Mindennap a csoportban célokat tűzünk ki, s ezt az elvet követve igyekszünk az óvodai életünket tölteni. Kitűzött célunk volt többek között, hogy a Télapó ellátogasson hozzánk, s mivel nagyon ügyesek a gyerekek, természetesen el is jött hozzánk a nagyszakállú.
Célok kitűzése és elérése
Az óvodánkba kiemelt szerepet kap a zöld óvoda cím, a természet védelme, az állatok szeretete, védelme. Minden évben rendszeresen látogatjuk a Szegedi Vadasparkot, így innen jött az ötlet, hogy szeretnénk örökbe fogadni egy kis állatot. Szerettük volna, hogy a gyerekek döntése legyen, így ők tudtak szavazni, kis szíveket tettek az állatok fényképe mellé. A gyerekek választása a kis szurikáta volt. A célt a gyerekekkel együtt tűztük ki, és közösen értük el.
Mivel az első osztályban levő kisdiákok legnagyobb feladata az írás és olvasás, ezért ez a cél átöleli az egész tanévet.Ötletes meglátásaik vannak…Azért jó, hogy írni, és olvasni tanulunk, mert megismerjük a világot, okosodunk, jók leszünk, jó humorunk lesz, ügyesebbek leszünk, jól érezzük magunkat, bejutunk a gimnáziumba,- ha nagyobbak leszünk-, ismereteket szerzünk a dinókról , sok csillagot kapunk.
Gyakran veszünk részt a könyvtárban szervezett programokon.
Beiratkoztak nagyon sokan a városi könyvtárba, ahonnan kölcsönöznek gyerekkönyveket.
Könyvbemutatón vett részt két tanítványunk, ahol a szerző felkérésére bemutattak egy-egy gyerekverset.
A felolvasómaraton is maradandó élmény marad számunkra. A könyvtáros néninek is kedveskedtünk rajzokkal, versekkel,melyekért nagyon hálás volt.
CÉLOK KITŰZÉSE
1. Foglalkozást kezdő relaxáció: Tüdőtakarítás
2. Foglalkozást kezdő éneklés: Van nekem egy álmom
3. Téma bevezetése: Neked mi a célod? mf. 38. oldal
célbadobós játék
4. Téma feldolgozása: Kerekerdő kalandra hív téged….
Mese: Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje
Játék: Boldogságvár puzzle kirakása
Mf. 39-40 old lévő feladat Mit szeretnél kipróbálni, megtanulni
Célok elérésének jelét kiszínezzük majd felragasztjuk az ötödik lépcsőfokra.
5. Foglalkozást záró éneklés: Világomban minden rendben van
6. Téma továbbadása: Hozzanak be madáreleséget az udvaron kihelyezett madáretetőkbe.
Reflexió: Egy újabb szép nap boldogságóra amit már nagyon vártunk. Relaxációval kezdtünk majd meghallgattuk Bagdi Bella Van egy álmom című dalát. Beszélgettünk arról kinek mi a célja majd ezt le is rajzoltuk. Aztán játszottunk egy jót célba dobtunk amit mindenki nagyon élvezett. Pihenésképpen jött a mese a Boldogságvár meséje. Miután beszélgettünk a meséről kiraktuk a Boldogságvár puzzlet. Mindenki lerajzolta mit szeretne megtanulni mit szeretne kipróbálni pl: úszni megtanulni, írni olvasni tanulni, autóversenyző lenni, korcsolyázni megtanulni stb. Majd kiszíneztük a célok elérésének jelét és felragasztottuk az ötödik lépcsőfokra. Végezetül meghallgattuk Bagdi Bella Világomban minden rendben van című dalát. Másnap reggel mindenki hozott be madáreleséget a kismadaraknak. örömmel szórták az udvaron kihelyezett etetőbe.
V. Célok kitűzése és elérése
Csoport: A foglalkozás tervezete vegyes csoportos óvodások, 3-6 éves korú gyermekek.
Idő : 2×25-30 perc,megszakításokkal, ha szükség van rá .
Tér : A csoportszoba
Eszközök: zenelejátszó, Grllyusz Vilmos : Hallgat az erdő céltábla, labda,babzsák , ceruza ,fénymásolt feladatok,vödör ,kosár
Tanulási terület: gondolkodás alakítása, kitartás, önbizalom erősítése.
Fókusz : Hogyan tudom elérni a kitűzött célomat?
Kacsa, liba játék
Üljetek körbe ide a szőnyeg szélére. Ti vagytok a kacsák és a libák a baromfiudvarban.
