Minigolf 4.osztály
Testmozgás
A foglalkozást a Hervad a virágom, éled a virágom relaxációs gyakorlattal kezdtük.
Majd azok a gyerekek, akik foci meccsen voltak beszámoltak az ott történtekről.
Ez után átbeszéltük, hogy az úszás oktatáson mit szoktak csinálni, hiszen nem minden kisgyerek jár úszni.
Végül megkérdeztem, hogy kik azok, akik járnak valami féle sportra.
Év vége felé közeledve átbeszéltük és képek segítségével felelevenítettük, hogy hol és hogyan mozogott a csoportunk egyszerre.
Egy kicsit megmozgattuk magunkat a Jól érzem magam boogira.
Elmeséltem nekik A lusta király meséjét.
Majd képek segítségével felelevenítettük, hogy hol és mit mozgott a csoportunk az év folyamán.
A képek segítségével
Dátum: 2022.05.30
Korosztály: 3-6 évesek
Boldogságóra
A Boldogságórát relaxációs gyakorlatokkal kezdjük az óvoda udvarán, kör alakzatban ” Tüdőtakarítás”, „Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj…” .
A gyerekeknek különböző akadálypályákat kellett leküzdeniük az udvaron párokban, illetve individuálisan is. Megtapasztalták a segítségadás örömét, szükség volt az elfogadásra, buzdításra, a siker és a kudarc elviselésére, bátorságra. Nagyon élvezték a gyerekek, jókat nevettek. Bagdi Bella: Jól érzem magam címü dalára táncoltak, buliztak. A hangulat fantasztikus volt. Jutott idő a nyugodtabb, pihentetőbb játékokra is mint például a homokban való játszás, csúzdázás, hintázás.
Az aktivitás végén a jutalom sem maradt el, ami nagyon finom, zamatos, édes dinnye volt. Remek hangulatban telt a délután.
A gyermekek élvezettel hallgatták a „Mese a piros kalapos békákról” című mesét, majd az dvaron eljátszották. Nagyon tetszett nekik, amikor a versikével gólyává varázsoltuk őket, később versenyeztek, ki tud tovább egy lábon egyensúlyozni. A „Testmozgás” hónapjához igazodva, vidáman viháncoltak az ugrálóvárban.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalapart EGYMI és Kollégium
Középsúlyosan értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Sziklaforrás csoport
Szabadtéri társasjáték
A vonzó idő, még hangulatosabbá tette a kinti játékot. A társas játék egyik része osztályok csapatai között zajlott, különböző futós, guggolós, ugrálós, kikerülgetős, egyensúlyozós ügyességi feladatokkal. Volt komoly együttműködés, versengés és végül ajándék.
Egy másik órán a szabadtéri játékokat egymás között, szabadon játszották a gyerekek. Az év vége felé már vágynak a szabadba, a napsütés vonzza őket. Így az óra hangulatához nem is volt szükség különösebb motivációra.
A Szivárvány csoportunkban nagyon fontosnak tartjuk a különböző mozgásformák gyakorlását. Szabadidőben szívesen, magunk örömére “bulis zenére”, táncolunk gyermek néptáncot és játszunk mozgásos szabályjátékot. A csoportszobában esős napokon szívesen építünk akadálypályát, ezáltal is teret adunk az egészséges versengésnek. Tapasztalatunk szerint erősödnek akarati tulajdonságaik, kudarctűrő képességük fejlődik. A szabad mozgásban mivel a gyermekeket örömmel tölti el, a magányosabb, félénkebb gyerekek is feloldódnak, bátrabbak lesznek, valamint erősödnek társas kapcsolataik. A nagycsoportosokkal az óvodánk Bozsik Ovifoci programjában aktívan részt veszünk. Az Oviolimpiákon is szívesen versenyzünk más óvodás csapatokkal. Az árnyas játszóudvarunkon nemrég került átadásra egy komplex játszóvár, ahol minden lehetőséget megadhatunk a gyerekek testi fejlődéséhez, fizikai állapotának erősítéséhez. Az óvodankban szakképzett óvodapedagógus irányításával Ovitorna tehetséggondozó foglalkozáson vehetnek részt a gyermekek.
