A testmozgás jegyében beszélgettünk arról, hogy mit tehetünk azért, hogy egészségesebben éljünk. Milyen sportolási formákat ismernek, mit kell enni, hogy egészségesek maradjunk, mire kell figyelnünk. Nagy mozgásigényű csoportom van, szeretnek mozogni. Ezért állomásokon teljesítendő mozgásos játékokat szerveztem nekik. Volt Dobókockás játék, Tűz, víz repülő, Vigyázz a várra, Lufi játék. Miután minden állomáson jól teljesítettek az volt az ajándék, hogy másnap elsétáltunk az óvodánktól messzebb lévő Petőfi parkba, ahol a játszótéren egy délelőttöt tölthettek el. Jól kifáradva tértünk vissza az óvodánkba és az ebéd után elfogyasztották az otthonról hozott gyümölcsöket. Minden héten szervezünk gyümölcsnapot a csoportunkban, amikor is az otthonról hozott gyümölcsöket közösen eszik meg a gyerekek. Ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy minél többfélét megismerjenek, megkóstoljanak a gyerekek. Nagyon mozgalmas, aktív hetet zárhattunk le.
Testmozgás
Erzsébethelyi Általános Iskola
Ebben a hónapban beszélgettünk a sportok fontosságáról, és készítettünk kedvenc sportjainkhoz emblémát, jellemző képet. Ezután újragondolt, átformált, kreatív ugróiskola terveinket is mellé tettük. Majd az udvaron próbáltuk ki, milyen új ugrásokkal lehetne gazdagítani a játékot.
Május hónapban sokoldalúan dolgoztuk fel a hónap témáját. Hogy érezzék a tanulók, szükséges tenniük az egészségük érdekében, a hónapot állapotfelmérő tesztek kitöltésével kezdtük. Videókat tekintettünk meg, ismeretterjesztő szövegeket dolgoztunk fel a helyes táplálkozásról, a testmozgás fontosságáról. Több plakátot is alkottunk, a táplálkozási piramisunk és dohányzás ellenes plakátunk is csoport munkában készült. Lelki megújulásunkat, feltöltődést jelentettek az aktív relaxációs gyakorlatok és a Pozitivity társasjátékozás.
A csoport tagjaival az elméleti hátteret megbeszéltük.
A testmozgás fontosságáról is beszéltünk. A stresszkezelési technikákat részletesen megvitattuk, példákat is mondtak rá a gyerekek, hogy ők melyiket miért szokták választani.
Szituációs gyakorlatokat játszottunk, ezt sosem lehet kihagyni!
Ezután megnéztük a korcsoportnak megfelelő videót, és a rajzhoz felkészültünk.
A tablót ezután készítették el a gyerekek.
A csoport tagjaival az elméleti hátteret megbeszéltük.
A testmozgás fontosságáról is beszéltünk. A stresszkezelési technikákat részletesen megvitattuk, példákat is mondtak rá a gyerekek, hogy ők melyiket miért szokták választani.
Szituációs gyakorlatokat játszottunk, ezt sosem lehet kihagyni!
Ezután megnéztük a korcsoportnak megfelelő videót, és a rajzhoz felkészültünk.
A tablót ezután készítették el a gyerekek.
A csoport tagjaival az elméleti hátteret megbeszéltük.
A testmozgás fontosságáról is beszéltünk. A stresszkezelési technikákat részletesen megvitattuk, példákat is mondtak rá a gyerekek, hogy ők melyiket miért szokták választani.
Szituációs gyakorlatokat játszottunk, ezt sosem lehet kihagyni!
Ezután megnéztük a korcsoportnak megfelelő videót, és a rajzhoz felkészültünk.
A tablót ezután készítették el a gyerekek.
A csoport tagjaival az elméleti hátteret megbeszéltük.
A testmozgás fontosságáról is beszéltünk. A stresszkezelési technikákat részletesen megvitattuk, példákat is mondtak rá a gyerekek, hogy ők melyiket miért szokták választani.
Szituációs gyakorlatokat játszottunk, ezt sosem lehet kihagyni!
Ezután megnéztük a korcsoportnak megfelelő videót, és a rajzhoz felkészültünk.
