E havi témánk a célok elérése volt. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát hallgattuk meg. A dal mondanivalójából kiindulva beszélgetéssel folytattuk, melynek során a gyermekek igyekeztek megfogalmazni, hogy milyen célokat szeretnének elérni, és milyen tevékenységek vezetnek azok eléréséhez. Szépen megfogalmazódtak a nagyobb, iskolába készülő gyermekek céljai is, de azt is megtudhattuk, hogy ki mit szeretne megtanulni, miben szeretne jó lenni. Megbeszéltük, hogy a célok eléréséért tennünk kell is kell, ahogy a dalban is hallhatták, és az nem egyenlő a vágyainkkal.
Pingvineket készítettünk, majd az elkészült művek segítségével megismertük a Pingvin, aki mindent tudni akart című mesét, mely nagy sikert aratott a gyerekek körében. Beszélgettünk a mese mondanivalójáról, megnéztük, hol élnek Ottó és a barátai.
A téma hangulati lezárásaként a tevékenység elején hallott zenét elevenítettük fel, vidám mozgással kísérve, melyet most is nagyon élveztek a gyerekek
Célok kitűzése és elérése
Rubik kocka – a célok kitűzése és elérése
Január évkezdő hónap, a fogadalmak a célok kitűzésének az ideje. Nálunk a Rubik kocka körül forgott a világ. Tanítványom története remek példája volt a célok kitűzésének és elérésének. „Péter” Rubik kockát kapott karácsonyra. Sokáig csak nézegette, nem merte összekeverni, mert nem bízott kellőképpen önmagában. Elmondása szerint egyik testvére egy darabig tűrte ezt a helyzetet, de aztán cselekedett, fogta és jól összekeverte a kockát. Tanítványom először kétségbe esett, de aztán – segítséget kért – Google a barátomtól. Rengeteg videó áll a rendelkezésre, amelyek közül egyet kiválasztott és tanulmányozott. Mára már profi kockázó. Sikerélményként élte meg ezt a helyzetet. Sokat tanult belőle. Szenvedélye átragadt rám is, számomra is kihívás volt a kocka kirakása. Segítségemre volt tanítványom és a feltöltött videók garmada az interneten.
Ebben a hónapban a témánk a „Célok kitűzése és elérése” volt. Mivel már szeptembertől közös célunk, hogy „Boldogvárba „eljussunk, örömmel mutattam be a gyerekeknek Bezzeg Andrea: Boldogvár c. meséjét. A mese megismerése után Mi is elkészítettük egy nagy kartonra a saját Boldogvárunkat, melyből aztán puzzle készült. a boldogságóra napjára azonban rejtélyesen eltűntek a puzzle darabjai. A flegutóbbi boldogságóra dala annyira megtetszett a gyerekeknek, hogy ezen a napon ezt a dalt használtam motivációnak. (lásd:video) A foglalkozás során közös célunknak tűztük ki a puzzle darabjainak visszaszerzését. Minden eltűnt darabot egy-egy feladat végrehajtásával kaphattak vissza a gyerekek. ( fejtörők megfejtése, dal eléneklése, térképkövetés stb..). A darabok visszaszerzése után a legutolsó feladat a puzzle kirakása volt 10 percen belül. A feladatokat a gyerekek sikeresen teljesítették, így nem csak az aznapi célunkat teljesítettük, hanem egy újabb lépcsőfokot haladtunk a közös célunk, Boldogságvár elérése felé.
Jármi Papos Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Célok kitűzése és elérése
2024 januárjában az erre az évre kitűzött célokról beszélgettünk. A legtöbb tanuló célja az volt, hogy vegyék fel az átala megjelölt középiskolába, vagy jól sikerüljön a központi írásbeli felvételije. Ez érthető is, hiszen nyolcadik osztályosok vagyunk, ahol a legfontosabb cél a megfelelő középiskola kiválasztása, és e felvéli sikeressége.
Az ötödik osztály januári alkotása a Célok elérése és kitűzése címet kapta.
A januári boldogságórát elkészítette: dr. Beleznayné Váradi Anett Eszter
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A célokat nagyon könnyen meg tudtuk fogalmazni a kis másodikosokkal, hiszen mindenkinek vannak álmai, amit szeretne elérni. A mese sokat segített a közös gondolkozásban, a kulcsszavak pedig az óra végére beépültek a gyerekek tudatába. Így írtak e kézbe, ezt tettük ki dekorációként is.
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: Célok kitűzése
A foglalkozás feladatai: Az egymásra figyelés képességének fejlesztése, erősítése.
1. Motiváció: Buborékfújás
2. Mozgásalapú gyakorlatok Bagdi Bella- Van nekem egy álmom c dalára
3. Téma feldolgozása mesével: Bezzeg Andrea: Boldogvár c. mese megnézése saját készítésű PPt felhasználásával.
4. Beszélgetés a meséről.
5. Feladat: Egy nagy közös Boldogvár építése
6. Differenciált feladat: Boldogvár építése DUPLÓBÓL illetve Boldogvár színezése
7. Lezárás: Bagdi Bella- Van nekem egy álmom c dalára közös körtánc.
A foglalkozás menete:
Kezdő relaxáció: Az én hangom
Éneklés: Van nekem egy álmom
Téma bevezetése: Célba dobás
Téma feldolgozása: Boldogságvár meséjeBoldogságvár színezése. Milyen célokat szeretnék elérni feladatlap kitöltése, színezése
Foglalkozás zárása: Célok jelképének színezése és felragasztása
Új év , tiszta lap, új célok. Mindenki leírta az új évi fogadalmait, amit egy dobozba beletettünk, majd a tanév végén mindenki megkapja a sajátját, ppálhatják majd ki azokat a célokat, amiket sikerült teljesíteniük.
A hónap során a célokról beszélgettünk. mindenki elmondta, hogy miben szeretne jobb lenni, megtanulni. Megbeszéltük, hogy ha valami nehéznek tűnik akkor is megpróbáljuk megcsinálni, ha esetleg nagyon nem sikerül segítséget kérünk.
A gyerekek meghallgatták a Boldogvár meséjét, melyet le is rajzoltak.
Az óvoda pszichológusával ismét báboztunk egy mesét az erdei ugróversenyről, melyet utána meg is beszéltünk miért is nem szabad feladni.