A májusi témánk a testmozgás, az egészséges életmód .A testmozgás, amely az egészséges életmód kulcsfontosságú záloga pozitívan befolyásolja a hangulatunkat, boldogságszintünket .
A gyerekekhez ez a téma nagyon közel áll,lelkesek voltak a beszélgetések alatt .Sokféle oldalról közelítettük meg a sportolást.
Első lépésben a mesehősök olimpiáját terveztük meg. A gyerekek csoportokban mesehősöket neveztek be az olimpia különböző sportágaira .Igazán kreatív munkák születtek:ezek szerint sportol Hamupipőke ,Vuk, Karak ,Tapsifüles ,Süsü ,Babóca is .
A következő megközelítés,amiben a gyerekek kedvenc sportolójukról készítettek tablót .Bemutatták a választott sportolót,sportágat is.Akár példaképeink is lehetnek a sportolók -fogalmaztuk meg közösen.
Páros munkában szavak nélkül ,mutogatással kellett bemutatni egy-egy sportágat,majd a többieknek pedig kitalálni .
A diákjaim közül többen is rendszeresen sportolnak .Ezek a gyerekek beszámoltak sportsikereikről ,a sporttal kapcsolatos örömökről,tapasztalatokról.
Remélem tanítványaim kedvet kaptak a sportolásra,rendszeres testmozgásra!
Testmozgás
A gyerekek nagyon szeretnek mozogni, a tánc különösen fontos szerepet tölt be mindennapjainkban, ezért nagyon örültünk ennek a megoldási lehetőségnek. Be happy tánc.
Rimóci Szent István Általános Iskola
A gyerekek lerajzolták kedvenc sportágaikatn, majd azokat a sportokat, amiket a jövőben szeretnének kipróbálni.
Meghallgattuk Bagdi Bella- Jól érzem magam Boogie című számát.
Megbeszéltük, hogy mit jelent a testmozgás, milyen sportolási formát ismerünk.
Elolvastam a lusta király című mesét, megbeszéltük a történetet.
Tűz víz repülőt és Lufi a levegőbent játszottunk. 🙂
Lezárásként újból meghallgattuk Bagdi Bella -Jól érzem magam Boogie című számát.
Fontos, hogy tudatosan próbáljuk levezetni a szervezetet ért stresszt. A mozgás az egyik legjobb formája a stressz levezetésének. Jó hatással van a testi, lelki és szellemi egészségre is. A beszélgetőkörben mindenki beszámolt kedvenc mozgásformájáról.
A testmozgás témáját először a „Gólyák” című mondókás játékkal kezdtük el. A varázsmondóka által gólyák lettek, kipróbáltuk milyen lehet felröppenni, mit látnak a gólyák fentről. Mikor megpihentünk a tóparton, leültünk. Meghallgatták a „Mese a piros kalapos békákról” szóló mesét. Miután véget ért a mese, kipróbáltuk, hogy a gólyák hogyan tudnak féllábon állni. Egy mondóka segítségével végeztük el az egyensúly gyakorlatot. A gyermekek legkedvesebb játéka lett a „Jön a gólya”. A mondókát ismételgetve együtt megtanultuk, kérésükre többször is eljátszottuk, úgy hogy mindenki lehessen gólya. A játékot a „Kalapos fogóval” folytattuk, nagyon élvezték. Az ügyességi játékhoz közeledve, még egy fogójátékot játszottunk, mely neve : ” Hogyan keljünk át a folyón, Matróz bácsi?” nagyon szerették a gyerekek, és a játékot követően nagyon várták a következőt. Ez a játék a papírguriga volt. A gyerekek közül néhányan felsorakoztak a szőnyeghez. Rajtra elkezdték feltekerni a gólyának a vízből kihalászott halacskákat, egyéb állatokat. Az volt a győztes aki a leghamarabb feltudta tekerni. A játékot a gyermekek élvezték, szívesen játszották.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Az óra elejét beszélgetéssel kezdtük. Mindenki elmesélte, mi a kedvenc mozgástevékenysége. Megegyeztünk abban, hogy a mozgás nagyon fontos mindenki számára.
Majd az „Adok egy mozdulatot, adj hozzá te is!” nevű játékkal folytattuk.
Ezt követően egy élő társasjátékot játszottunk. A gyerekek maguk készítették az udvaron a társasjáték mezőit, melyek izgalmas feladatokat rejtettek. Nagyon élvezték/élveztük! Olyannyira, hogy a héten több alkalommal is el kellett még játszani. Ez a boldogság!
Az óra végén meghallgattuk a hónap dalát, és még volt erejük táncolni rá.
Hálás vagyok ezért az órákért!
A testmozgásé a főszerep, nemcsak a boldogságóra keretében! Ebben a hónapban iskolánk is kiemelten figyel az egészséges életmódon belül, a testmozgás fontosságára! Az óra elején megbeszéltük a sport a mozgás fontosságát. Az elméletet egy kis tánccal zártuk, majd az iskola udvarán folytattuk….
Mivel a gyerekeknek nagyon nagy mozgásigényük van, nem volt nehéz motiválni őket, nagy élvezettel csinálták a feladatokat! Jó hangulatban telt az óra!
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
Ebben a hónapban a testmozgás volt soron. A mozgás a gyerekek számára nélkülözhetetlen. Ebben a hónapban ezt a témát közelítjük meg. A két fő pillér a mozgás és a táplálkozás lesz, ebből is az elsőre fektetünk majd nagyobb hangsúlyt. A foglalkozás megkezdését Bagdy Emőke relaxációkkal kezdtük. Aztán megtanultuk a hónap dalát. A téma feldolgozására elmeséltem a gyerekeknek A lusta király című verset. A mese befejeztével a meséhez színezhető illusztrációval foglalkoztunk. Közben megbeszéltük, hogy mi történt a mesében, mire jó a mozgás. A foglalkozást egy kis mozgással zártuk le.
A májusi személyiségfejlesztést egy komplex, testmozgást is tartalmazó tematikus nappal koronáztuk meg. Tanulóinknak a legnagyobb örömet az jelentette, hogy szüleikkel együtt játszottak, sportoltak, piknikeztek. Az osztály tanulói és szüleik csapatokat alkottak és állomásról állomásra haladva birkóztak meg a szellemi és testi kihívást is jelentő feladatokkal. Megtapasztalták a segítségadás örömét, szükség volt az elfogadásra, buzdításra, a siker és a kudarc elviselésére, a merészségre, bátorságra. A szülőkkel együtt tipegőkkel mentek keresztül a mocsáron, madárszülők ehető hernyót gyűjtöttek a fiókáknak (ingafutás). Más állomásokon burgonyahajító verseny, kosárban cipelés, Föld, Víz, Levegő labdajáték, nyelvtörő, régies szavak gyűjteménye tette őket próbára. Örömteli, mozgalmas napot töltöttünk együtt.