A tablót ezután készítették el a gyerekek.
A csoport tagjaival az elméleti hátteret megbeszéltük.
A testmozgás fontosságáról is beszéltünk. A stresszkezelési technikákat részletesen megvitattuk, példákat is mondtak rá a gyerekek, hogy ők melyiket miért szokták választani.
Szituációs gyakorlatokat játszottunk, ezt sosem lehet kihagyni!
Ezután megnéztük a korcsoportnak megfelelő videót, és a rajzhoz felkészültünk.
A tablót ezután készítették el a gyerekek.
Ennek a hónapnak a témája a testmozgás volt. Igyekeztünk egy olyan ügyességi akadálypályát létrehozni, mely egy társasjátékként működik. Örömteli perceket éltünk át, jót sportoltunk, közben jól szórakoztunk!
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezetének (WHO) kezdeményezésére 1988 óta május 31. a Dohányzásmentes Világnap. A boldogságóra keretein belül csatlakozunk a program fő gondolatához, így hívjuk fel a figyelmet a dohányzás veszélyeire. A számok aggasztóak: A dohányzás világszerte évente 6 millió ember halálát okozza, közülük mintegy 600 ezren a passzív dohányzás áldozatai. A dohánytermékből néhány még mindig illegálisan kerül forgalomba, ez azt jelenti, hogy egészségügyi következményei vannak a fiatalok számára. A gyerekeknek azt is elmondtam, hogy kamaszkorban a kortárscsoport véleménye fontosabb mint a felnőtteké, ezért veszélyes igyekezni megfelelni másoknak és azért rágyújtani, mert része akarok lenni egy közösségnek.
Előzetesen azt a feladatot adtam, hogy járjanak utána a családból hányan dohányoznak és olvassanak az Interneten, milyen káros következményei vannak ennek a rossz szokásnak. Az órára én is összegyűjtöttem néhány tudományos hátterű információt:
„Az égő cigarettában közel 4000 vegyület keletkezik. A legismertebb a szénmonoxid, ami csökkenti az egyes szövetek oxigénellátottságát, így növelve az érelváltozások, a vérrögképződés, a szívinfarktus és stroke kockázatát. A dohányzás 43 rákkeltő anyagot tartalmaz, vagyis minden elszívott szállal nagymértékben növeljük a rákos sejtek megjelenésének veszélyét.”
„A daganatos megbetegedések mellett a dohányzás a COPD, asztma, érelmeszesedés, cukorbetegség, immungyengeség és látászavarok kialakulásának kockázatát is növeli.”
Forrás: https://www.tudokozpont.hu/hirek/majus-31-dohanyzasmentes-vilagnap
A nikotin függőség nagyon erős, ezért jó segítséget hívni: orvos, segítő csoport vagy a nikotin tapaszok használata.
Interjút készítettünk egy olyan ismerőssel, akinek sikerült leszokni. A kérdéseket a gyerekek írásban állították össze, amelyet eljuttattunk hozzá.
Ebből kiemelném: „Már a szüleim is dohányoztak.” „Középiskolásként szívtam el az első cigit a kollégiumban.” „Szinte észre sem vettem, hogy erős dohányos lettem.” „Próbáltam csökkenteni az adagot, de teljesen soha nem sikerült lemondani.” „Még a pipát is kipróbáltam.” „ Nagybátyám meghalt gégerákban, ez volt a fordulópont.” „Két fő részből állt a leszokás: A nikotin és a szertartás hiánya.” „A tapaszok segítettek, de sokáig nem tudtam mivel kössem le magam.” –A gyerekeknek érdekes volt egy valódi történet megismerése.
Plakátokat készítettünk, melyeket kifüggesztettünk iskolánkban figyelemfelhívó szándékkal.
Az óra során kiderült, hogy több tanuló családjában Elf bar elektromos cigarettát is szívnak és hogy több környékbeli iskolában már megjelent, így felhívtam a figyelmet erre a veszélyre is.
A gyerekek örömmel játszanak, sportolnak szünetekben és a szabadidőben: röplabdáznak, fociznak, kidobóst játszanak legtöbbször. Legyen minden napunk egészséges!
„Az egészség nem cél, hanem életmód!”