XY te leszel az, aki körbe megy. Járj körbe a körön kívül úgy, hogy megérinted sorba a
társaid fejét, közben mondod, hogy kacsa. Akivel versenyezni szeretnél, arra libát mondj!
Ha kiválasztottad a „libát”, akkor fussatok ellentétes irányba a körön kívül, aki előbb
odaér a kiválasztott „liba” helyére, az nyer. A „liba” lesz a következő, aki körbe megy és
választ egy új „libát”.
„Kacsa, kacsa, kacsa…, liba és futás!”
Séta a térben
A szőnyeg egy hatalmas rét lesz. Itt csipegetnek a baromfik, kacsák, libák, friss füvet.
Amikor megszólal a zene, sétáljatok ezen a gyönyörű réten… mindenfelé mehettek, de
csak a réten. Sétáljatok úgy, ahogy mondom:
– Félünk, minden nesztől egyre jobban félünk.
– Bátrak vagyunk, nem félünk semmitől, még a farkastól sem.
– Lopakodunk, nehogy elijesszük az állatokat
– Lepihenünk a réten
Kezdő relaxáció :
„Meglengetem a karom, pedig alig akarom”állva a két kart törzs körül együttes ritmusban
jobbra-balra lendítve hagyjuk, hogy a gravitációs tehetetlenség lendítse jobbra és balra a
karokat. a mondókát mindig az óvodapedagógus mondja előre, a gyerek magában mondja,
amikor a gyakorlatot végzi.
Bevezetés:
Célba dobás babzsákkal
– cél kijelölése (vödör, kosár)
Mese : Boldogvár meséje (Bezzeg Andrea )
Téma feldolgozása a mese alapján:
Volt már olyan dolog, amit szerettél volna elérni, de nem sikerült?
Mi a legnagyobb álmod?
Számodra mit jelent a boldogság?
Záró éneklés: Bagdi Bella : Van nekem egy álmom ….
Boldogság Dóra felajánlja, hogy aki szeretne meg színezhet . (Munkafüzet (38-39 old.)
Nehézségek és kudarcokat leküzdését emeltük ki ebben a hónapban, amikkel megküzdünk a célunk elérése érdekében. Hogy álmaink valóra váljanak apró lépéseket tettünk meg. A mesebeli aranyfonál segítette valamennyi gyermek útját. Akadályról, akadályra haladva értük el a Boldogságvár kapuját.
Többször használtuk a Fújj, fújj erősen varázsigét!
Varrógyakorlatoknál mini akadálypályájákat alkottunk!
A téma által egy kicsit jobban megismerhettük egymás céljait, álmait, sikerült mindenkinek megfogalmazni egyet-egyet. Készítettünk egy plakátot, amire a munkafüzetből kivágott javaslatokat vettük alapul. A nagyobbak le is rajzolhatták egyéb céljaikat, álmaikat, vagy, hogy mik szeretnének lenni, ha nagyok lesznek. Egy interaktív játékra invitáltam őket, ahol meg kellett találniuk Boldogságvár elveszett darabjait különböző akadályok leküzdésével, gondolkodtató feladatok által. Egy térkép is járt a levél mellé, ahol ki lehetett pipálni az egyes állomásokat. Szükségük volt a játék során kooperációra, figyelemre, kitartásra, kudarctűrőképességükre. Ez a téma rendkívül inspirálta a gyerekeket, tovább élték a szabad játék során is.
Minden gyermeknek egyénre szabottan, közösen megállapítottuk azokat a célokat, amiket belátható időn belül el szeretnének érni.
Ezeket meg is rajzoltuk, és a hónap során, akinek sikerült egyet teljesítenie, lefotóztuk, és ő lett így az iglu egyik építőkockája.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Nagy és kis célok. Hosszútávú, rövid távú célok. Iskolai célok, otthoni célok. Hogyan lehet reális célokat kitűzni. Elérhető célok, ne álmodozás. Sikerélmények. Egymás segítése a célok eléréséhez. Közös célok. Az osztályközösség céljai.
A tevékenységet a tüdőtakarítással kezdtük: egyenként hangoztattuk az „Á,É,Ó,Ú hangokat,figyeltük,ki bírja legtovább levegővel.😊
A témához „A kis búzaszem története”című mesét választottam. Beszélgettünk a témáról:ki milyen célt tűzött ki,mit szeretne elérni? Kicsit segítettem a munkafüzetben található képekkel.
A feldolgozáshoz egy „boldogságvárat”színeztek,ragasztottak, majd a közösen megbeszélt célok képeit is kiszínezték, és a várhoz vezető útra ragasztották. Az út szélét kidíszíthették különféle viràgokkal.