A májusi hónap témája nagyon közel áll a Napsugár csoport gyerkőceihez mert nagyon szeretnek mozogni, tornázni, táncolni.Minden napunkat tornával indítjuk s ezt mondókázással kapcsoljuk össze.Az igazi nagy boldogság az amikor jó időben kint lehetünk az udvaron, ilyenkor aztán felhőtlen a mozgás, a játék.
A reggeli torna után táncba indultunk Bagdi Balla: Jól érzem magam boogie dalára, majd célbadobással folytattuk.Vendégünk is érkezett Plutó kutya akit nagy örömmel fogadtunk és természetesen őt is táncba vittük.
Pihenésképpen meghallgattuk A lusta király című mesét, majd eltáncoltuk a Gryllus Vilmos: Pörög a forog szoknya táncát.
A boldogságóra végén a gyerekek megköszönték testrészeiknek, hogy segítették őket a mozgásban és azt is elmondták, hogy nagyon hálásak ezért nekik.
Majd befejezésként kiszíneztük a testmozgás jelét.A tevékenység végén
Testmozgás
Ebben a hónapban megrendeztük a Kutyus csoport olimpiai játékait. A játékokat Marék Veronika: Boribon a bajnok című meséjével vezettem be a gyerekeknek. Megbeszéltük, hogy Boribon miként nyerhette meg az érmet, miért kapta a díjat és mi milyen versenyszámokban mérhetnénk össze az erőnket. Ezután az udvarra mentünk és kezdődhetett a játék; a versenyszámok között szerepelt a versenyfutás, a színes feladatok, akadálypálya, kislabdadobás, maratoni óvodakert futás és a távolugrás is. A gyerekek nagy lendülettel és hihetetlen lelkesedéssel vetették bele magukat a feladatokba. Egymást segítve teljesítették a versenyszámokat, ha valaki elbotlott, akkor felsegítették társaikat. A játékok végén mindenki elnyerte méltó jutalmát, amire minden gyermek nagyon büszke volt, boldogan mutatták, az első helyért járó aranyérmet.
Az olimpiánk után Boldog Dóra bemutatta nekünk a Boldogságvárunk új lakóját, Szikrát, a paripát, aki nagyon szeret mozogni, a futás és a magasugrás a kedvence.
A testmozgás ezzel még nem ért véget. A következő napokban megtanultuk közösen eltáncolni a Ram-sam-sam című dalra kitalált mozgássort, kipróbáltuk a gyerekjógát, a tornaszobában labdacsatáztunk, végül pihenés és levezetésképpen meditáltunk is.
Hónap végén a gyerekekkel részt vettünk az óvodában rendezett Kihívás napján is.
Nem csak mi szorgoskodtunk, hanem május 20-án a méhecskék világnapján megtanultuk, hogy ezek az apró rovarok milyen keményen dolgoznak azért, hogy mi az aranysárga mézhez juthassunk. A méhecskék tiszteletére készítettünk egy méhecskékkel teli méhkast, ami a csoportszobánkat díszített a hónap végéig, majd a hónap emlékének megőrzéséért minden méhecske 1-1 gyermek otthonába költözött.
„Ahhoz, hogy valaki teljességben éljen, állandóan mozgásban kell lennie, mert csak így különbözik minden egyes nap az előzőtől.”
Paulo Coelho
Májusi feladatok közül az én és a mozgást választottuk az osztályunkkal. Nagyon élvezték a gyerekek, hogy ide-oda állhattak aszerint, hogy éppen melyik mozgásfajtát kérdeztük tőlük. Itt is kiderült számunkra mennyire mozgékony kis gyerkőceink vannak:)))
Május hónapban végre megérkezett a jó idő is, így sok tevékenységet kinn az udvaron csináltunk ovisaink legnagyobb örömére. A „Kihívás Napján” volt talán az addigi legszebb időnk májusban, így minden ovis együtt tornázott az általuk választott zenékre
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Mozgással az egészségért
A mai boldogságórán az egészség és a mozgás fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel. Először közösen gondolkodtunk arról, hogy miért fontos az egészséges életmód, és milyen szerepet játszik ebben a rendszeres mozgás. A gyerekek meséltek arról, hogy ki milyen sportot űz szívesen, és milyen pozitív hatásokat éreznek magukon ettől – például jobb hangulat, nagyobb kitartás, erősebb izomzat vagy vékonyabb testalkat.
Ezután mindenki kitöltött egy kérdőívet, amelyben felmértük az étkezéssel kapcsolatos szokásaikat és céljaikat. A kérdőívek kiértékelése során kiderült, hogy kinek milyen az egészségszintje, ez alapján egyéni mozgáscélokat tűztünk ki, és minden gyerek kapott egy kis útmutatót, hogy milyen lépéseket tehet az egészsége érdekében.
