Noszlopi Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Magyarpolányi Kerek Nap Tagintézménye

Noszlopi Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Magyarpolányi Kerek Nap Tagintézménye
A gyerekek az osztályon belül különböző célokat jelöltek ki maguknak. A közös célok alapján csoportokba rendeződtek. Ezután közösen láttak munkához.
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
A januári hónapban nagy célokat tűztünk ki magunk elé, és ebből kiemelkedik a gyönyörű szalagavató ünnepély megszervezése és lebonyolítása. A próbák közben is igyekszünk mindig pozitívak maradni, még akkor is, ha már nagyon fáradtak vagyunk. Ezt a képet a mai próbán készítettük, küldjük minden CÉLTUDATOS ÉS BOLDOG VÉGZŐSNEK az országban!
Gárdonyi Géza Általános Iskola
Tanítványaimmal ebben a hónapban a történetírás kategóriát választottuk, és az alábbi alkotás született:
A siker története
Történetünk egy kis faluban kezdődik, ahol a foci volt a legkedveltebb sport. Minden korosztály csapata megtalálható volt.
Főszereplőnk, Arnold, aki nagyon vágyott a magyar válogatottba. Minden héten keményen edzett, hogy elérje célját. Telt-múlt az idő Arnoldunk 16 éves lett. Születésnapjára egy jegyet kapott a válogatott meccsére. A 4. sorban foglaltak helyet. Amikor elérkezett a félidő, látta, hogy az edző az öltöző felé igyekszik. Főhősünk megállította, és beszélt vele. Kiderült, hogy ő csak pályaedző. Szimpatikusak lettek egymásnak. Arnold kapott tőle egy ígéretet, hogy megemlíti a csapat edzőjének, hogy had tegyen egy próbát, bizonyítson, mit is tud. Hétvégére behívták az edzésre. Hatalmas lehetőség volt ez a gyerek számára, boldogsággal töltötte el már ez a lehetőség is.
Az első nehézséget azonban az jelentette számára, hogy nem találta az összhangot a már jól összeszokott csapattal. Összeszedte minden tudását, és így elismerték tehetségét. Az edző úgy döntött, hogy ad neki egy esélyt. Hatalmas lehetőség volt ez számára.
A következő meccsen már pályára is küldték. A meccs 34. percében egy gól hátrányban voltak. Az első félidő végéig nem történt semmi változás. Az edző úgy gondolta, itt az idő! Az egyik csapattag helyére beállította Arnoldot.
Elkezdődött a második félidő. Az 55. percben Arnold büntetőt kapott. Mikor már úgy tűnt, hogy sikerülni fog a rúgás, az utolsó pillanatban megcsúszott a lába, és kapufa lett. Elérkezett egy második lehetőség is a bizonyításra. A 90. percben szabadrúgást kapott. Az edző hitt Arnold tudásában. Így neki ítélte a szabadrúgást. Minden szem rá szegeződött. Tudta, hogy össze kell hogy szedje magát, feléledt benne a csapatszellem. Koncentrált, összpontosított, megszűnt körülötte minden, és ellőtte a labdát. Hirtelen fel sem fogta, hogy mi is történt. A labda betalált a kapuba! Akkor ocsúdott fel, amikor a tömeg üdvrivalgásban tört ki. A végeredmény 2-1 lett a magyarok javára. Az örömujjongás így hangzott : Közös célunk, közös vérünk, közösen is egyet érünk!
A meccs végén a srácok együtt ünnepeltek.
Sikertörténet
Peti édesapja repülőgép vezető volt, ezért ő is úgy döntött, hogy mindenképpen meg akarja tanulni ezt a szakmát. Sokan támogatták, biztatták, jó ötletnek tartották, hogy tovább vigye a családi hagyományt. Néhányan elhibázott ötletnek vélték és mondták neki, hogy úgy sem fog sikerülni, hiába is próbálkozik. Az első nehézséget az jelentette, hogy félt a magasságban. Összeszedte minden bátorságát és felszállt a repülővel. Mikor már úgy tűnt, hogy sikerülni fog a vizsga, jött egy erős oldalszél és megbillentette a repülőt. Hitt benne, hogy meg tudja csinálni, hiszen az édesapjának is sikerült, ezért egy határozott mozdulattal egyenesbe hozta a gépet. Miután sikeresen leszállt a földre, együtt ünnepelték a Peti számára felejthetetlen repülést és a sikeres vizsgát.
Boldog5c
II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Továbbra is dolgoztunk a Boldogságóra programban. Ebben a hónapban a céljaink megfogalmazása volt a feladatunk. A gyerekek közösen megfogalmazták a közeli és távoli célokat, melyeket felírtak egy lapra és kidíszítették ezeket. Az elkészült célokból tablót állítottunk össze. Megfogalmazódott, hogy mivel közösen dolgozunk így könnyebb lesz a cél elérése. Nagy lelkesedéssel ügyeskedtek a gyerekek, öröm volt látni, ahogy a feladat megoldása közben figyelnek egymásra, közösségünk formálódik, fejlődik. Az egymásra odafigyelést segítette egy olyan feladat is, ahol egymás céljait meghallgatták (párokban dolgoztak) és megfogalmazták, hogyan tudnak segíteni ennek elérésében egymásnak.