A Játékház csoport célul tűzte ki, hogy ügyesen fog mozogni, kitartóan figyel, ha kell. Ezért mindenki megtanul ugróiskolázni, ugróbékázni, „lovacskázni”. A tudatos jelenlétet (mindfulness) egy békától tanuljuk.


Rimóci Szent István Általános Iskola
A Játékház csoport célul tűzte ki, hogy ügyesen fog mozogni, kitartóan figyel, ha kell. Ezért mindenki megtanul ugróiskolázni, ugróbékázni, „lovacskázni”. A tudatos jelenlétet (mindfulness) egy békától tanuljuk.

II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A repülőkben céljaikat fogalmazták meg.



Óvodásaink hetek óta gyűjtik a tapasztalatokat a jég természetéről. Naponta élvezik a csúszós, síkos felületeket, nagyokat esnek, néha ügyesen siklanak. Változatos mozgásformákat találnak ki, versengenek, kergetőznek, és még azt is élvezik, hogy nem tudnak felállni. Keresik, gyűjtik a jeget, szinte versengenek egy-egy darabka birtoklásáért.
Így pattant ki az ötlet (1. Legyen egy jó tervünk!): építsünk iglut. Néhányan azonnal munkához láttak (2. Beszéljünk róla!), majd szinte az egész csoport lelkessé vált. Megbeszéltük, hogy mi az iglu, hol, kik, mire használják. Havunk ugyan nincs hozzá, de jeget találunk és még könnyen készíthetünk is (3. Előnyökre összpontosítsunk!). Hozzáfogtunk a jégtömbök gyártásához (4. Részcélok kitűzése), élvezettel készítettük a színes-jeges elemeket. Az időjárás nekünk kedvezett, hiszen gyorsan megfagytak a jégtéglák. Hamarosan kezdődhetett a megvalósítás: építkezés, önfeledt játék, kreatív megoldások, egyéni ötletek lehetősége. A kezünk gyakran fázott, a kesztyű időnként hozzáfagyott a jégtömbökhöz, csúszott a kezünkben, de egyre ügyesebbek lettünk, a lelkesedés és a sikerélmény feledtette nehézségeinket! Az építést aztán bent is kipróbáltuk, újabb tapasztalatokat szerezve a jégdarabok olvadása, tapadása, csúszása terén.




Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola
A Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola 6. osztályában megtartottuk a célok kitűzésével kapcsolatos boldogságórát.
Több alkalommal foglalkoztunk a témával. A gyerekek elmondták mennyire fontos, hogy céljaink legyenek. Célok nélkül az ő megfogalmazásuk szerint csak ,, bolyonganánk a világban, vagy egy sarokban ücsörögnénk”. Megbeszéltük, hogy kik azok akik segíthetnek minket céljaink elérésében. Megfogalmaztunk különböző rövidtávú célokat, amit a következő hónapokban figyelni fogunk, hogy mennyire sikerült elérnünk. Rengeteg célunk lehet az életben. Abban egyetértett minden gyermek, hogy a lényeg az, hogy a kitűzött célunk elérésében örömünket leljük, nem csak maga a cél fontos, hanem az odáig vezető út is.
Egy célokkal teli tablót készítettünk, amit az osztály közösen alkotott meg. Nagyon örültem annak, hogy a tanulók nem csak anyagi dolgokat tűztek ki célul. A belső rajz azt szimbolizálja, hogy együtt, egymást segítve könnyebben eltudjuk érni azokat és szívesen osztjuk meg az örömteli dolgainkat másokkal 🙂