A foglalkozás végén a gyerekek lerajzolták a kedvenc sportágukat – ezek a színes és kreatív rajzok most a faliújságot díszítik, így mindenki büszkén megmutathatja, hogy mi az, amit szívesen sportol.
A boldogságóra során a gyerekek nemcsak játékosan tanultak az egészség fontosságáról, hanem egymást is inspirálták, hogy a mozgás az életük szerves része legyen.
Első lépésként részt vettünk a Challenge Day – Kihívás Napja programban, amelynek keretében a gyerekekkel együtt egy színes és vidám kihívást teljesítettünk: kézenfogva körbejártuk az iskolát! A közös séta nemcsak a mozgás örömét adta, hanem erősítette az összetartozás érzését is. Jó hangulatban, mosolyogva haladtunk végig az iskola körül, és a gyerekek nagyon élvezték, hogy együtt, kéz a kézben teljesíthettük a kihívást!
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
A feladatok közül „Az életmentés természetes!”- akadálypálya feladatot választottuk. Egy akadálypályát választottunk 4 megállóval. Minden megállónál kaptak a gyerekek kérdést, ha arra helyesen válaszoltak, akkor mehettek tovább.
A testmozgás témát több foglalkozási órán dolgoztuk fel, és szinte felölte az egész hónapot. Az első órán „Medve vagyok és cammogok” relaxációs gyakorlattal kezdtünk. Ezután beszélgettünk a témáról, hogy miért fontos a testmozgás, ki milyen sportot szeret. Majd mindenki kapott egy olyan színezőt, amin az a sport képe szerepelt, amit ő a legjobban szeret. Színezés közben meghallgattuk a hónap dalát, egy-két hallgatás után már tudták a szövegét. Miután végeztek a színezéssel a gyerekek táncoltak a hónap dalára, mozgással követték a dal szövegét. Az első órát a „Villámlazítás” relaxációval zártuk.
A második órát mesehallgatással kezdtük. Nicholas Oldland: Vadvízi kaland című meséjét olvastam fel nekik. Ezután megbeszéltük a mese tanulságát. A gyerekek folytatták még a színezést, közben még hallgattuk a hónap dalát. Miután végeztek a színezéssel, kivágták a tablóra a figurákat. Mikor mindenki végzett, az egész osztály a dal szövegére táncolt, mozgott. Az órát „Nyújtó relaxációval” zártuk.
A hónap témájának feldolgozásához kollégák és az iskolai védőnő segítségét is igénybe vettem.
A gyerekeknek hetente egy testnevelés órán néptánc van. Ebben a hónapban néptáncbemutatót tartottunk. A gyerekek nagyon igényes, színvonalas műsort mutattak be a szülők, vendégek legnagyobb örömére.
A városunkban több játszótér van, jobbnál jobb játékokkal. Ebben a hónapban felkerestük az egyiket és ott is mozoghattak kedvükre.
Fontosnak tartottam azt is, hogy az eddig ismert testmozgáson túl olyanokkal is megismerkedjenek, amilyennel még nem találkoztak. Az egyik kollégám zumba órát tartott nekik, az iskolai védőnő pedig jóga órát. A gyerekek mindkét órán nagyon lelkesek voltak, tetszettek nekik az új mozgásformák.
Végül lezárásként megbeszéltük, hogy mi tetszett nekik legjobban a téma feldolgozása során. Milyen sportokat szeretnének még megismerni, kipróbálni, miért fontos a mozgás. Az utolsó foglalkozás végén mindenki elmondta a véleményét. A különböző foglalkozásokon készült fényképek, és a kedvenc sportról szóló színezőkből elkészítettük a közös tablót.
Az osztály napirendjébe be van építve, hogy minden nap van mozgásos órájuk a gyerekeknek.
Ennek a célja, hogy a mozgássérülésük fokának megfelelő fejlesztést kapjanak, valamint a minél önállóbb feladatmegoldás. Emellett még kiemelt cél a mozgás megszerettetése a gyerekekkel, ehhez a célhoz osztálykirándulás keretein belül különböző helyszíneket látogatunk meg és fedezzük fel őket tömegközlekedéssel és gyalog.
Májusi foglalkozásunkat a mese feldolgozásával kezdtük. Beszélgettünk többek között a mozgás fontosságáról, de megtanultuk azt is hogy többet ésszel mint erővel. Beszélgettünk a különböző sportágak szépségéről, kinek mi tetszik a legjobban, ki mit sportol. A gyermekek lerajzolták a teknőst és a sünit.
A tornateremben vicces mozgásos játékokat játszottunk, versenyeztünk, majd jogával zártuk a foglalkozást.