Téma: Testmozgás
Az óra cél- és feladatrendszere: pozitív önértékelés
önbizalom növelése
egészséges életvitelre nevelés
Tantárgyi koncentráció: testnevelés, ének-zene, rap, történelem
Az órát tartja: Borbás Lászlóné
Helyszín: Tunyogmatolcsi Petőfi Sándor Általános Iskola
Dátum: 2022.05.27.
I. Az órai légkör megteremtése (5’)
– Relaxáció: Közös légzés (tkv.:39.o.)
– Közös ének: Ha jó a kedved…
II. A téma bevezetése (10’)
– Idézetek értelmezése (tkv.: 238-239.o.)
– Ki mit, miért, mióta,… sportol?
III. A téma feldolgozása (25’)
– Történet dramatizálása (csoport munka)
– Milyen előnnyel jár a testmozgás? (vélemények szótüske)
– Híres magyar sportolók (ism. gyűjtése)
– Edzésterv (Hogyan kell elkészíteni?)
IV. Házi feladat(3’)
– Edzésterv készítése
V. Az órai munka értékelés (2’)
– Ön- és csoportos értékelések
Az örömmel végzett testmozgás hatására az agyban olyan kémiai anyagok szabadulnak fel, amelyek szükségesek az önmagunkkal való megelégedettség érzéséhez, a helyes önértékeléshez. Ezen kívül egy erős örömélményt adnak, ami arra ösztönzi az egyént, hogy időről időre megismételje a cselekvést.
Gyermeknap és tavaszi túra, nagyon élvezték a gyerekek.
A májusi témánk a testmozgás, az egészséges életmód .A testmozgás, amely az egészséges életmód kulcsfontosságú záloga pozitívan befolyásolja a hangulatunkat, boldogságszintünket .
A gyerekekhez ez a téma nagyon közel áll,lelkesek voltak a beszélgetések alatt .Sokféle oldalról közelítettük meg a sportolást.
Első lépésben a mesehősök olimpiáját terveztük meg. A gyerekek csoportokban mesehősöket neveztek be az olimpia különböző sportágaira .Igazán kreatív munkák születtek:ezek szerint sportol Hamupipőke ,Vuk, Karak ,Tapsifüles ,Süsü ,Babóca is .
A következő megközelítés,amiben a gyerekek kedvenc sportolójukról készítettek tablót .Bemutatták a választott sportolót,sportágat is.Akár példaképeink is lehetnek a sportolók -fogalmaztuk meg közösen.
Páros munkában szavak nélkül ,mutogatással kellett bemutatni egy-egy sportágat,majd a többieknek pedig kitalálni .
A diákjaim közül többen is rendszeresen sportolnak .Ezek a gyerekek beszámoltak sportsikereikről ,a sporttal kapcsolatos örömökről,tapasztalatokról.
Remélem tanítványaim kedvet kaptak a sportolásra,rendszeres testmozgásra!
A májusi témánk a testmozgás, az egészséges életmód .A testmozgás, amely az egészséges életmód kulcsfontosságú záloga pozitívan befolyásolja a hangulatunkat, boldogságszintünket .
A gyerekekhez ez a téma nagyon közel áll,lelkesek voltak a beszélgetések alatt .Sokféle oldalról közelítettük meg a sportolást.
Első lépésben a mesehősök olimpiáját terveztük meg. A gyerekek csoportokban mesehősöket neveztek be az olimpia különböző sportágaira .Igazán kreatív munkák születtek:ezek szerint sportol Hamupipőke ,Vuk, Karak ,Tapsifüles ,Süsü ,Babóca is .
A következő megközelítés,amiben a gyerekek kedvenc sportolójukról készítettek tablót .Bemutatták a választott sportolót,sportágat is.Akár példaképeink is lehetnek a sportolók -fogalmaztuk meg közösen.
Páros munkában szavak nélkül ,mutogatással kellett bemutatni egy-egy sportágat,majd a többieknek pedig kitalálni .
A diákjaim közül többen is rendszeresen sportolnak .Ezek a gyerekek beszámoltak sportsikereikről ,a sporttal kapcsolatos örömökről,tapasztalatokról.
Remélem tanítványaim kedvet kaptak a sportolásra,rendszeres testmozgásra!