Meglepő céltudatossággal is találkozhattam az alkotások között. Volt aki a felnőttkori szakmáját álmodta meg, és olyan gyemek is volt, akinek legfőbb célja, hogy majd szerető családja legyen.
Célok kitűzése és elérése
Hátra nézek, előre lépek
Új év, új célok – szokták mondani. Most a nyolcadik osztályban a felvételi előtti időszakban megszaporodnak a fogadkozások, ígéretek. Bevezető beszélgetésünk a boldogságóra csapata által megfogalmazott 15 motiváló mondattal indult. Majd a segédanyagban található megkezdett mondatokat fejeztük be. Legtöbben már a szeptemberben kezdődő tanévvel kapcsolatban fogalmazták meg céljaikat, vágyaikat.
A célok kitűzése és elérése témában a Cecil és Cili mesét használtam a téma kibontásához. A feladat során a gyerekek lelkesen mesélték az otthoni útnak indító rítust, ahogyan a testvérekkel, szülőkkel búcsúznak egymástól. Többféle módot is bemutattak a gyerekek, van akinek kézfogás, van akinek ölelés a kialakult rítusa az elváláshoz. Egy dologban azonban mindannyian megegyeztek, a hosszabb időre aló elváláskor mindannyian hosszan megölelték egymást, azért, jobban emlékezzenek a pillanatra, nehogy elfelejtsék a testvérüket.
A célba dobás nagyon tetszett a gyerekeknek, bár sokat kell még gyakorolni, egyre ügyesebbek, kitartóbbak, nem csak ennél a játéknál, hanem más esetekben is, például a megalkotott akadálypályán is.
Nagyon nehéznek ítélték meg az „összenőttünk” játék során szerzett tapasztalatok alapján azt, amikor két ember együtt kell, hogy mozogjon, együtt koordinálva minden mozdulatát. Vicces helyzetek alakultak, nehéz, mégis mókás gyakorlat volt, mely észrevétlenül fejlesztette a gyermekek érzelmi intelligenciáját. A játék végén szavakba is öntötték, meg is fogalmazták az érzéseiket ezzel kapcsolatban.
Egy hetünk arról szólt, hogyan segítsük haza szegény eltévedt csillagtündérünket. Minden napra jutott feladat. Használtuk az eszünket, énekeltünk, akadályokat győztünk le, de végül elértük a célunk.
A stratégiai gondolkodás, a csapatmunka, a rugalmasság és az adaptabilitás. Ezek az elemek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a játékosok vagy a résztvevők sikeresen navigáljanak a kihívások között és elérjék a kitűzött célokat.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Nagycsoportosként már komolyabb célokat tűztek maguk elé a gyermekek. A kezdeti relaxáció és a mese után beszélgettünk arról, hogy milyen fontos a cél kitűzése, és hogy milyen célokat tudnak ők megvalósítani. Segítségül cselekvéseket ábrázoló kártyákat használtunk, de a csoport nagy része önálló előremutató célokat fogalmazott meg.
Nagyon élvezték a hónap dalát, és önálló koreográfiát találtak ki hozzá.
Az óra bevezetésére, ráhangolódására nagy segítséget nyújtott A Wonka című mozifilm. A főszereplő küzdelmeiről szól a film, miközben a célját akarja elérni. Közben barátokra talál, ők is segítik, illetve őket is segíti a főszereplő.
Jó volt beszélgetni a filmről, tisztáztuk mi is a különbség az álmodozás és a tervezés között.
Mottónk Churcill mondata lett: ” Aki nem tervez, a bukást tervezi meg”
Megbeszéltük, hogy apró lépéseket kell látnunk ahhoz, hogy a végcél megvalósulhasson.
Mindenki név nélkül megfogalmazta a legfontosabb céljait.
Ez a téma nagyon felkeltette a gyerekek érdeklődédét.
A gyerekek céljainak megfogalmazása nagyon változatos volt. A tanulásban, sportban, baráti kapcsolatokban való célokat fogalmaztak meg a gyerekek.
A tanmese alapján hamar rájöttek arra, hogy nem szabad telhetetlennek lenni.
A Célok témakörben a mesefeldolgozáshoz kapcsolódott dekorációnk elkészítése. A halacskákba írták be kis céljaikat. De meghatároztunk egy osztály célt is. Sok gyereknek gondja volt a helyesírással. A tollbamondás felmérés előtt megbeszéltük, hogy többet fognak gyakorolni és az első jegyük 4-es vagy 5-ös lesz. A szülők segítségét kérték otthon, hogy teljesíthessék ezt a célt.
SIKERÜLT! Nagyon boldogok voltunk.