A gyerekek lerajzolták, mi az álmuk, mit szeretnének nagyon elérni.
Célok kitűzése és elérése
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Új év, új célok megfogalmazása. Felidéztük a három kívánság című mesét, amelyben az aranyhal teljesíti a kívánságokat. Mi is megfogalmaztuk a sajátjainkat.
Január hónapban apróbb célokat tűztünk ki mozgásos feladatok végrehajtásában.
Cél: minél gyorsabban, pontosabban, ügyesebben végrehajtani a gyakorlatokat.
Fontos volt, hogy tudatosuljon a gyermekekben: “szabad hibázni”, és minden kijavítható, helyrehozható.
Hosszabb távú célok elérése és kitűzése óvodáskorban nehezen értelmezhető, így apró, egyszerű, számokra könnyebben elérhető célkitűzésekben gondolkodtunk. A munkafüzet segítségével mindenki kiszínezhette azokat a célokat ábrázoló képeket, melyeket el szeretne érni. A legtöbben szeretnének megtanulni szépen színezni, számolni, kerékpározni. A tevékenység lezárásaként meghallgattuk a hónap dalát, melyet a gyermekek kérésére a hónapban többször meghallgattunk, így már többen énekelték is.
Ráhangolódásként beszélgettünk rövid és hosszútávú céljainkról. Vannak, akik nem hajlandók tenni semmit azért, hogy elérjék céljaikat, a kényelmesebb megoldást választják és feladják. Ha nincsenek céljaink, akkor nem tudjuk merre tart az életünk. Mindig kell kitűzni célokat magunknak és tenni kell érte, hogy azokat lépésről lépésre megvalósítsuk.
A gyerekek egy-két általuk fontosnak tartott célt írtak fel egy-egy kis kártyára és a táblára rajzolt út azon szakaszára ragasztották fel, ahol éppen járnak a megvalósításukban.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Idén már nemcsak a szekrényekben, de a teremben is nagyobb rendre törekedtünk.
Majdnem teljesen sikerült. Sőt! Van olyan, aki más táskáját is rendbe teszi az osztály érdekében!
Bárcsak a tanári asztalon én is meg tudtam volna valósítani…majd februárban stratégiát dolgozok ki rá.
1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Boldogságmondóka elmondása közösen
3.Relaxáció
4.Mese az eltévedt maciról
5.Levél feladatokkal-megoldásokkal
Kehidakustányi Deák Ferenc Napköziotthonos Óvoda
Januári témát a hónap végén valósítottam meg, de az óvodai nevelés során nagy figyelmet fordítunk az érzelmi intelligencia fejlesztésére a személyiségfejlesztő programmal. Az idei Pedagógus Expon sikerült több témához kapcsolódó meséskönyvet beszereznem, mert hiszem, hogy a gyerekekhez a legjobb út a meséken keresztül kapcsolódás. Viszont a témához kapcsolódó pingvin története engem is magával ragadott. Jó volt nézni ahogy síri csendben tátott szájjal hallgatják, persze Ottó nálunk is előkerült és Csupaszívvel a kör közepén hallgatták ők is a mesét. Majd körbe táncoltuk őket, eljártuk a pingvintáncot. Előkerült az északi sark, az iglu, a pingvinek és az eszkimók is. Van sok sarköri plüssünk is, szerepet is kaptak a délelőtt folyamán. A mese hatott a gyerekekre, Ottó álmát megsejtve én is kíváncsi voltam az ő álmaikra, így papírt ragadtak többen és megosztották velem titkos vágyaikat, álmaikat. A gyermeki vágyaikért ha tesznek majd később, ki tudja lehet egyszer valóra is váltják.
Ők még mernek nagyot álmodni! Szuper délelőtt kerekedett a téma feldolgozásával!
Az óra első részében a 2023-as évre tekintettünk vissza és gyűjtöttünk dolgokat, amikért hálásak vagyunk. Az elmúlt évhez fűződő érzéseinket és gondolatinkat rajz formájában rögzítettük. Az óra következő részében a 2024-es évre vonatkozó várakozásainkra fókuszáltunk. Miért lesz különleges ez az év, mit szeretnék csinálni, elérni, mit kell tennem, hogy sikerüljön. Az eredmények között túrázás, foci, balettozás, torna, jó jegyek, barátság, nyaralás és boldogság álltak. 🙂