversenyt is rendeztünk az egészséges életmóddal összehangolva.
Testmozgás
Milyen előnyökkel jár a rendszeres testmozgás? – beszélgetés. Testhez álló témakör. Sokan sportolnak, rendszeresen fociznak, röplabdáznak.
A gyerekek számára nélkülözhetetlen a mozgás, szabad levegőn tartózkodás! A sok mozgás elősegíti érzékelésük, észlelésük fejlődését, valamint tapasztalatokat szerezhetnek. Szeretünk nagyokat kirándulni a közeli Békás-tóhoz. Kirándulásunkat megelőző napon, meghallgathatták „A lusta király” meséjét, majd beszélgettünk arról, hogy mit tehetünk azért hogy egészségesebbek legyünk. Játszottunk Tűz, Víz, Repülőt, Tükörjátékot amit nagyon élveztek a gyerekek.
Az órát kérdezek-felelsz bemelegítéssel kezdtük. Ki mit sportol?- kérdésre kerestük a válaszokat.
A sport jótékony hatásait a táblán rögzítettük. Megállapítottuk, hogy nemcsak az egészségünk megőrzésében, hanem a tanulási képességeink fejlesztésében és a helyes szabadidő eltöltésében is fontos szerepet játszik.
Kisfilmet néztünk a paralimpiáról, majd az óra végéig kötetlen beszélgetésben megosztottuk egymással a gondolatainkat.
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 2. c osztályában a gyerekek imádják a sportokat. Rajzban mutatták be a kedvenc sportágakat amelyeken részt vesznek, vagy amit szeretnének kipróbálni.
Május a vidám események hónapja volt. Sok örömteli percet töltöttünk együtt az iskolai és osztályprogramokon. Szinte mindegyikhez kapcsolódott játékos mozgás, zene, tánc. Ebben a hónapban a Boldogságóráinkat ezeken a napokon tartottuk meg, tevékenységünket ezekhez a programokhoz kötöttük.
A város zeneiskolájába kaptunk meghívást, ahol a zene adta felszabadultságot élvezhettük. Hangszerekkel ismerkedtünk, melyeket egy-egy zenerészlet erejéig a zeneiskolás pedagógusok és tanítványaik szólaltattak meg.
Meghatározó élményt nyújtott a városi művelődési központban az Alma együttes koncertje. A fergeteges hangulatot az együttes mókás előadása, a ritmus, a zenéhez kapcsolódó mozgás, a vidám dallamok, a vicces dalszövegek biztosították.
Egész napra szóló örömet biztosítottak az iskolai gyermeknap programjai is. Már reggel kezdetét vette a jó hangulat, a napot közös énekléssel, táncolva nyitottuk meg. Később csapatépítő, játékos ügyességi feladatok, kézműves foglalkozások, táncbemutató szórakoztatta a gyerekeket. Ez alkalomból kolléganőmmel egy csodaszép, az osztályunk összetartozását kifejező csapat-plakátot is készítettek a gyerekek.
A Tánc Világnapja alkalmából rendezett Tánckarneválra is kilátogattunk az iskolánk előtt álló térre. Csatlakoztunk a Boldogságórás program „Kihívás napjához”, teljesítettük a feladatot, mikor a téren énekelve táncolt együtt az osztályunk.
A hónap nevezetes napjai közül a Madarak fák napját ünnepeltük meg oly módon, hogy az olvasókönyvünk madarakról, fákról, erdő életéről szóló olvasmányai közül szemelgettünk.
A sok program mellett a hónapban csak egy Boldogságórára volt időnk, amikor a témához kapcsolódóan a testmozgás fontosságáról, az egészségünk védelméről esett szó. Kiemeltük az érzékszervek védelmét is, ehhez kapcsolódó játékokat játszottunk. Ez alkalommal sem maradt el a mozgás, összekapcsolva a zenével. „Ha táncolsz, élsz…ha élsz, táncolsz.”
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A téma különösen közel áll az elsős gyerekek mindennapjaihoz. A játékos, mozgásos feladatokon keresztül ezen az órán is megtapasztalhatták, hogy a mozgás örömforrás, nem csupán kötelező tevékenység. A gyerekek aktívak voltak, felszabadultan mozogtak, sokat nevettek, különösen az állatutánzós játékban. Az óra hatékony volt azért is, mert erősödött a gyerekekben a közösségi élmény, aminek tanév elején prioritása van.